Strona 22 z 27 PierwszyPierwszy ... 12131415161718192021222324252627 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 270

Temat: Wymiana kierownicy na multifunkcyjną

  1. #211
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    4

    Domyślnie

    sa 3 przypadki
    I. mamy wiazke do sterowania radiem pociagnieta do kiery(za radiem jest zielona kostka jej brak oznacza p. II)
    II. nie mamy wiazki przy kierownicy ale mamy tempomat
    III. nie mamy wiazki i nie ma tempomatu


    p. II jako ze moj przypadek moge opisac
    wszystko robimy na kolach na wprost. rzecz polega na
    1. odkreceniu poduszki od kierownicy 2 impusy z tyłu kiery
    2. wyjeciu poduszki i odpieciu zabezpieczenia kabla
    3. odkrecenie kiery klucz chyba 22 i wyjeciu kiery tak zeby delikatnie przelozyc dyndajace kable od spiralnej wiazki tasmy airbag
    4. odkrecenie dolnej oslony kolumny kierowniczej, pozniej mamy dostep do gornej oslony kolumny kierowniczej przykreconej na 2 srubki i ja tez demontujemy
    5. pozniej wypinamy wtyczke z tasmy airbag wyglada tak:

    http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/43912d1326215829-wymiana_kierownicy-2012_01_10_15_50_23_921.jpg

    http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/43910d1326215817-wymiana_kierownicy-2012_01_10_15_49_43_372.jpg

    na bank ja ucinamy i odpowiednie przewody bedziemy musieli zaaranzowac w nowa tasme airbag ale to pozniej
    6.odkrecamy tasme airbag 3 sruby

    http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/43914d1326220258-wymiana_kierownicy-2012_01_10_15_51_46_374.jpg

    mamy tą po lewej z biala wtyczka zenska z ktorej wyjelismy kabel poduszki airbag ukazany w linkach powyzej i podminieniamy na tasme airbag z 12pinami kostka czarna zenska.
    7. wkrecamy nowa spiralna tasme airbag. (wczesniej upewniamy sie ze w kazda str jest tyle samo obrotow bo inaczej tasma sie zerwie). stawiamy kropke w danym polozeniu wciskamy bialy srodek i krecimy do lekkiego oporu i porwnujemy w druga str...bylo to cos ok 2,5obr
    oznaczenia pinow w nowej tasmie airbag:

    http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/43616d1325861352-wymiana_kierownicy-conector.jpg

    2 piny ze wzmocnionymi dodatkowymi blaszkami sa to piny od poduszek czyli patrzac po schemacie w nowej kostce beda to piny 11 i 12)
    ukazane na tym schemacie dla wersji z multi i bez multi odpowiednio sa to piny 1 i 2 bez multi odpowiadaja pina 11 i 12 w wersji multi:

    http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/43915d1326220896-wymiana_kierownicy-schemat.jpg

    w starej kostce 2 pinowej pin pierwszy liczymy od lewej trzymajac wtyczke zatrzaskiem do gory patrzac na wprost w piny.
    8. kabel ktory mamy 2 pinowy ucinamy i bedziemy do oprawiac w nowej wtyczce zgodnie z wczesniejszym punktem
    9. piny ze spiralnej wiazki 2, 3 ,4 odpowiadaja odpowiednio pina 12, 11, 10 w kostce za radiem.piny 2-12 laczymy bezposrednio i masujemy mimo ze na schemacie idzie do pina 9 do d47 a z tamtad dopiero do radia dobrze widac to na pelnym schamacie elektrycznym:

    http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/43624d1325868787-wymiana_kierownicy-schemat.jpg

    opis pinow za radiem np 7 schemat z linku sekcja zielona C-2:

    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isoshop.htm

    ta kostke mini-iso kupimy w sklepie elektrycznym i ja ladnie oprawiamy. Dodatkowo pin 2-9 musi byc zmasowany gdzie nam wygodniej.
    o pinach 11 i 12 bylo mowione wyzej co i jak
    pin 5 to zasilanie podswietlania i ja np podlaczylem pod stacyjke bo tak bylo najwygodniej bo po krzekreceniu kluczykiem pojawialo sie napiecie na ktoryms kablu i w niego sie wpinalem(spr multimetrem)(sterowanie jest caly czas a podswietlanie swieci sie jak przekrecimy kluczyk)
    10. o ile oprawienie kostki przy radiu banal bo taka kupimy o tyle w tasmie airbag musimy zastosowac polsrodek(chyba ze od kogos odkupimy taka kostke, mozna pytac w dziale bazar). ja zrobilem to kablami audio CD ktore idealnie sie trzymaja:

    http://alejka.pl/kabel-audio-cd-rom-cc-audio-3.html

    przepinamy piny gdzie potrzebujemy i wsuwamy w piny w zenskiej kostce nowej spiralnej tasmy airbag
    11. nastepnie wszystko izolujemy etc
    12. zakladamy kiere mamy nowy przewod ze spiralnej wiazki airbag ktory jest 8 pinowy i wpinamy do z lewej str w siodelko w kierownicy.
    13. zakrecamy kiere montujemy poduche i juz....

    Uffff....:p

    pozostale punkty I i III takie same operacje plus:
    p.I majac wiazke rzecz polega chyba tylko na wymianie kierownicy bez wymiany spiralnej wiazki airbag i wpieciu wtyczki w radio(chyba)

    p.III musimy wymieniac dodatkowo przelacznik zespolony(tak mial kolega alfa 147 z tego co pamietam)


    tu moze inni sie rozpisza cos dodadza do tych punktow




    Od niedawna jestem po zmianie kierownicy z zwykłej na multi, dokładnie robiłem krok po kroku tak jak opisane jest wyżej.

    Kolega wyżej napisał:
    Dodatkowo pin 2-9 musi byc zmasowany gdzie nam wygodniej.
    Osobiście ja tego nie robiłem podpiąłem tylko przewody od poduchy (pin 11,12) i multifunkcji (pin 2,3,4,5 gdzie 5 to podświetlanie).

    Wszystkie przewody podciągnąłem w stronę radia (kablem czterożyłowym) a podświetlanie kiery wpiąłem do żółtej kostki załączania wzmacniaka i teraz gdy włączam radio bez kluczyka automatycznie włącza się podświetlanie w kierownicy tak samo dzieje się po przekręceniu kluczyka.

    Myślę, że umaszenie jest już automatycznie zrobione w radiu ewentualnie w kierownicy.

    Wiadomą sprawą mogą być też takie przypadki że kierownica bez umaszenia nie będzie działać.

    Oczywiście powinno się robić wedle schematu wyżej ale skoro wszystko działa to po co ciągnąć dodatkowe kable i robić niepotrzebne spaghetti pod kierownicą.

    Ostatnio edytowane przez toxmasz ; 19-04-2014 o 11:53 Powód: Dodanie cycatu

  2. #212
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Stęszew (Poznań)
    Auto
    147 distinctive 3d 1.9 jtd 8v 2003r zar93700003193***
    Postów
    21

    Domyślnie

    witam,
    u mnie zielona kostka przy radiu ma zarobione 4 kabelki

    giną one gdzies w otchłani jak rozumiem powinny one sie znalezc przy tej kostce pod kiera

    bo te kabelki zasilaja klakson jak mniemam, a zapewne jak zdejme poduszke to na bank tasma AB bedzie do wymiany?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140630_155748.jpg
Wyświetleń:	1149
Rozmiar:	69.5 KB
ID:	136832   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140630_161821.jpg
Wyświetleń:	1274
Rozmiar:	79.8 KB
ID:	136833  
    Ostatnio edytowane przez ukasz6200 ; 30-06-2014 o 22:29

  3. #213
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    nie, do tej czrnej nie idą. Znaczy chyba idze jeden +12 podświetlenie, ale główie przewody z zielonej kostki (a do sterowania z kierownicy są potrzebne... 3?) bo to drabinka oporowa jest idą bezpośrednio do kostki do zwijacza. Jak zdejmiesz górną obudowę kierownicy to będzie widać, mała kostka - sama poduszka, duża kostka chyba 8pin to poduszka + sterowanie. Co do przewodów klaksonu, nie idą one przez zwijak bezpośrednio.

  4. #214
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Stęszew (Poznań)
    Auto
    147 distinctive 3d 1.9 jtd 8v 2003r zar93700003193***
    Postów
    21

    Domyślnie

    czyli te przewody z kostki radia ida bezposrednio do kostki tasmy? u mnie jest mala kostka czyli musze kupic tasme AB z kostka 8 pin i tam zarobic te przewody si? a kombinowal ktos moze zeby zamiast sterowania radiem/cd >> << zrobic dodatkowe sterowanie tempomatem ?
    Ostatnio edytowane przez ukasz6200 ; 05-07-2014 o 10:10

  5. #215
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Stęszew (Poznań)
    Auto
    147 distinctive 3d 1.9 jtd 8v 2003r zar93700003193***
    Postów
    21

    Domyślnie

    po zdjeciu gornej oslony kiery widac cos takiego





    czyli rozumiem ze musze miec inna tasme AB, a wtedy moge wziac kabel 3 (4?) zylowy i zarobic odpowiednie piny przy tasmie jak i w nowej zielonej kostce?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140708_122723.jpg
Wyświetleń:	1079
Rozmiar:	84.8 KB
ID:	137721  
    Ostatnio edytowane przez ukasz6200 ; 08-07-2014 o 14:25

  6. #216
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    Cytat Napisał ukasz6200 Zobacz post
    po zdjeciu gornej oslony kiery widac cos takiego





    czyli rozumiem ze musze miec inna tasme AB, a wtedy moge wziac kabel 3 (4?) zylowy i zarobic odpowiednie piny przy tasmie jak i w nowej zielonej kostce?
    tak w tym przypadku musisz wymienic spiralna taśme airbagu

  7. #217
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Stęszew (Poznań)
    Auto
    147 distinctive 3d 1.9 jtd 8v 2003r zar93700003193***
    Postów
    21

    Domyślnie

    a co do kabli; idą bezposrednio zielona kostka-tasma AB tak?

  8. #218
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    tak z zielonej kostki musza byc wpiete w odpowiednie piny w zlacze w spiralnej tasmie airbagu(opisywane wczesniej) wiazke jezeli nie masz tez trzeba zrobic(opisywane wczesniej)

  9. #219
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Stęszew (Poznań)
    Auto
    147 distinctive 3d 1.9 jtd 8v 2003r zar93700003193***
    Postów
    21

    Domyślnie

    no u mnie te kable z zielonej kostki prawdopodobnie nie ida w strone kiery tylko do tej kostki tj. od 'radiotelefonu"? (bo nie potrafie zlokalizowac gdzie te kable ida pod deska) to najlepiej jak oleje to co mam i zrobie sobie nowa wiazke (tak jak wczesniej w temacie) zbyt wiele tych kabelkow ma takie same kolory ponawiam tez zapytanie czy ktos kombinowal zeby przyciski na kierze od zmiany stacji/utworu sterowaly tempomatem ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140708_133422.jpg
Wyświetleń:	1075
Rozmiar:	44.2 KB
ID:	137734   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kostka raditelefonu.jpg
Wyświetleń:	1181
Rozmiar:	69.9 KB
ID:	137735  
    Ostatnio edytowane przez ukasz6200 ; 08-07-2014 o 20:17

  10. #220
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Stęszew (Poznań)
    Auto
    147 distinctive 3d 1.9 jtd 8v 2003r zar93700003193***
    Postów
    21

    Domyślnie

    czy to jest dobre oznaczenie pinow przy tasmie AB pod gorna oslona kiery? bo podlaczylem dzisiaj na razie stara wtyczke AB pod nowa tasme, bledu poduszki nie ma ale nie dziala klakson, czy zacznie dzialac jak podepne te pin 5 odpowiedzialny za podswietlenie guzikow? /czerwona pionowa kreska jest zbedna /
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przy tasmie AB od multi.jpg
Wyświetleń:	1325
Rozmiar:	35.3 KB
ID:	137833  
    Ostatnio edytowane przez ukasz6200 ; 10-07-2014 o 16:23

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana kierownicy
    Utworzone przez robbie w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 113
    Ostatni post / autor: 20-07-2022, 18:34
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 21-07-2018, 15:13
  3. [159] Wymiana kierownicy
    Utworzone przez krzysiu182 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 16:57
  4. Zamiana kierownicy na multifunkcyjną FL
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory