Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: korekty wtrysków

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tofik21
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa / Zawiercie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 167KM :)
    Postów
    317

    Domyślnie

    Witam
    sprawdziłem u siebie korekty na ciepłym (po przejechaniu 30km) i się zastanawiam co może być przyczyną dziwnego rozjazdu korekt
    1. -0,76
    2. 0,21
    3. 0,36
    4. 0.17

    na zimnym 1 wtrysk odstawał jeszcze bardziej bo aż -1.15

    i tak się zastanawiam od czego zacząć szukanie ? ale może ktoś miał podobnie i zna rozwiązanie
    co zauważyłem w pracy silnika to to że czasem stojąc na światłach pracuje idealnie gładko a po przejechaniu kawałka i zatrzymaniu się na kolejnych światłach silnik powoduje troszkę większy wibracje ale pracuje równo (obroty nie falują).
    my car gives me more energy than redbull



    Było:
    Daewoo Nexia 1.5
    Ford Focus mk2 - 1.6 TDCI

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Zrób test przelewowy bo mesem nie jest zbyt dokładnie. A najlepiej daj wtryski do sprawdzenia, nie jest to duży koszt a możesz uniknąć poważnych problemów, tylko ich demontaż może być niełatwy. Zobacz jeszcze czy nie masz nieszczelności na wejściu wtrysków w głowicę.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar Michuxfcb
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 km 8V
    Postów
    115

    Domyślnie

    Witam

    ja us iebie w jtd 8v 115km
    ostatnio mierzyłem korekty wtrysków i wyszły takie liczby

    1. 2.2 mm3
    2. -1.6 mm3
    3. 1.5 mm3
    4. -2.3 mm3

    co o tym sądzicie sprawdzane kts

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    @Michuxfcb - chyba robiłeś na zimnym silniku... Korekty sprawdzamy na ciepłym (~90­°C)

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Michuxfcb
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 km 8V
    Postów
    115

    Domyślnie

    Masz racje.
    jak bede miał dostęp do kompa to sprawdze jeszcze raz

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    Zrób test przelewowy bo mesem nie jest zbyt dokładnie. A najlepiej daj wtryski do sprawdzenia, nie jest to duży koszt a możesz uniknąć poważnych problemów, tylko ich demontaż może być niełatwy. Zobacz jeszcze czy nie masz nieszczelności na wejściu wtrysków w głowicę.
    Co ?! Przelew jest dokładniejszym badaniem od MES-a i korekt ?! Sorry, ale to czysta herezja. Powinieneś dostać ekskomunikę z forum
    Nieszczelność u tofik21 dała by duże korekty na plus.

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał tofik21 Zobacz post
    Witam
    sprawdziłem u siebie korekty na ciepłym (po przejechaniu 30km) i się zastanawiam co może być przyczyną dziwnego rozjazdu korekt
    1. -0,76
    2. 0,21
    3. 0,36
    4. 0.17

    na zimnym 1 wtrysk odstawał jeszcze bardziej bo aż -1.15

    i tak się zastanawiam od czego zacząć szukanie ? ale może ktoś miał podobnie i zna rozwiązanie
    co zauważyłem w pracy silnika to to że czasem stojąc na światłach pracuje idealnie gładko a po przejechaniu kawałka i zatrzymaniu się na kolejnych światłach silnik powoduje troszkę większy wibracje ale pracuje równo (obroty nie falują).
    Zostaw te korekty w spokoju. Są w normie. Pierwszy lekko podlewa, a reszta go koryguje. Nic się nie dzieje.
    Ale jak już ci się nudzi i chcesz kombinować to zmień końcówkę na pierwszym. Pierwszy zejdzie i poprawi się reszta.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 06-11-2014 o 11:55 Powód: Dodano
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Co ?! Przelew jest dokładniejszym badaniem od MES-a i korekt ?! Sorry, ale to czysta herezja. Powinieneś dostać ekskomunikę z forum
    Nieszczelność u tofik21 dała by duże korekty na plus.
    Miałem totalnie rozjechane korekty w fesie, dramat po prostu. Zdemontowałem wtrysku i na maszynę do Boscha, wynik wtrysków ok dostałem je na papierze. W porównaniu z fes zero wspólnych wskazań. Więc nie ufam temu programowi w tym oto teście, test przelewowy nie może pokazać nie prawdy to czysta fizyka. Takie moje zdanie poparte własnymi doświadczeniami.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Przelew to stara metoda, kiedy korekty były jedyna możliwością pomiaru w warunkach domowych. I dobrze sprawdza się to na wtryskach np. starych TDI sterowanych pompą rotacyjną. Ich budowa i inne warunki ich pracy pozwalały na określenie ich stanu taka metodą. W pierwszych JTD nie ma innego wyjścia aby sprawdzić inaczej wtryski, a więc przelew jest to niejako mus aby w domowych warunkach czegokolwiek się o wtryskach dowiedzieć. Jest to pomiar mówiący tylko o tym, że _może_ coś jest nie tak ( na ogół z "górą" wtrysku CR). To bardzo nieprecyzyjne wskazanie
    Wtryski CR najlepiej i najdokładniej sprawdza się w silniku. W warunkach rzeczywistych, gdzie dochodzą różne warunki fizykochemiczne panujące w cylindrach. Tego maszyna nie uwzględnia. I maszyna (nie mówiąc o metodzie przelewowej) nie uwzględnia też pracy wtrysków pod obciążeniem (ciśnienia, temperatura itp.). Wielokrotnie widziałem wspaniałe korekty i wspaniałe wyniki po regeneracji, a wtryski pod obciążeniem nadawały się na złom.
    To, że w MES miałeś złe korekty, a wtryski okazały się dobre znaczy tylko o tym, że nie wiesz jak poprawnie diagnozować problemy układu wtryskowego. To nie koniecznie wtrysk musi być przyczyna złej korekty. Należy brać pod uwagę parametry całego układu wtryskowego i zasilającego. Ty zobaczyłeś złe korekty, zwaliłeś wszystko na wtryski i niepotrzebnie oddałeś je do diagnostyki. Powodem złej korekty może być np. regulator na pompie HP, problemy z uszczelką pod głowicą, pęknięcia głowicy, nieszczelności zaworów, klapy, EGR itd. A w takim przypadku pomiar przelewem można sobie wsadzić w cztery litery. On ci powie, że _może_ coś jest uszkodzone, a może uszczelnienia góry wtrysku są nie tak jak trzeba spasowane, a może ten typ tak ma i jest to skorygowane przez nadanie odpowiedniego numeru IMA. Ale o diagnostyce wtrysków, to już sie rozpisywałem...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    @Sdero pewnie masz rację bo masz większe doświadczenie, ale nie jeden mechanik zawsze mi mówił że jeśli się chcesz dowiedzieć czegoś o wtryskach to na maszynę, nie mówili jednak że korekty powiedzą że mam pękniętą głowicę czy coś w tym stylu i nie rozumiem czemu mówisz że na maszynie sprawdzają bez obciążenia, bez temp. to może i tak ale obciążenie raczej jest.

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To jeszcze niech ci pokaże maszynę, która testuje wtrysk przy ponad 2000 C i innych parametrach występujących w pracującym silniku. Testuje się parametry samego wtrysku (np. stopień rozpylania przy różnych ciśnieniach od min. do max.). I czasami może się okazać, że w silniku pod dużym obciążeniem korekty latają z dołu do góry. Swego czasu był baaardzo duży problem właśnie z maszynami do naprawy i poprawnej diagnostyki wtrysków CR.
    Co do diagnostyki na silniku i jej interpretacji, to na przykład wtrysk z dużą korektą na +, która za nim nie pójdzie oznacza najczęściej rozszczelnienie, a nie problem z wtryskiem. Kiedyś tutaj zamieściłem cały tekst na ten temat... gdzieś jest w odmętach forum
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Korekty wtrysków
    Utworzone przez prymie w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3354
    Ostatni post / autor: 22-06-2024, 13:57
  2. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  3. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory