Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 83

Temat: Stuki przy puszczaniu gazu 2.4 175KM

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Jestem świeżo po wymianie poduszek. Stuki dalej są...
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Ja mam jeszcze nikłą nadzieję, że u mnie to jednak któraś poduszka albo jakaś niedokręcona śruba bo jak już napisałem wymiana krzyżaków częściowo pomogła bo zniknęła połowa stuków. Teraz znaleźć trzeba co powoduje resztę. U mnie poprostu nałożyło się kilka problemów na raz. Nie wykluczone, że u Ciebie stukają przeguby a wymieniłeś poduszki Ale to faktycznie trzeba obsłuchać z jakiegoś kanału bo samemu to się nie da rady.

  3. #63
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Nie chcę Cię martwić Gonzo, ale skoro na rozgrzanym stuka mocniej, to może na skutek rozgrzanego oleju, czyli... mechanizm różnicowy? Tak sobie myślę, że półosie i przeguby raczej stukają tak samo niezależnie od temp. silnika.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Myślę, że temperatura ma większy wpływ na stukanie przegubów niż mechanizmu różnicowego. U mnie np. ze smaru w przegubach zrobiła się dosłownie woda. Jak jest zimno i smar jest gęsty to tłumi większość dźwięków, jak jest upał a smar już stracił swoje właściwości to nic on już nie tłumi. Natomiast olej w skrzyni nie zmienia aż tak bardzo swojej konsystencji, nawet przy minusowych temperaturach jest płynny. Szkoda, że mieszkamy w takich odległościach bo byśmy się spotkali i porównali nasze stuki bo każdy może mieć inną usterkę i inne dźwięki a szukamy wspólnych rozwiązań. Mamy inne silniki, inne skrzynie, wspólne jest tylko zawieszenie i poduszki silnika/skrzyni.

    Dodano po 5 minutes:

    Acha, u mnie po wymianie przegubów już nie stuka przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na biegu. Mam już tylko stuknięcie i szarpnięcie przy zmianie biegów, czuć też delikatne poruszanie się lewarka stąd obstawiam poduszkę skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez viader ; 22-07-2014 o 21:52 Powód: Dodano

  5. #65
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    U mnie np. ze smaru w przegubach zrobiła się dosłownie woda
    No tego bym się nie spodziewał... jeśli tak, to odwołuję co napisałem. Ale... zimą w manualu często biegi chodzą rano jak w maśle, więc jednak z tym olejem w skrzyni to tak nie do końca... aczkolwiek faktycznie latem różnica może być niewielka.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #66
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Też już zakładałem czarny scenariusz, że to mechanizm różnicowy. Jednak to co mówi vaider podtrzymuje mnie na duchu Wczoraj dałem posłuchać kumplowi co siedzi trochę w mechanice. Powiedział, że machhanizm by huczał, a przeguby dawały by metaliczny dźwięk. U mnie jest to takie jakieś bardziej głuche stukanie.

    Może u mnie też kilka stuków się nakłada. Sam już nie wiem. W miarę możliwości chcę po kolei wszystko wymienić. Jednak na pierwszy ogień pójdzie magiel, bo tuleja teflonowa z lewej strony ma luz. Może to też stuka Nie urywam, że przeguby na perwno będę wymieniał jak wpadnie jakaś kasa. Te są pewnie ori a mają już trochę nalatane. Jak to nic nie da to się załamię i kupię fiata uno
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    obserwuje wszystkie tematy i zrobiłem zrzut linków jakby ktoś chciał poczytać. Ja u siebie stawiam na przeguby z lewej strony tylko nie wiem czy zew czy wewnętrzny...
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ml#post1460900

  8. #68
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Też już zakładałem czarny scenariusz, że to mechanizm różnicowy. Jednak to co mówi vaider podtrzymuje mnie na duchu Wczoraj dałem posłuchać kumplowi co siedzi trochę w mechanice. Powiedział, że machhanizm by huczał, a przeguby dawały by metaliczny dźwięk. U mnie jest to takie jakieś bardziej głuche stukanie.
    Gonzo. Kolega mechanik podał tylko jeden punkt juz mocno wyeksploatowanego mechanizmu różnicowego - wycie. Czasami pomaga wymiana oleju na lepszy + dodanie środka np. xado do skrzyń. W moim boxerze to pomogło, bo wczesniej po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem dość mocno wył.
    Mało tego, pisząc mechanizm różnicowy wcale nie miałem tego na myśli.
    Bardziej nastawiłem się na luzy łożysk stożkowych na końcach mechanizmu różnicowego (wejście półosi). Jak jest za duży luz to czasami stuka po dodaniu, odjęciu gazu, szybkiej zmianie biegów - ogólnie pod zmianą obciązenia.
    We "alfowskich" skrzyniach jtd to praktycznie norma przy 200 kkm. przebiegu. Ale spokojnie. Taki luz da się skasować, co uczyniłem i ja oryginalnymi podkładkami.

    Mysle, iż w tym temacie może pomóc użytkownik george11. Dzięki niemu również poradziłem sobie z tym sam i auto ciągle jezdzi.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 23-07-2014 o 13:49

  9. #69
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Pamiętm taki temat o tych łożyskach. W aso są dostępne takie podkładki podobno.
    Na afaclubie coś tam jest.
    http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...er=asc&start=0
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 23-07-2014 o 14:24
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  10. #70
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Mi chodzi o luz na łożysku stożkowym zewnetrznym, nie te w mechanizmie.
    Oto mój pseudo film jak to mniej więcej działa.

    Widac, że jak dociska się bieżnię zewnętrzną łożyska stożkowego to stuk milknie. Co jest normalne, bo zmniejsza się luz. Normalna procedura z łożyskami stożkowymi po kilku latach eksploatacji i xxx xxx km.
    należy pamiętać o jednym. Żeby nie robic tego na ciasno. Minimalny luz musi być (ledwo wyczuwalny, ale jednak), aby łożysko się nie grzało nadmiernie, co w konsekwencji może prowadzić do uszkodzenia łożyska, tak samo jak spory luz.
    Nikt raczej tego nie będzie robił z dokładnością 0,12mm bo raz to, że trzeba by zdjąć skrzynię do tej operacji, a po drugie miec to czym jeszcze zmierzyć.
    Ja to robiłem pierwszy raz na tzw. czucie i wyszło dobrze, bo owe stuki umilkły.
    Przy okazji warto wymienić uszczelniacz półosi oraz olej w skrzyni, który uprzednio należy spuścić.

Podobne wątki

  1. [159] Szarpanie przy puszczaniu gazu
    Utworzone przez ekstranio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-06-2014, 22:16
  2. Szarpnięcia przy puszczaniu pedału gazu
    Utworzone przez użytkownik w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 06:59
  3. [146] Chrobotanie przy puszczaniu pedału gazu
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 17:50
  4. Szarpanie przy puszczaniu gazu
    Utworzone przez aikwaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 15:17
  5. stuki przy puszczaniu sprzęgła
    Utworzone przez marianek24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2009, 20:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory