Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Temat: [156] terkotanie silnika co robic? 2.4 JTD

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    W mojej belli przy odpalaniu zimnego silnika przez jakieś 3 minuty słychać piszczenie jak by pasków, ale tylko na wolnych obrotach, ( pasek, rolka prowadząca i obydwa napinacze wymienione a i tak piszczy), DLACZEGO??

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Źle napięte - pociągnij pasek zwykłą świeczką
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Źle napięte - pociągnij pasek zwykłą świeczką
    Przepraszam, ale to chyba żart z tą świeczką, przecież nowe paski są chyba nawet posypane talkiem. Napinacz ten z mimośrodem mam ustawiony tak, że te dwie dziurki są centralnie skierowane do przodu względem śruby mocującej, gdzieś wyczytałem, że tak ma być, ale czy to jest prawidłowo to nie wiem.
    Jak domowym sposobem sprawdzić naciąg paska?

  4. #34
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    Mam identyczne objawy i również tylko na rozgrzanym silniku. Wszędzie mówią, że jest to pompa oleju. Wymieniam w czwartek, więc dam znać czy rzeczywiście pomogło

  5. #35
    jumis
    Gość

    Domyślnie

    U mnie jest podobny problem tak na wysokości 1900 do 2500 obr. jest taki dziwne terkotanie, zaraz po odpaleniu na zimnym są dość duże po tym jak się silnik rozgrzeje słabna. Mam nadzieje ze to zawory. Zna ktoś jakie maja być przerwy na nich?

  6. #36
    norbiwolow
    Gość

    Talking

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Hydrauliczna regulacja luzów zaworów jest w silnikach 1,9JTD16v i 2,4JTD20v
    Na 100% sprawdzisz zaglądając do epera i identyfikując silnik po nr VIN
    http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP
    mój vin: ZAR93200000173252

    w której zakładce znajdę jakie mam zawory - ja w dalszym ciągu obstawiam że po 2000 roku sa hydrauliczne - nowy typ silnika CF3 ( taki mam ) ma chyba hydrauliczne - CF2 do 2000 roku miał ustawiane mechanicznie zawory

    jak się myle to mnie poprawcie

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego źle obstawiasz popatrz sobie tutaj:
    http://www.spangerum.com:7080/navi?E...OD=1&DRW_NUM=2
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #38
    jumis
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego źle obstawiasz popatrz sobie tutaj:
    http://www.spangerum.com:7080/navi?E...OD=1&DRW_NUM=2
    Ja tam wpisuje swój VIN i nic nie wyskakuje

  9. #39
    shadow20
    Gość

    Domyślnie

    Witam a ja mam podobny problem. Niezaleznie czy cieply czy zimny silnik na 4 biegu jak jade pod gorke to traci moc wszystko sie trzęsie i cos terkota pod maska ale tylko w granicach od 2500 do 3000tys obrotow, jak dam na wyzszy to juz wogole nie ma mocy. proszę o pomoc. Mam 33 1.7 16v boxer z 93r

  10. #40
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł24 Zobacz post
    Mam identyczne objawy i również tylko na rozgrzanym silniku. Wszędzie mówią, że jest to pompa oleju. Wymieniam w czwartek, więc dam znać czy rzeczywiście pomogło
    Obiecałem, więc piszę No więc po kolei: wracając do początku tematu- podobnie jak kolega słyszałem odgłos tak jakby grzechotki przy rozgrzanym silniku. Zimny silnik pracował idealnie cicho, po rozgrzaniu jednak było już dużo gorzej. Wymieniłem dzisiaj pompę oleju i... CISZA ! Silnik chodzi cichutko, w końcu mogę nacieszyć się brzmieniem JTD. Nie ma żadnego terkotania, grzechotki, czy jak kto chce to sobie nazwać

    Pompa oleju u kolegi Akuki z naszego forum kosztowała mnie 650 złotych. Z wymianą w serwisie u tego kolegi- 1100zł. Ale w końcu wszystko pracuje tak jak powinno- CICHUTKO!

    Tak więc apel do Pana, który założył ten temat- nie zastanawiaj się nawet moment, do wymiany masz pompę oleju, a więc częstą usterkę w silnikach 2.4 JTD. Pisz do kolegi Akuki, zamiawiaj nową i zapomnij o terkotaniu

Podobne wątki

  1. [159] Terkotanie
    Utworzone przez radol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 15:45
  2. [159] terkotanie po puszczeniu gazu
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 29-06-2015, 19:36
  3. [159] Terkotanie w silniku 1.9 JTDm
    Utworzone przez mariuszoles w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 19-06-2013, 18:14
  4. [146] Terkotanie
    Utworzone przez RedHand w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 21:55
  5. co robic nie mam silnika
    Utworzone przez maciekk w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-01-2009, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory