Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 49 z 49

Temat: Czy po wywaleniu DPF, EGR zaślepieniu i chipie - dymi?

  1. #41
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Zrób logi. Razem z ciśnieniem paliwa, dawką ogólną itp itd. W sygnaturce masz opis

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  2. #42
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ktoś chyba ściemnia... Jakby Ci auto cały czas chciało wypalać DPF-a, to po pierwsze - miałbyś z tyłu non stop zasłonę dymną, a po drugie - zarżnąłbyś ten samochód bardzo szybko.
    Tak wlasnie jest. Jade 80km/h na 5tym biegu a za mnom non stop dym z rury. Samochodzik odpala idealnie w zime -20 od strzala. doloty szczelne EGR nowy a on dymi. Zrobilem próbe przelewowa kazdy wtrysk leje inaczej myslalem ze znalazlem przyczyne. Ale kiedy ten gosc podlaczyl kompa powiedzial ze wtryski sa oki egr oki zawór doladowania oki klapy wirowe oki jest tylko lekka odchylka klapy gaszacej ale miesci sie w normie. Tylko problem jest z programem. Gosc który go chipowal(ja takiego kupilem i dymi od dnia zakupu) zrobil to nieudolnie do takiego stopnia ze dawki paliwa sa totalnie rostroione i ropsko leje sie jak z wiadra. Wspomnial tez o tym DPF ze tez jest cos nie tak zrobione z programem. Tródno mi teraz przytoczyc wszystko co mi mówil bo uzywal jezyka fachowego.

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz159 Zobacz post
    Tak wlasnie jest. Jade 80km/h na 5tym biegu a za mnom non stop dym z rury. Samochodzik odpala idealnie w zime -20 od strzala. doloty szczelne EGR nowy a on dymi. Zrobilem próbe przelewowa kazdy wtrysk leje inaczej myslalem ze znalazlem przyczyne. Ale kiedy ten gosc podlaczyl kompa powiedzial ze wtryski sa oki egr oki zawór doladowania oki klapy wirowe oki jest tylko lekka odchylka klapy gaszacej ale miesci sie w normie. Tylko problem jest z programem. Gosc który go chipowal(ja takiego kupilem i dymi od dnia zakupu) zrobil to nieudolnie do takiego stopnia ze dawki paliwa sa totalnie rostroione i ropsko leje sie jak z wiadra. Wspomnial tez o tym DPF ze tez jest cos nie tak zrobione z programem. Tródno mi teraz przytoczyc wszystko co mi mówil bo uzywal jezyka fachowego.
    na 5-tym biegu przy 80km/h silnik jest lekko obciążony dlatego kopci diesla trzeba troche pocisnąć i przegonić od czasu do czasu porządnie a nie dziadkowy eco driving.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  4. #44
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    na 5-tym biegu przy 80km/h silnik jest lekko obciążony dlatego kopci diesla trzeba troche pocisnąć i przegonić od czasu do czasu porządnie a nie dziadkowy eco driving.
    Co ty gadasz???? moja kobitka ma opla astre CDTI i co bys nim nie robil nie kopci. Czy jade na 5tce 30 100 czy 180km/h nic nie kopc. A ja podalem ta wartosc 80km/h dla porównania. dziadkowy eco driving moze kolega sadzi miedzy blokami z lokciem za szyba

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz159 Zobacz post
    Co ty gadasz???? moja kobitka ma opla astre CDTI i co bys nim nie robil nie kopci. Czy jade na 5tce 30 100 czy 180km/h nic nie kopc. A ja podalem ta wartosc 80km/h dla porównania. dziadkowy eco driving moze kolega sadzi miedzy blokami z lokciem za szyba
    Na piatce 80km/h nie latam,mam "jeszcze" DPF-a i EGR i moja nie kopci w ogole. Miałem na myśli to,że jak latasz na piatce przy takiej prędkości to silnik jest obciążony i dymi jak lecisz 100 km/h kopci tak samo czy troche mniej? A tu juz wycieczki się zaczynają. To mój 4xJTD-k w Alfie a 8-my diesel ogólenie więc nie próbuj uczyć mnie eco drivingu między blokami bo takowych w irlandii nie ma
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  6. #46
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Racja. 159-tka nie powinna cały czas kopcić. Jakiego koloru jest dym? Może to coś podpowie?
    Najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do jakiegoś chip tunera żeby wyprostował program.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #47
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Czarna sadza. Im szybciej jade tym dymku wiecej. Generalnie im wyzsze obroty tym wiecej dymi. Czekam do wyplaty i jade wywalic ten program i wgrywam nowy. Jesli nie przestanie dymic nie zaplace proste.

  8. #48
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    odgrzeje trochę kotleta z takim ciekawym pytaniem, a nie chce zakładać nowego tematu. Miałem problem z białym bąkiem po odpaleniu, regenerowałem turbinę 3 razy w 3 różnych warsztatach i wkońcu się udało, auto odpala bez dymka, natomiast zauważyłem, że auto puszcza zaj******o czarnego bąka tylko na zimnym silniku przy delikatnym dodawaniu gazu czyli wyjeżdżam z parkingu pod delikatną górkę czyli auto ma troszkę ciężej i w wewnętrznym lusterku w tylnej szybie widzę czarną chmurę. Gdy auto złapie temperaturę dymi tylko przy mocnym przyciśnięciu gazu ale i tak w normie.

    - EGR wywalony programowo i w pełni zaślepiony
    - DPF wycięty
    - program na 180km
    - korekty wtrysków w fes w normie (próba przelewowa robiona też i ok)
    - paliwo lałem różne (verwy, statoile shele itp zmiany brak)
    - czujnik temperatury wygląda na ok po podłączeniu fesa odczyt zgadza się z temp otoczenia

    Zastanawiam się nad jakąś nieszczelnością na dolocie, overboost? Nie wiem gdzie szukać przyczyny.

    Auto ma moc, nie zamula, pracuje równo.

    Z góry dzięki

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz159 Zobacz post
    Ja mam wywalony DPF i dymi jak jelcz. Myslalem ze to moze wtryski. Ale bylem u speca od alf i powiedzial mi ze ktos spierd..... mi program DPF wywalil ale samochodzik caly czas chce go wypalac i leje ropsko jak do wypalania. za tydzien zmienia mi program na serje 150KM 600PLN w plecy ale ma przestac dymic wiec jestem sklonny wydac ta kase.
    Coś dziwna ta opinia. Gdyby auto cały czas chciało wypalać DPF, to miałbyś po pierwsze spalanie z kosmosu, a po drugie już chyba dawno przestała by żyć turbina.... To tak na marginesie.
    A 159 bez DPF i EGR - jeśli wtryski są w porządku i nie ma nieszczelności w dolocie - po prawidłowo wykonanym chipie nie dymi albo wcale, albo bardzo symbolicznie. W życiu nie tak jak Ikarus...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 Po wywaleniu DPF Oczekiwana masa powietrza jest stała (1199,5mg/w) to normalne?
    Utworzone przez mroku w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 21:30
  2. Egr po zaślepieniu ????
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-02-2013, 21:16
  3. [156] EGR po zaślepieniu - błąd P0404
    Utworzone przez you w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 18:05
  4. Po zaślepieniu EGR-a
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 08-01-2011, 22:39
  5. Świst po zaślepieniu EGR
    Utworzone przez Izane w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 21:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory