Strona 28 z 99 PierwszyPierwszy ... 18192021222324252627282930313233343536373878 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #271
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Ja tylko dodam, że u mnie też coś brzęczało przy włączonym kompresorze.
    Sprawdzenie i napełnienie klimy dało ciszę.
    Z 550 gram miałem tylko 150, a mimo wszystko klima chłodziła i to całkiem nieźle...

  2. #272
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SebaStol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź/Almelo
    Auto
    159 SW 1.9 jtdm 16V 150 KM
    Postów
    317

    Domyślnie

    Dzisiaj robiłem serwis klimy (nie na automacie). Powiem tak, ostatnio efekt szlifierki był już prawie przez cały czas (już nawet przestałem używać klimy, włączałem ją tylko na chwilę co jakiś czas, żeby się nie ugotować w aucie, bo w sumie szkoda szlifującego kompresora), ale po nabiciu hałas jest juz tylko przez chwilę i tylko przy ostrej i dynamicznej przygazówce. Reasumując, nawet przy niskim poziomie czynnika (nawet mniej niż 50%) klimatyzacja działa, ale jest słyszalny efekt szlifierki (im mniej czynnika, tym częściej "szlifuje"). Po uzupełnieniu czynnika efekt jest już prawie niewystępujący. Prawie, nie znaczy, że go nie ma, ale alfa jest z 2006 roku i ma prawie 266 tys, więc cały układ pewnie też już swoje przeżył.
    Ostatnio edytowane przez SebaStol ; 15-07-2014 o 17:46

  3. #273
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Ile gram czynnika nabiłeś ?

  4. #274
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SebaStol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź/Almelo
    Auto
    159 SW 1.9 jtdm 16V 150 KM
    Postów
    317

    Domyślnie

    Czynnika zostało nabite (chyba) 460, po czym zostało dobite jeszcze około 30, więc powiedzmy, że jest jakieś "małe" 500. Ile natomiast w układzie jest oleju, tego się nie dowiemy, bo poprzednio korzystałem dwa (w sumie 3) razy z automatów i za każdym razem "fachowcy" nabijają czynnik plus olej i zdarza się, ze po takich częstych nabiciach w układzie jest więcej oleju niż czynnika. Olej zostaje, czynnik z nieszczelnej klimy ulatuje, więc po latach takiego serwisu mamy coraz więcej oleju. Tym razem oleju zostało dodane symbolicznie. Reasumując nadal nie jestem pewny co do wersji klimy, czy mam 460, czy 550. Rok temu na automacie po nabiciu 550 (lub 500, nie pamiętam), sprężarka się wyłączała, więc było za dużo. Po ponownym nabiciu do 500 (lub 460) było ok. Pytanie tylko ile w układzie jest oleju, który zostaje?

  5. #275
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    Też mi brzęczało. Najczęściej podczas zwiększania prędkości. Nabiłem 460g bo tak wskazywała maszyna w serwisie klimatyzacji i dalej brzęczało. Nabiłem 550g i przestało. Rocznik mojej belli 2007. Podobno od roczników 2005 do 2008 wchodzi 550. Pozdrawiam.

  6. #276
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar adi.ldz
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 110KM 2000r.
    Postów
    417

    Domyślnie

    Możesz się rozpytać w serwisach o płukanie układu. Nie jest łatwo znaleźć warsztat który oferuje taką usługę bo maszyny są drogie ale może akurat. Usługa też do najtańszych nie należy.
    Ostatnio edytowane przez adi.ldz ; 17-07-2014 o 07:25

  7. #277
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Sam płyn do płukania, najtanszy kosztuje 250zł, pytalem dziaiaj, potrzeba rozkręcić cały uklad , łącznie z demontażem kompresora, pracy jest na pół dnia lub cały dzień, więc koszty będą ogromne. Co do oleju to za kazdym razem jak ścigasz zawartosc klimy, ściaga się takze zawartosc oleju. Niestety nie zawsze da radę ocenic ile oleju się ściągneło a ile trzeba nabić, po kilku operacjach ta gospodarka olej vs gas moze sie nieco rozjechac. Ale jak to okreslili, od razu sie to pozna po przewodach "na dotyk"

    OK, ja dalej walczę, po wymianie ewidentnie wszystkiego łącznie z zaworem rozpreznym i napelnieniu 460gram, nadal mialem szlifierke, dzisiaj kolejny raz operacja ściągnij napełnij i nabito 500gram, dalej szlifierka ! Mam juz dosc, co radzicie dalej, dobijac do 550 ???

  8. #278
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar grab
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    alfa 159
    Postów
    49

    Domyślnie

    witam, mam troszkę podobny problem z klimatyzacją że co jakiś czas słychać dzwięk spreżarki, myślalem że chodzi o nabicie ale chyba nie, dziś byłem uzupełnić chociaż dużo nie brakowało bo miałem 410g, no ale niestety w czasie jazdy znowu słychać ten "dzwięk" ,jednak jaakby troszke mniej, nie wiem czy bym musial zrobić wiekszy dystans, może się wyreguluję,gość w zakładzie powiedział że szczelna jest.

  9. #279
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar adi.ldz
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 110KM 2000r.
    Postów
    417

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonCT Zobacz post
    Sam płyn do płukania, najtanszy kosztuje 250zł, pytalem dziaiaj, potrzeba rozkręcić cały uklad , łącznie z demontażem kompresora, pracy jest na pół dnia lub cały dzień, więc koszty będą ogromne. Co do oleju to za kazdym razem jak ścigasz zawartosc klimy, ściaga się takze zawartosc oleju. Niestety nie zawsze da radę ocenic ile oleju się ściągneło a ile trzeba nabić, po kilku operacjach ta gospodarka olej vs gas moze sie nieco rozjechac. Ale jak to okreslili, od razu sie to pozna po przewodach "na dotyk"

    OK, ja dalej walczę, po wymianie ewidentnie wszystkiego łącznie z zaworem rozpreznym i napelnieniu 460gram, nadal mialem szlifierke, dzisiaj kolejny raz operacja ściągnij napełnij i nabito 500gram, dalej szlifierka ! Mam juz dosc, co radzicie dalej, dobijac do 550 ???
    Na dotyk? Hm... O takiej metodzie jeszcze nie słyszałem. Z olejem różnie bywa. Jak klima chodziła przed opróżnianiem to zejdzie więcej oleju bo będzie wymieszany z czynnikiem. Jeśli stała to może prawie nic nie zejść. Nawet najtańsze automaty mają zbiorniczek na ściągnięty olej z miarką. I nie powinno się dawać więcej niż zeszło (ew. +/- 5-10%). Znam specjalistów co za każdym razem ładowali tyle oleju i katalog pokazywał.

  10. #280
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Panowie takie szybkie pytanko pogladowe: caly system klimy sklada sie z kilku glownych elementow, mam tutaj na mysli chlodnice, zawor rozprezny, osuszacz itp polaczone systemem przewodow. Ile mniej wiecej kosztuja poszczegolne ww. elementy? Z tego co tutaj czytalem to byly osoby, ktore wymienily chyba wszystkie te elementy wiec na pewno ceny sa im znajome. Z gory dzieki

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory