Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Jak wykecić filtr oleju 3.0 V6

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    najłatwiej dostać się do filtra przez zdjęcie koła prawego a nie od spodu

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    tak jak pisze mikell ,zdjęcie koła jest lepszym pomysłem plus klucz nasadowy który ściśnie mały filtr i problemu faktycznie nie ma. Ale, debilnym jest rozwiązanie tego tak żeby do wymiany filtra potrzebne było zdjęcie koła.

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przez zdjęcie prawego koła i nadkola jest najłatwiej. Ale od spodu niewiele trudniej. Fakt pierwszy raz jest rzeźnia ale kolejne wymiany są już bezproblemowe. Miejsca jest idiotycznie mało - niestety taka konstrukcja. Ale spokojnie odkręcam kluczem paskowym z rączką. Małymi ruchami i idzie. Jeżeli chodzi o wielkość filtra to chyba nie ma znaczenia jakie V6. Ale jeżeli nawet to i do tego i do drugiego mogą być filtry zarówno wysokie jak i niskie. Zależy od producenta. Poza tym dojście jest takie samo. Jak mam kanał to lepiej jest od spodu a jak trawnik to przez koło. Drugi raz będziesz już to spokojnie robić

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Hehe, widzę że nie tylko ja skląłem ten filtr . Mój jeden mechanik też poległ przy odkręcaniu, dopiero pojechałem do Norauto i ogarnęli w 15min kluczem nasadowym jak tu koledzy pisali.
    moja była Bella...

  5. #15
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Ja pojechałem to warsztatu i mi odkręcili zwykłym kluczem do filtrów. Łatwo nie mieli bo silnik rozgrzany był koszt wymiany 30zł.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    164 3.0 24v Super,75 3.0 America,75 TS LE,Gtv 2.0 v6 TB, Spider 2.0 v6 TB,Spider 2.0TS
    Postów
    145

    Domyślnie

    Dzisiaj wymieniłem olej no i oczywiście filtr... to jest jakaś masakra jak się nie ma tego klucza paskowego i kanału.
    Zdjąłem koło, osłony nadkola a i tak mi się nie udało... dopiero po zdjęciu alternatora udało mi się wsadzić ręce i odkręcić to małe oślizgłe dziadostwo(w ostatecznym rozrachunku wbiłem w niego śrubokręt) zdemontować i przykręcić nowy. Na trzeźwo lepiej do tego nie podchodzić
    Sorry za odgrzebywanie tak starych wątków ale przed zdjęciem koła wolałem się tutaj upewnić czy wam też tak źle szło

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Mam 2.5 v6 ale problem wymiany filtra jest chyba podobny. Odkręciłem filtr bez klucza za pomocą starego paska wielorowkowego, o tak:

    1. Bierzemy pasek i rozcinamy .
    2. Odwracamy na gładką stronę .
    3. Wiążemy na nim pętlę i zakładamy na filtr.
    4. Ciągniemy /wieszamy się na pasku .

    W ten sam sposób da się dokręcić nowy filtr.

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nowy kolego przykręca się ręką.... Właśnie po to żeby potem przy kolejnej wymianie się nie umęczyć. Są też takie klucze "na pasek" i świetnie zdają egzamin.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nowy kolego przykręca się ręką.... Właśnie po to żeby potem przy kolejnej wymianie się nie umęczyć. Są też takie klucze "na pasek" i świetnie zdają egzamin.
    dokładnie. Wystarczy solidne dokręcenie ręką i wszystko jest git. Nie cieknie i nie trzeba mordować się jakimiś ściągaczami

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    I nie zapomnijcie uszczelki posmarować ale to chyba "każdy" wie Ja wykręcam od góry wsadzając rękę za kolektorem dolotowym ale nie obyło się bez długiego śrubokręta żeby wbić i popuścić
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. [159] akfa 159 1,9 jtd 150km jak wymienić filtr oleju/wkład/ oraz filtr powietrza
    Utworzone przez Piotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 28-10-2016, 10:22
  2. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  3. Filtr oleju
    Utworzone przez Marcin Szł-y w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 22:34
  4. Zły filtr oleju?
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 15:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory