Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 56

Temat: 2.0 JTDM szrpie przy przyspieszaniu

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Nie sprawdzałem na postoju tylko w czasie jazdy nie patrzyłem jakie są parametry tylko czy nastąpi przerwa.

    Coś doczytałem że oprócz czyszczenia jakimś kontaktem ktoś jeszcze "poprawiał styki" wtyczek wtrysków ale nic więcej nie było napisane czy np. zaginał/rozginał piny czy cos w tym stylu. Robił ktoś coś takiego u siebie?
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    Nie sprawdzałem na postoju tylko w czasie jazdy nie patrzyłem jakie są parametry tylko czy nastąpi przerwa.

    Coś doczytałem że oprócz czyszczenia jakimś kontaktem ktoś jeszcze "poprawiał styki" wtyczek wtrysków ale nic więcej nie było napisane czy np. zaginał/rozginał piny czy cos w tym stylu. Robił ktoś coś takiego u siebie?
    Z tego co wiem, wykres z wtrysków powinno się robić na rozgrzanym silniku do 90 stopni następnie należy uruchomić światła mijania, radyjko, klimę i na wolnych obrotach wykonujesz test korekt wtrysków.


    Tu coś do poczytania szczególnie w kwestii wtyczek :

    cytat " Mechanicy zdziwili się bardzo, kiedy okazało się, że objawy niesprawności są identyczne jak przed naprawą wtryskiwaczy. Sprawdzając jeszcze dla pewności wtryskiwacze, przypadkiem odkryli, że dwie wtyczki sygnału sterującego wtryskiwaczami nie mają prawidłowego kontaktu. Były trochę skorodowane i brudne, ale także przegrzane i nie nadawały się do dalszego użycia. Po wymianie tych wtyczek na nowe silnik odzyskał moc i równa pracę.

    całość w linku poniżej :

    http://www.dte.com.pl/diagnostyka_no...ych_diesli.htm

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Ris dziękuje za opis jak robić test ale ja korekty mam powiedzmy ok tylko chciałem zobaczyć czy na tym wykresie zobaczę czy któryś wtrysk gubi połączenie ale niestety się nie udało
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    Ris dziękuje za opis jak robić test ale ja korekty mam powiedzmy ok tylko chciałem zobaczyć czy na tym wykresie zobaczę czy któryś wtrysk gubi połączenie ale niestety się nie udało
    Dalej stawiam na wtyczki !

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Ja też tak się kieruje w tą stronę tylko na której się bardziej skupić i jak do tego dojść że to akurat ta ?
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    Ja też tak się kieruje w tą stronę tylko na której się bardziej skupić i jak do tego dojść że to akurat ta ?
    Podjedź do serwisu i niech sprawdzą będziesz miał pewność. Tak będzie najprościej

    Kieszeni Ci nie złupią
    Ostatnio edytowane przez ris ; 11-06-2014 o 13:22

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli połączenie elektryczne na wtyczce wtryskiwacza zostanie przerwane, na 100% będzie zapisany błąd.
    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    moja tylko i wyłącznie na II czasem coś pomarudzi w zakresie 1800-2500
    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    jezdzilem paroma 159tkami i kazda (w tym moja 2.0 rowniez) przy powolnym przyspieszaniu (czyli jazda w miescie) na 2 i 3 biegu lubi czasem zaszarpac delikatnie przy ~2000 obrotow
    Proponowałbym na próbę zaślepić EGR. Pełną blaszką. Podobne objawy w kilku przypadkach potrafił powodować brudny overboost.
    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Z tego co wiem, wykres z wtrysków powinno się robić na rozgrzanym silniku do 90 stopni następnie należy uruchomić światła mijania, radyjko, klimę i na wolnych obrotach wykonujesz test korekt wtrysków.
    Korekty na biegu jałowym, BEZ obciążenia. Tj. światła, klima, radio i co tam jeszcze na OFF.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    magil przez błąd rozumiesz zakladka błędy i np. błąd wtryskiwacza nr 3 ?? Jeśli tak to u mnie niestety tak nie ma.
    Poszukałem jeszcze trochę poza AR i koledzy z Opla mają takie same wtyczki jak ja czyli żółte i wymieniają. Więcej na temat tu http://forum.vectraklub.pl/index.php...kiwacza/page-1
    dziś może uda mi się rozebrać i zobaczyć czy bardzo czarne są w środku te wtyczki
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jeśli połączenie elektryczne na wtyczce wtryskiwacza zostanie przerwane, na 100% będzie zapisany błąd.


    Proponowałbym na próbę zaślepić EGR. Pełną blaszką. Podobne objawy w kilku przypadkach potrafił powodować brudny overboost.

    Korekty na biegu jałowym, BEZ obciążenia. Tj. światła, klima, radio i co tam jeszcze na OFF.
    Kurcze masz rację, miało być unieruchomić Sorry

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    magil przez błąd rozumiesz zakladka błędy i np. błąd wtryskiwacza nr 3 ??
    Tak. Widziałem upaloną wtyczkę w 156, która powodowała taki błąd. W wielu przypadkach pomogło wyczyszczenie i podoginanie blaszek. Ale w 159 z 2.0 bym się tego nie spodziewał... Zawsze możecie spróbować podoginać styczniki i wyczyścić styki contact spray'em.
    Problem na forum Vectry też znany, ale tam była wadliwa wiązka przewodów i wiązkę do trzeciego wtrysku prędzej czy później trafiało

    Na Waszym miejscu zaślepiłbym EGR. Nie ma z tym dużo roboty.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 11-06-2014 o 14:33
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. 1.9 JTDM - szum przy przyspieszaniu
    Utworzone przez bajacz w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2015, 22:12
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-11-2011, 13:57
  3. Drgania przy przyspieszaniu na obr. <2,5 tys. jtd
    Utworzone przez pawel616 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 14:31
  4. 1.8 TS szrpie przy przyspieszaniu
    Utworzone przez rychu0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 19:41
  5. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory