Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Problem z chłodnica w 166

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie Problem z chłodnica w 166

    Panowie, mam coś takiego- gdy jeżdzę z wyłączona klima i nawiewem po kilku km zbiorniczek na płyn chlodniczy mocno sie grzeje i płyn prawie zaczyna bulgotac, główny wentylator wogole sie nie uruchamia a chłodnica jest zimna, temperaturę wskazuje mi 90 stopni. Jak uruchomie klime, wentylator startuje, chłodnica zaczyna przyjmować temperaturę. Temp to tez 90 stopni. Co moze być przyczyna? Nie chciałem ryzykować dłuższej jazdy bez włączonej klimy- moze by sie w końcu włączył? Co moze być nie tak?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trochę dziwne jest to co piszesz. Zacząłbym od podłączenia pod komputer i sprawdzenia o co kaman. Potem sprawdził węże idące do chłodnicy przy temperaturze roboczej. Może masz uwalony czujnik od chłodnicy, a może termostat się zaciął a może czujnik na blacie szwankuje. Podłącz pod komputer i sprawdź jakie są faktyczne wskazania. Potem tak jak pisałem.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Chłodnica robi się ciepła,bo gdy włączysz klimę,to startuje wentylator i zaciąga ciepło z chłodnicy klimy i się nagrzewa.Sprawdź,czy po włączeniu klimy węże od chłodnicy dalej są zimne."bulgocze"bo pompa wody cały czas pompuje i robi przelew na tzw.krótkim obiegu.Jeżeli temp.cały czas trzyma na 90,to chyba dobrze?Ja próbowałem "zmusić"swój silnik do otwarcia obiegu na chłodnicę i wyłączyłem klimę i trwało to,dobre kilkanaście minut,żeby otworzył termostat a o włączeniu wentylatora odpuściłem,bo się nie doczekałem.A robiłem to latem w wysokich temp.
    Tak na marginesie-temperatura w zbiorniczku wyrównawczym,jest praktycznie taka sama jak w silniku,czyli około 85-90 stopni.Więc musi być gorąca,.
    Postaw auto,wyłącz klimę i sprawdzaj kiedy się otworzy termostat obserwując zegary,żeby ewentualnie się nie przegrzał.
    Ostatnio edytowane przez motogold ; 14-09-2014 o 08:13

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adrian1115
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ex GT 1.9 JTD/ex 166 FL 2.4 JTDm
    Postów
    312

    Domyślnie

    Jeśli chłodnica jest zimna a na blacie 90 to raczej termostat nie puszcza płynu na duży obieg i w nim bym szukał przyczyny.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Jeżeli termostat jest sprawny a temperatura w normie,to nie puści na chłodnicę,jeżeli tego nie musi.
    Jerry46 nie pisze,że mu się grzeje.
    Silniki 1.8 i 2.0 TS
    samochody bez klimatyzacji:
    98C
    samochody z klimatyzacją:
    I bieg 98C
    II bieg 101C
    Termostat
    temperatura otwarcia 81-85C
    temperatura pełnego otwarcia: 101-105C

    Silniki JTD
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat
    temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 88-92C

    Silnik2.5 V6:
    I bieg 95C
    II bieg 102C
    Termostat
    temperatura otwarcia 85-89C
    temperatura pełnego otwarcia: 97-101C

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedzi, jak przyjdzie do mnie kabel od razu podpinam pod pc i sprawdze co moge, jesli bedzie mozna to wrzuce tu screeny moze w wolnej chwili ktos by rzucil okiem.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    podpialem pod kompa, wyrzucil mi takie bledy:



    jak dalej z tym ruszyc?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	82.5 KB
ID:	145163  

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Prawdopodobnie czujnik wału i przepływka. Lambde zostaw bo może przez uszkodzony przepływomierz pokazywać jej błąd
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


Podobne wątki

  1. Chłodnica AR 156
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 12-10-2014, 15:49
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 18:48
  3. Chłodnica klimatyzacji Problem...
    Utworzone przez zmowa w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 23:08
  4. [155] Chłodnica
    Utworzone przez epion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 19:34
  5. [156]CHŁODNICA WYMIENIONA-PROBLEM JEST!
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-10-2008, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory