Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Uszkodzony wariator czy elektrozawór?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS '98
    Postów
    56

    Question Uszkodzony wariator czy elektrozawór?

    Mam problem z samochodem gdy silnik jest zimny, wariator jest i tak do wymiany bo terkocze na zimnym ale jeszcze nie jakoś specjalnie głośno, dokładnie jest takie coś że samochód ma zamułe od 1900 do 3000 i w tych zakresach pęd zasysanego powierza z filtra wydaje dźwięk jak WRC (Takie trąbienie nie wiem jak to dokładniej nazwać przy mocniejszym otwarciu przepustnicy), gdy obroty wejdą na 3000 jest kop w plecy i samochód idzie normalnie. Ta zamuła jest wyczuwalna dopóki silnik nie osiągnie temp 70~75 st. I moje pytanie polega na tym czy do wymiany ewidentnie kwalifikuje się wariator czy może ten czujnik wariatora ma jakieś problemy i na nim się skupić.
    Mam też na ECU błąd czujnika/lampki wysokiej temperatury po wymianie termostatu nie pamiętam teraz jaki dokładnie to był kod błędu jutro wstawię ale wątpię żeby on miał coś z tym wspólnego.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Ten dźwięk nie jest powiązany z uszkodzonym wariatorem.
    Sprawdź czy nie masz dziury gdzieś w dolocie.

    Co do wariatora, żeby sprawdzić czy elektrozawór działa na wolnych obrotach odejmij wtyczkę i do elektrozaworu podaj bezpośrednio napięcie z akumulatora 12V, po podaniu napięcia praca silnika powinna się natychmiast zmienić bądź też silnik zgaśnie.
    Jeżeli praca silnika się zmieni to wariator jak i elektrozawór jest w dobrym stanie, sprawdź też czy dochodzi napięcie do elektorzaworu, niech ci ktoś gazuje silnik a ty sprawdzaj miernikiem czy dochodzi napięcie.

    Jeżeli by nie dochodziło to albo uszkodzona wiązka, albo uszkodzony komputer silnika.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS '98
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    ... sprawdź też czy dochodzi napięcie do elektorzaworu, niech ci ktoś gazuje silnik a ty sprawdzaj miernikiem czy dochodzi napięcie.

    Jeżeli by nie dochodziło to albo uszkodzona wiązka, albo uszkodzony komputer silnika.
    Sprawdzę ale czy jeśli wiązka lub komp byłby uszkodzony to czy nie działo by się to również na rozgrzanym silniku?
    Edit:
    Wspomnę jeszcze że silnik chodzi normalnie jak się go zgasi, odczeka by trochę ostygł i następnie odpali a wskazówka temp ma 50st. Zamułe łapie po dłuższym odczekaniu tak ok. 6h albo całej nocy w garażu.
    Ostatnio edytowane przez Hacker40 ; 27-08-2014 o 20:45

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 09-02-2017, 22:15
  2. Uszkodzony wariator, kanalik olejowy czy rozdząd?
    Utworzone przez kakamistrz1990 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 15:35
  3. Uszkodzony wariator 147 1.6 120 ts
    Utworzone przez czarnawloszka w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 13:36
  4. [156 2.o TS] Uszkodzony wariator?
    Utworzone przez mateuszpiszcz w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 20:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory