Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Have engine checked w środku Francji na wyjeździe...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie Have engine checked w środku Francji na wyjeździe...

    Panowie, wiem że temat był na pewno na forum wałkowany, ale nie bardzo mam czas i możliwości na lektury.
    Dopadło mnie podczas wyjazdu. Jestem w środku Francji i udupiony z takim przypadkiem.
    Wstępnie - auto, które mam od roku, nie stwarzało żadnych właściwie problemów.
    Dziś rano jadąc do sklepu, zauważyłem, że auto jedzie do 2000 obrotów (czyli rozumiem że przeszedł w tryb awaryjny). Do tego świeci się kontrolka silnika + komunikat "Have engine checked". Zauważyłem też, że silnik przy wyłączaniu gaśnie trochę inaczej, z lekkim szarpnięciem, którego wcześniej nie było. Kabla diagnostycznego ani programu niestety nie mam...

    Co można dodać...
    Tuż przed wyjazdem wymieniałem olej. Na wyświetlaczu przy zapaleniu świecą się zawsze trzy z pięciu pól wskazania poziomu oleju, ale bagnet wskazywał dokładnie środkowy przedział. Mam olej więc mogę dolać. Przy wcześniejszej wymianie oleju (rok temu) zawsze świeciło się wszystkie pięć pól, ale ile razy sprawdzałem poziom bagnetem wychodziło ponad poziom max więc myślałem, że teraz jest właśnie ok.

    Dwa tygodnie przed wyjazdem był naprawiany alternator, ale z aku wszystko akurat w porządku.
    Kilka miesięcy temu został programowo wyłączony zawór EGR.

    EDIT. Wskazówka turbo przy dodaniu gazu na biegu jałowym stoi w miejscu, rusza lekko w górę dopiero przy ponad 2500 obrotów. Kilka miesięcy temu wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania. Turbina zawsze spisywała się dobrze, nie gwizdała itp.

    Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
    Pomóżcie Panowie, bo jestem w podbramkowej sytuacji.

    EDIT: AHa, gdzieś po drodze, po jakimś tankowaniu, mignął mi na wyświetlaczu taki znaczek/symbol - klucz serwisowy. Tankowałem na pewno diesla, zresztą przejechaliśmy później kilkaset km...
    Ostatnio edytowane przez naphta ; 10-08-2014 o 11:59

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Bez kabla to jak wróżenie z fusów... Co możesz zrobić, to przejrzyj okablowanie osprzętu silnika i przewody podciśnieniowe. Tryb awaryjny mogła wywołać np. wtyczka, która spadła z zaworu EGR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Turbina w ogóle pracuje? Silnik jakoś inaczej chodzi?

    U mnie coś takiego w poprzednim aucie wywołała awaria jednego z zaworów przy turbinie (dolotowy chyba) - wtedy auto dochodziło też do 2-2.5k obrotów max, kompletny brak mocy i wrażenie jakbyś jechał traktorem (ale dał radę przejechać całą Chorwację i wrócić do Polski na naprawę). Ale tak, jak magil wspomniał - bez sensownego sprawdzenia to zgadywanki.
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie

    Silnik chodzi normalnie. Po prostu przy ok 2000 samochód przestaje przyspieszać. No i kontrolka, komunikat. Gaszenie z lekkim szarpnięciem. Wskazówka turbo się nie podnosi.
    Silnik i okablowanie przejrzałem, nie zauważyłem nic podejrzanego, luźnych wtyczek itp.
    Rozumiem, że kwestia oleju w ogóle nie ma z tym nic wspólnego, nie ma sensu dolewać czy coś? (sorry za głupie pytania, po prostu nie znam się).

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Gaszenie z lekkim szarpnięciem ... klapa gasząca sterowana jest podciśnieniowe razem z turbo. Szukaj pękniętego wężyka podciśnienia. Jak naprawisz to po którymś uruchomieniu auta (5+) błąd zniknie.


    P.S.
    ELM na BT mało kosztuje a się na wyjazdy przydaje
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie

    Aha, na wszelki wypadek bo nie napisałem (ale jest w sygnaturce): silnik 1.9 8V. Wężyk podciśnienia sprawdzę (choć na razie nie wiem, które to).

    EDIT: jeżeli nie stanie się jakiś cud do jutra to zamawiam holowanie z Assistance i jadę do nieautoryzowanego serwisu (bo chyba lepiej taki niż ASO, co?) z zaznaczeniem, że musi być wykonana diagnostyka FESem. Trochę się poza wszystkim boję tego, że jest EGR wyłączony programowo i tu mogą szukać jakiegoś problemu. Poinformować serwis o tym,że jest EGR off?
    Ostatnio edytowane przez naphta ; 10-08-2014 o 14:05

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Weżyki podciśnieniowe to wężyki idące do overboost, czyli do sterowania turbiną. Poniżej obrazek gdzie masz overboost:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa_159_silnik.jpg
Wyświetleń:	664
Rozmiar:	177.7 KB
ID:	140734

    Wężyki z jednej strony będą szły do pompy vacuum na głowicy, a z drugiej strony do sztangi turbosprężarki. Trzeba sprawdzić czy się nie poprzecierały.

    BTW Do testów możesz również odpiąć przepływomierz. Bez niego silnik powinien chodzić prawidłowo.

    I nie wiem czy ja bym pojechał do nieautoryzowanego serwisu. Mogą nie ogarnąć tego samochodu. Choć kody błędów pewnie odczytają, a to jest podstawa do dalszych działań.

    Ach, i jeszcze jedno. Całe sprawdzenie zacząłbym od przejrzenia bezpieczników. Tych w okolicy akumulatora.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 10-08-2014 o 14:37

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Panowie ... kolega opisał problem i od razu wiadomo, że podciśnienie padło. Nic innego nie trzeba sprawdzać.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Była: honda civic VII, jest: Alfa 159 8V SW
    Postów
    37

    Domyślnie

    Panowie, wielkie dzięki za pomoc. Powiedzcie jeszcze, czy istnieje jakiś roboczy sposób (bez diagnostyki) żeby zweryfikować sprawność działania podciśnienia, o ile nie będzie widać gołym okiem, że coś się stało z wężykami itp.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak odpinasz wężyk z overboosta to ma syknąć ew. przy odpalonym aucie będzie zasysanie. Trzeba szukać
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [159] Alfa Romeo 159 1.9 jtdm błąd have engine checked
    Utworzone przez matnorge w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-12-2015, 19:42
  2. [159] Have engine checked + brak mocy :(
    Utworzone przez Ernest w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 22:22
  3. [Brera] Have engine checked :(
    Utworzone przez falivrin69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-10-2014, 11:03
  4. [159] Have engine checked!!! Co to oznacza??
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-05-2014, 20:24
  5. [159] Check Engine; anty glopped filter checked
    Utworzone przez kiniek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-01-2013, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory