Strona 77 z 403 PierwszyPierwszy ... 27676869707172737475767778798081828384858687127177 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 761 do 770 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #761
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Ostatnie pytanie do Arith. Najpierw mi odpisales:
    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Możesz iść zarówno w stronę 0W30 jak i 5W40.
    potem jednak
    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Przy Twoim użytkowaniu auta lał bym prawdziwego syntetyka i wymieniał co 10-12 000 km. Lepkość 5W40, ew. 5W30.
    Nie schodził bym do 0W.
    Wlasnie chodzi mi o to 0W. Dlaczego nie, moglbys prosze wyjasnic to laikowi? Po lekturze 2 watkow na alfaholikach, nabieralem przekonania (moze blednego) ze wlasnie przy uzytkowaniu auta ktore parkuje pod chmurka i jezdzone jest glownie na krotkich odcinkach, wlasnie w zimie 0W30 bylby lepszy.
    Do Giulietty 1.4 TB MA teraz zalecaja alej 0W30 C2, a do wersji bez MA 5W40 C3, stad moje skonfudowanie. No i tez co z ta klasa ACEA - silniki prawie takie same a poza innym SAE inne tez ACEA. Prosze o pare zdan komentarza, co o tym myslisz.

  2. #762
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Właśnie konwersuję via PW na ten temat też z Pablem.

    Moja opinia jest taka, że wszelkiego rodzaju zalecenia do silników T-Jet i MultiAir jeśli chodzi o oleje są kierowane tylko i wyłącznie względami ekologii.
    Prawdopodobnie i do tych silników najlepszym rozwiązaniem był by olej typu LiquiMoly Synthoil 5W40 ... będę to potwierdzał - stąd rozmowa m.in. z Pablem o konstrukcji tych silników. On zwrócił uwagę przede wszystkim na wąskie magistrale olejowe w tych silnikach.

    Co do oleju 0W w Twoim przypadku - moja druga wypowiedź jest bardziej przemyślana - olej 0W będzie miał przewagę tylko zimą i tylko ... w niektórych przypadkach gdyż pełne syntetyki 5W40 mają nawet lepszą płynność niż większość 0W40.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #763
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Właśnie konwersuję via PW na ten temat też z Pablem.

    Moja opinia jest taka, że wszelkiego rodzaju zalecenia do silników T-Jet i MultiAir jeśli chodzi o oleje są kierowane tylko i wyłącznie względami ekologii.
    Prawdopodobnie i do tych silników najlepszym rozwiązaniem był by olej typu LiquiMoly Synthoil 5W40 ... będę to potwierdzał - stąd rozmowa m.in. z Pablem o konstrukcji tych silników. On zwrócił uwagę przede wszystkim na wąskie magistrale olejowe w tych silnikach.

    Co do oleju 0W w Twoim przypadku - moja druga wypowiedź jest bardziej przemyślana - olej 0W będzie miał przewagę tylko zimą i tylko ... w niektórych przypadkach gdyż pełne syntetyki 5W40 mają nawet lepszą płynność niż większość 0W40.
    Dodam tylko, iż trudno póki co powiedzieć coś więcej bez organoleptycznych testów.
    Tak ja pisze Artih nie widać tutaj jakiegokolwiek myślenia o bezawaryjności silników, a o dbaniu o porąbane normy EURO.
    Jako ciekawostkę napiszę tylko, że można stosować oleje o zalecanej lepkości, ale nie spełniające norm C3/C2 i będzie to na 100% lepszym rozwiązaniem.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #764
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Wlasnie bylem zamowic filtry.Filtr kabinowy z filtrona mi baba powiedziala 85 zl hahaha i to jeszcze zwykly nie weglowy.Znalazla mi Valeo przez polowe tanszy-nie wiem na ile to jest dobre ale chyba nie gorsze od filtrona.Filtr powietrza wzialem z Filtrona,a oleju Manna(podrozal w tym roku o 5 zl).Oliwka taka sama jak w tamtym roku czyli Valvoline DuraBlend 5W40(20 zl taniej niz w tamtym roku).Kolo 15-16 jade na wymianke.Koszt calej operacji w granicach 290 zl

  5. #765
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Dodam tylko, iż trudno póki co powiedzieć coś więcej bez organoleptycznych testów.
    Tak ja pisze Artih nie widać tutaj jakiegokolwiek myślenia o bezawaryjności silników, a o dbaniu o porąbane normy EURO.
    Jako ciekawostkę napiszę tylko, że można stosować oleje o zalecanej lepkości, ale nie spełniające norm C3/C2 i będzie to na 100% lepszym rozwiązaniem.
    rozumiem ze raczej po okresie gwarancji

  6. #766
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    ciekawe co jest nie tak z ta selenia ze jej nie lejecie ja tam jezdze na 5w30 i nie mam problemow, przeciez kosztuje 200 zł w ricambi, filtr mann także nie jest dogi

  7. #767
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    ciekawe co jest nie tak z ta selenia ze jej nie lejecie ja tam jezdze na 5w30 i nie mam problemow, przeciez kosztuje 200 zł w ricambi, filtr mann także nie jest dogi
    Problem z selenia jest taki ze jej wymiany wg książki serwisowej ogolnie zle wplywaja na silnik. Kwestia przećwiczona już w jts w 159 a ostatnio tez w julkach w MA się odzywaja glosy ze trzymanie się wymian co 30k to proszenie się o kuku. Niby jest adnotacja malym druczkiem ze w ruchu miejskim jak auto używane albo male przebiegi to wymiana co 12 miesięcy oleju, ale jakos tak opornie się przebija ta swiadomosc w społeczeństwie.

  8. #768
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    przebiegi to wymiana co 12 miesięcy oleju
    Dokładnie. Zazwyczaj na pierwszym miejscu wszyscy krzyczą "30 000 km" i na starzenie się oleju niewielu zwraca uwagę.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #769
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dokładnie. Zazwyczaj na pierwszym miejscu wszyscy krzyczą "30 000 km" i na starzenie się oleju niewielu zwraca uwagę.
    To jest właśnie podstawowy problem Selenii.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #770
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Ja wymieniam Selenię co 15 tys i na razie żadnych problemów z autem nie mam. Przejechane mam na niej 120 tys. od nowości. Powiem szczerze, że znajomy mechanik, gdzie jeżdżę na wymiany oleju powiedział mi coś takiego jak chciałem zmienić olej na inny. "... dlaczego chcę być mądrzejszy od inżynierów z Fiata jaki olej będzie lepszy" Oczywiście nie upieram się jak osioł, że to najlepszy olej do jtdm bo nie znam się na porównywaniu parametrów tego oleju i innych polecanych w tym temacie. Jeżeli byłby ktoś chętny do zrobienia takiego porównania to było by fajnie.

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory