Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: W trakcie rozpoczynania użytkowania swojej "nowej" 159 w dieslu....

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie W trakcie rozpoczynania użytkowania swojej "nowej" 159 w dieslu....

    Jest kilka standardowych tematów w przypadku 159 w dieslu 1,9 16V które mogą wyjść jak zaczniemy nią jeździć.

    Właśnie do nowego kolegi z forum to wszystko pisałem i tak pomyślałem - warto byłoby taki temat stworzyć ( może i warto aby on cały czas na górze był i każdy go przeczytał ? ).


    1. jak zacznie wyć wspomaganie przy skręcaniu kierownicą... takie gumowanie to:
    - mechanik powie: pompa wspomagania do wymiany
    - Ty zaczniesz od: wymiana zbiorniczka wspomagania na nowy - od tego się zaczyna i 90% przypadków na tym się kończy, jak masz czerwony płyn to pozostań przy czerwonym, przy tym zabiegu nie wymieniaj płynu na nowszy ( zielony ) - dlaczego? może to zaszkodzić maglownicy ( zielony płyn jest rzadszy od czerwonego co może spowodować wypłukanie różnych zakamarków i doprowadzić do awarii maglownicy )


    2. Jak się zrobi zimno i nie będzie trzymał temperatury 90stopni - czyli złapie ale nie będzie trzymał - to do wymiany od razu z miejsca termostat. Ja 4 lata jeżdżę alfą i już 2x wymieniałem :/ Częsty przypadek również w innych silnikach 159


    3. mogą zacząć przeciekać drzwi od dołu, czyli zostawisz auto na deszczu i możesz mieć mokro we wnętrzu - różne drzwi. Trzeba rozebrać boczek i uzupełnić silikonem albo uszczelką w jednym miejscu.


    4. jak masz składane elektrycznie lusterka - gdy robi się chłodno lubi się lusterko nie rozkładać do końca. Wystarczy wtedy spryskać jakims smarnym tematem w miejsce między podstawką lusterka a samym lusterkiem. Nasmarujesz i działa.

    5. Zaślepienie EGR i wyłączenie go programowo załatwia temat kilku problemów typu:
    - ciężko pali na ciepłym
    - ciężko pali na zimnym
    - przerywa przy przyspieszaniu w zakresie 1800-2000 obr

    6. w 1,9 16V wywalenie klap wirowych to wręcz obowiązek od razu przy wymianie rozrządu ( wielu mechaników może odwodzić od tego pomysłu, ale niestety doświadczenia forumowiczów są inne )

    7. W każdym turbodieslu wymieniamy olej co 10-15tys. km nie ma co żałować. Turbina lubi świeży olej


    I tyle mi na szybko wyszło. Proponuje nie robić z tego tematu dyskusji ( typu "głupie biadolenie" ), tylko jak ktoś ma coś WARTEGO NAPISANIA to w kolejnym punkcie dopisywać.


    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    Warto jeszcze dopisać że najpierw warto przeczytać instrukcję obsługi lub chociaż ją przejrzeć by poszukać odpowiedzi na własne pytania bo jest straszenie dużo zakładanych nowych tematów które się kończą na drugim poście z odpowiedzią: JEST TO NAPISANE W INSTRUKCJI OBSŁUGI.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Jeśli słyszysz szum podczas jazdy przy wrzuconym biegu i dodawaniu gazu, a na innych jest cisza tz ze masz łożyska do wymiany

    Jeśli zaraz po odpaleniu auto stuka, a przy wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje to jest duża szansa ze dwu-mas do wymiany lub skrzynia wymaga remontu

    Jeśli auto nie trzyma kompresji to jest duża szansa ze auto zassało klapki od kolektora. Nie dotyczy 8v (brak klapek )i chyba jtdm 2.0 podobno tam się nie mają prawa urwać

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzychu0073
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150km. 2006r.
    Postów
    274

    Domyślnie

    To może z mojego doświadczenia, wiem że może to być milion innych rzeczy ale od tego radziłbym zacząć.
    Wszelkie błędu po włożeniu kluczyka VDC/ASR itp. auto nie odpala to radzę sprawdzić akumulator może być do wymiany.

    Po wymianie akumulatora nie mogę otworzyć bagażnika (problem mechanika). Trzeba otworzyć i zamknąć drzwi z centralnego, żeby kluczyk się zaprogramował.
    Ostatnio edytowane przez krzychu0073 ; 20-11-2014 o 15:59

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Wskazówka turbo podnosi się zaraz po odpaleniu w okolice 1 kreski - do wyczyszczenia/wymiany (w przypadku przedliftu nie ma za bardzo sensu czyszczenie) czujnik ciśnienia doładowania. I skrót do kompedium zawierającego numery poprawnych części, itp.: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ladowania.html
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar entuzjasta159
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    brava 1,9 jtd cf3 2001 @ Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 8v
    Postów
    193

    Domyślnie

    1)
    moze nie do diesla tylko do wszystkich: jeśli nie działa otwieranie bagażnika w przedliftowej 159 po wyjeciu aku na dłuższy czas u mnie pomaga otworzenie i zamknięcie drzwi z pilota lub przytrzymanie przycisku otwierania az szyby się odsuną i zamykania az się zasuną nie wiem czy to jakaś adaptacja czy po prostu kaprys belli ale jak wyjmę aku na ponad pol godziny tylko to pomaga

    2)
    szarpanie i "muł" w okolicy 2000rpm w jtd 8v - wyłączenie i zaślepienie egr rozwiązało problem dodatkowo auto odrobinę zrywniejsze
    Ostatnio edytowane przez entuzjasta159 ; 20-11-2014 o 18:06

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    1.
    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    chyba jtdm 2.0 podobno tam się nie mają prawa urwać
    Klapy wirowe w kolektorze aluminiowym się nie urywają - dotyczy silników 1.9 JTDm 16V (do 2006 roku) oraz 2.4 JTDm. Ta wersja jest podatna na rozszczelnienie w miejscu łożyskowania klap - od góry kolektora.
    Wersje pozmianowe kolektora dolotowego w silniku 1.9 JTDm 16V są mniej podatne na rozszczelnienia, za to występuje ryzyko urwania się klapki - dotyczy również kolektora w 2.0 JTDm. Kolektor pozmianowy składa się z dwóch części - aluminiowej (w której zamontowane są klapki) oraz plastikowej. Bardzo łatwo obie wersje dzięki temu odróżnić.

    2.
    Pedał sprzęgła wpadający w podłogę, nie wraca. Silniki JTD.
    Zapowietrzony układ bądź uszkodzony wysprzęglik. Wymiana wysprzęglika wiąże się z koniecznością demontażu skrzyni biegów.

    3. W wersjach po FL można opuścić szyby z pilota, ale nie można ich podnieść.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 20-11-2014 o 18:47
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    3. W wersjach po FL można opuścić szyby z pilota, ale nie można ich podnieść.
    Ta zmiana nie wiąże się z FL tylko z pewną datą (nie znam dokładnej) około połowy 2007 roku. Ja mam wersję przed FL z końcówki 2007 i podnoszenie już nie działa - unijne regulacje zadbały po raz kolejny o nasze "bezpieczeństwo".
    Były: Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V @175KM/374Nm tuned by weloo [galeria na Flickr] | Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Kolejny temat - tym razem zimowy więc na czasie

    Zamarzający hamulec awaryjny ( ręczny )
    Przyczyna: popękane pancerze linek
    Rozwiązania:
    1 - kupujesz nowe linki, rozbierasz pół wnętrza auta ( b.dużo roboty ) i problem z głowy
    2 - w zimę starasz się nie zostawiać auta na ręcznym
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Kolejny temat - tym razem zimowy więc na czasie

    Zamarzający hamulec awaryjny ( ręczny )
    Przyczyna: popękane pancerze linek
    Rozwiązania:
    1 - kupujesz nowe linki, rozbierasz pół wnętrza auta ( b.dużo roboty ) i problem z głowy
    2 - w zimę starasz się nie zostawiać auta na ręcznym
    Patrząc po twojej miniaturce. To faktycznie lepiej nie zostawiaj

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

Podobne wątki

  1. [159] "Odcięło" zupełnie prąd w trakcie jazdy
    Utworzone przez Tomekkk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-10-2015, 12:36
  2. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 23:15
  3. Alfa Romeo w nowej części "Szybkich i wściekłych"
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 21:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory