Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156 2.o TS] Uszkodzony wariator?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie [156 2.o TS] Uszkodzony wariator?

    Witam!
    Mam prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu jeszcze przed oddanie auta do serwisu.
    Dziś po przejechaniu około 100 km, podjechałem na parking i nagle auto zgasło. Po odpaleniu silnik zaczął "skakać" bardzo głośno klekotać, szarpać i zaczęło strasznie śmierdzieć benzyną. Sytuacja miała miejsce na szczęście jakieś 500 metrów od domu więc dojechałem o własnych siłach (przy 2 tys obrotów silnik pracował "prawie" normalnie). Na biegu jałowym szarpie, chodzi jak traktor , a w silniku jest odgłos jakby coś "bulgotało". W serwisie Fiata, po telefonicznym opisaniu objawów stwierdzono, że padł wariator. Czy ktoś z was miał już podobny problem?

    Dołączam link do filmiku, który wrzuciłem na youtube, zobaczcie sami jak to wygląda:

    <iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/lJPlc_NqCsg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    http://www.youtube.com/watch?v=lJPlc...zrPxWUhukrlK8=

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Witam , wiec tak , wariator nie pada od razu ,musiałbys juz od dłuzszego czasu go slyszec i slychac go zaraz po odpaleniu auta przez pare sekund ,to nie jest wariator, ajak z olejem

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    O wariatorze kolego możesz pomarzyć, znaczy się o jego uszkodzeniu.
    Panewka powiedziała papa czy też coś więcej, rozbierzesz silnik to sie dowiesz, z filmu trudno zdiagnozować. Kapitalka czeka :-(
    Na początek ściągnij miskę.
    Nie odpalaj już tego silnika.
    Ostatnio edytowane przez acer11 ; 19-04-2012 o 17:29

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Niestety panewka na 99,9%...
    Moim zdaniem naprawiaj ten silnik, nie decyduj się na wymianę drugiego bo możesz trafić na gorszy...
    Nie rób go w wiekszym mieście bo zedrą z ciebie wszystko do suchej nitki... No chyba ze masz znajomego mechanika...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Silnik jest ewidentnie do remontu - wyrazy współczucia.
    A tym specjalistom z serwisu, co postawili taka diagnozę na telefon, to lepiej nie zostawiaj samochodu do naprawy.
    Długo jeździsz tym samochodem?
    Kręciłeś go wysoko przed wystąpieniem awarii?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    30

    Domyślnie

    a czy panewka nie ma takiego metalicznego stukotu??? slychac tutaj jakby ostro gdzies kompresja uciekala....

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    niech zobaczy na bagnecie od oleju czy błyszczą się opiłki metalu...

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    rozrząd mógł przeskoczyć

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    moim zdaniem to nie panewka coś z komprechą albo coś z pompą oleju, smokiem ale raczej nie panewka

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Niech bóg mu da oby to nie była panewka...

    Niech sprawdzi bagnet...

Podobne wątki

  1. Uszkodzony wariator, kanalik olejowy czy rozdząd?
    Utworzone przez kakamistrz1990 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 15:35
  2. Uszkodzony IC
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 15:22
  3. Uszkodzony wariator czy elektrozawór?
    Utworzone przez Hacker40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 20:40
  4. Uszkodzony wariator 147 1.6 120 ts
    Utworzone przez czarnawloszka w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 13:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory