Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: 156 - ładowanie przy włączonym wentylatorze chłodnicy

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Alfa 156 1.9 jtd rozgrzana, obroty 850 klima i światła włączone, wentylator (jeden ale duży) włączony napięcie na zaciskach akumulatora 14,1V. Da się.

    Gdybym w takim stanie jeździł po mieście tylko to po tygodniu akumulator byłby zabity. Nie jest przystosowany do pracy na zasadzie ciągłego oddawania energii albo pracy w granicach wyrównania prądu dostarczonego i pobieranego. Coś jest nie tak, przydałby się pomiar od kogoś z V6 z rocznika <2001 z alternatorami 0123510048.

    Zastanawiam się nad wymianą rolki alternatora na mniejszą jeśli będzie dostępna lub dotoczeniem takiej rolki u tokarza.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Przecież 14,1V to dobre napięcie :O

    Od 13,8 V jest już uznawane za OK.

    Po drugie nie porównuj benzyny do diesla, nigdy
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Ale jest 12.8 i nie jest ok

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    To weź się za alternator

    Poza tym nie biegu jałowym przy włączonych w/w rzeczach nie sądzę byś osiągał większe napięcie, ale.... nie moja brocha
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Alternator jest ok, nie ma co się jego czepiać. Zanim nie dostanie prawie 70A obciążenia działa dobrze na wolnych, od ok. 700 obrotów można mu dawać w palnik ile wlezie.

    Po konsultacji z firmą która robiła alternator zapadła decyzja, że zmienimy koło pasowe na mniejsze. I tu ciekawostka - w katalogu dla alternatora 0123510048 jest koło pasowe 57mm ale tylko do 2001 roku. Później koło pasowe zostało zmienione na 52mm. Ponieważ jednak jego dostanie graniczy z cudem zmontuję koło 50mm co powinno rozwiązać problem zbyt niskich obrotów alternatora na wolnych obrotach.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Sorry ale (nie mówię tego złośliwie) zalatuje mi tak akcja ze zmianą koła alternatora, akcją jaką robił mój znajomy. Zimą jak mu słabo kręcił rozrusznik bo był "walnięty", chciał upuszczać oleju w silniku żeby "rozrusznik miał lżej", zamiast naprawić rozrusznik. Moim zdaniem powinieneś jeszcze raz robić alternator, być może regulator ma jakąś wadę, albo szczotki.. nie wiem. Firma która robiła Ci ten altek mówi Ci żebyś zmienił kółko w tej sytuacji, dlaczego? nie chcą Ci robić w ramach gwarancji...? hmm... A mają stół probierczy do alternatorów, może zaproponuj im żeby Ci pokazali na stole najpierw że alternator w minimalnych swoich obrotach przewidzianych przez producenta daje właściwe napięcie...

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Moim zdaniem wszystko jest w porządku - nie bez przyczyny producent po dwóch latach zmienił koło pasowe na mniejsze.

    Odpowiedź może dać tylko zmierzenie napięcia przez posiadacza tego samego modelu - będzie wiadomo gdzie szukać. Być może wiatraki mają juz zajechane łożyska i biorą prąd znacznie większy niż powinny? Niestety na silnikach wszelkie oznaczenia są zatarte więc nawet nie wiem czego konkretnie szukać.

    Wyjęcie alternatora - chętnie, tylko że muszę opuścić albo wózek albo silnik wyjąć. Mam nadzieję na wymianę koła pasowego na zamontowanym, ale też widzę to dość słabo.

    PS. Z firmą nie ma problemów, od razu sami zaproponowali przetestowanie. Wymiana rolki to mój pomysł, zaczerpnięty zresztą od producenta

Podobne wątki

  1. Wyłączające się radio przy włączonym ASR
    Utworzone przez mickol w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-02-2016, 13:27
  2. Światła tylko przy włączonym zapłonie?
    Utworzone przez pawelm w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 17:21
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 18:15
  4. tempomat problemy przy włączonym city.
    Utworzone przez misza w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-10-2011, 15:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory