Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 80

Temat: Sprzęgło + dwumas

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Ok. Powodzenia. :-). Szkoda czasu na takie pogawędki bedziesz miał do wymiany dwumas ze sprzęgłem tombedziesz inaczej mówił.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Części dostarczone przez klienta to są części "obce" i danie na nie gwarancji jest nie tylko głupotą i nielogiczne ale zgodnie z prawem (Dz. U. nr. 141 poz 1176 z 2002 roku) nie może on dać gwarancji, bo w myśl ustawy dochodząc swoich praw można wystąpić tylko w formie niezgodności towaru z umową, a zgodnie z tą ustawą towarem jest naprawa powiązana ze sprzedażą. To jest chyba bezsprzeczne. Za części montowane w samochodzie przez mechanika odpowiada producent. Ale zgodnie z prawem i producent nie musi dać na nie gwarancji. Tym bardziej mechanik, bo przecież on nie jest producentem i jeśli jest problem, to staje się on niejako pośrednikiem między klientem, a producentem. Finalnie gwarancję uznaje lub nie uznaje producent (właściwie rękojmie, bo mechanik nie jest osoba fizyczną i obowiązują go odmienne przepisy). Jeśli producent nie da gwarancji na podzespół, to i mechanik jej nie da. I musiałby być skończonym idiotą aby ją dać w sytuacji, gdy producent nie chce być gwarantem.
    Na wykonana pracę mechanik powinien dać gwarancję ale nie musi. I to jest zgodne z prawem.

    Takie czasy
    Temat strasznie zawiły... Kiedyś w PRL-u gwarancja się należała i już. Było jasno i zwięźle. Teraz znowu cos kombinuja i chyba 25 grudnia 2014 zmieni się ustawa.
    Widze ze nie umiecie czytać tego co napisałem. Klient kupuje gdzies indziej czesci juz ma na nie gwarancje. Wiec nie potrzebuje 2 giej. Na chusteczkę mu jeszcze jedna logiczne. Klient przychodzi i chce gwarancje na robociznę. I to mi sie rozchodzi ze sa warsztaty ktore bezprawńie odmawiają.
    Taniec w tym temacie.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez tomaszchwesiuk ; 06-11-2014 o 18:13 Powód: Dodano

  2. #22
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    Ok. Powodzenia. :-). Szkoda czasu na takie pogawędki bedziesz miał do wymiany dwumas ze sprzęgłem tombedziesz inaczej mówił.
    Już wymieniłem Nie rozumiem co masz na myśli?
    Napisałem sposób, w jaki ja bym do sprawy montażu części niewiadomego pochodzenia również podszedł.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 06-11-2014 o 18:18
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Przykładów z życia moge duzo podac. Ale ńie o to chodzi. chodzi mi o poszanowanie klienta. jesli ma swoje zrób mu na jego decyduje sie na twoje daj mu paragon na czesci i na robocizne z uwzglednieniem osobno pozycji nazwa czesci cena robocizan cena to wszystko. i bedzie git. :-)


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Za części montowane w samochodzie przez mechanika odpowiada producent. Ale zgodnie z prawem i producent nie musi dać na nie gwarancji. Tym bardziej mechanik, bo przecież on nie jest producentem i jeśli jest problem, to staje się on niejako pośrednikiem między klientem, a producentem. Finalnie gwarancję uznaje lub nie uznaje producent (właściwie rękojmie, bo mechanik nie jest osoba fizyczną i obowiązują go odmienne przepisy). Jeśli producent nie da gwarancji na podzespół, to i mechanik jej nie da. I musiałby być skończonym idiotą aby ją dać w sytuacji, gdy producent nie chce być gwarantem.
    Na wykonana pracę mechanik powinien dać gwarancję ale nie musi. I to jest zgodne z prawem.
    Chyba nie do końca masz rację. Mechanik sprzedając część konsumentowi musi dać na nią 24 miesiące "gwarancji" (piszę w cudzysłowie, bo tu chodzi mi o "niezgodność towaru z umową", wcześniej nazywaną "rękojmią", czyli jest to mechanizm, na który musimy się powołać reklamując wadliwą część) – tak wygląda ustawa o ochronie konsumentów. To mechanik (jako firma) jest w tym wypadku stroną w postępowaniu gwarancyjnym/reklamacyjnym/innym. Bez względu gdzie mechanik kupuje tą część i jakie warunki rękojmi/gwarancji daje jego dostawca części (choć "rękojmie" od dostawcy ma też zagwarantowaną ustawą).

    BTW prośba to tomka o używanie przecinków i staranne pisanie, bo nie do końca rozumiem wszystko co piszesz. Wiem, że z komórki różnie działa autokorekta i w ogóle pisanie jest trochę trudniejsze. Piszę bez złośliwości.

    A ja osobiście omijam mechaników, którzy unikają odpowiedzialności za swoje błędy. I jeżdżę do takiego, który wymienił mi kilka rzeczy na gwarancji bez dodatkowych opłat. Ale nie wyobrażam sobie bym domagał się od niego darmowego wymontowania zepsutego wahacza, który ja dostarczyłem, a który on zamontował.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-11-2014 o 19:52

  5. #25
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Ale nie wyobrażam sobie bym domagał się od niego darmowego wymontowania zepsutego wahacza, który ja dostarczyłem, a który on zamontował.
    Otóż to.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    I to mi sie rozchodzi ze sa warsztaty ktore bezprawńie odmawiają.
    Widzisz, odmawiają zgodnie z obowiązującym prawem. Obecnie gwarancja nie jest narzucona odgórnie przez ustawodawcę ale jest to kwestia umowna.

    Dodano po 28 minutes:

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Chyba nie do końca masz rację. Mechanik sprzedając część konsumentowi musi dać na nią 24 miesiące "gwarancji" (piszę w cudzysłowie, bo tu chodzi mi o "niezgodność towaru z umową", wcześniej nazywaną "rękojmią", czyli jest to mechanizm, na który musimy się powołać reklamując wadliwą część) – tak wygląda ustawa o ochronie konsumentów. To mechanik (jako firma) jest w tym wypadku stroną w postępowaniu gwarancyjnym/reklamacyjnym/innym. Bez względu gdzie mechanik kupuje tą część i jakie warunki rękojmi/gwarancji daje jego dostawca części (choć "rękojmie" od dostawcy ma też zagwarantowaną ustawą).

    Obecne przepisy odnośnie gwarancji, które są umieszczone w kilku ustawach osobno są mocno skomplikowane. Stąd powoływanie się na odmienny przepis - niezgodność towaru z umową. Tylko, że przepis mówi (o czym pisałem), że w naszym przypadku musi to być powiązanie pracy mechanika + jego część. Więc w tej kwestii mamy na myśli to samo

    Sama gwarancja jest obecnie nieobligatoryjna dla żadnej ze stron. Ani mechanik, ani producent nie musi gwarancji udzielać, a co więcej, to klient może gwarancji nie przyjąć. W PRL-u gwarancja była i koniec.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 08-11-2014 o 16:16 Powód: Dodano
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #27
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Sama gwarancja jest obecnie nieobligatoryjna dla żadnej ze stron.
    Wg dyrektyw UE producent musi udzielić gwarancji na swoje produkty.
    http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_pl.htm
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    bez paragonu czy faktury nikt ci nie da gwarancji a ty jstes pośrednikiem jako odsprzedający bądż wykonujący usługę.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    Dodano po 2 minutes:

    i pamięajcie że obowiązkiem jest paragon czy fatura a na tej podstawie jest rękojmia na wykonaną usługę czy zakupiony i paragonowo podparty produkt. nie gadajcie nic o nieobligatoryjnych. bo obowiazkiem jest paragon faktura inaczej to sie zwie szara strefa i fiskus. a dalej dla klienta idzie gwarancja lub rękojmia.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez tomaszchwesiuk ; 08-11-2014 o 21:00 Powód: Dodano

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wg dyrektyw UE producent musi udzielić gwarancji na swoje produkty.
    http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_pl.htm
    Kolego Magil, przeczytaj ten tekst do którego podałeś link.

    Tam nie ma słowa o gwarancji od producenta , wręcz jest napisane że za usunięcie wady odpowiada sprzedawca.
    Jest tylko wzmianka że w niektórych krajach dodatkowo masz prawo do ubiegania się o odszkodowanie od producenta.

    Wiem że cieżko jest w to uwierzyć ale kiedy Klient przekazuje reklamację zatytułowaną "niezgodność towaru z umową"
    to sklep musi mu w ciągu 14 dni odpowiedzieć czy reklamacje uznaje czy nie.
    SKLEP , nie producent . Komantarz co o tym myślę pozwolę sobie zostawić dla siebie .

    Jeśli tego nie zrobi to reklamacja jest automatycznie uznana (to akurat rozumiem, tzn jakiś termin musi być, choć mógłby być dłuższy ...)

    Wg mnie @sdero ma rację i zdaje się że kiedyś tu już o tym obszerniej pisał, polecam lekturę
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gepard Zobacz post
    (...)

    Wiem że cieżko jest w to uwierzyć ale kiedy Klient przekazuje reklamację zatytułowaną "niezgodność towaru z umową" to sklep musi mu w ciągu 14 dni odpowiedzieć czy reklamacje uznaje czy nie. SKLEP , nie producent . Komentarz co o tym myślę pozwolę sobie zostawić dla siebie .

    Jeśli tego nie zrobi to reklamacja jest automatycznie uznana (to akurat rozumiem, tzn jakiś termin musi być, choć mógłby być dłuższy ...)

    (...)
    Taka ciekawostka dla kupujących (i przedsiębiorców pewnie też) - odpowiedź od przedsiębiorcy musicie otrzymać do 14 dnia, nie ma tu znaczenia stempel pocztowy na kopercie, którą przedsiębiorca wysyła w 14 dniu, wy kopertę otrzymujecie 2 dni później - termin jest przekroczony, reklamacja uznana.
    Sorry za OT

Podobne wątki

  1. Sprzęgło czy dwumas w 1.9 JTD
    Utworzone przez SEBEK w dziale 156
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19-05-2017, 14:52
  2. Sprzęgło i dwumas Alfa 156 1,9 16V 140 KM
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 06:09
  3. sprzęgło czy dwumas?
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 24-06-2011, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory