Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 159 2.4 sprzegło? wysprzeglik?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Urzędów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Postów
    121

    Domyślnie 159 2.4 sprzegło? wysprzeglik?

    Witam
    W mojej niuni 159 2.4 200km podczas przyspieszania na 5 i 6 biegu czasami tez na 4 pojawiają się skoki obrotów skaczą i za chwile wracają i auto nie przyspiesza tak jak powinno. raz jest dobrze raz nie. z tym że to nie jest typowe ślizganie się sprzęgła czy może jednak sprzęgło? koszt sprzęgła z Luka 660zł a z Sachs 700zł nie wiem co robić.czy może trzeba odpowietrzyć wysprzęglik?
    Ostatnio edytowane przez papcio18 ; 29-11-2014 o 12:29

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał papcio18 Zobacz post
    Witam
    W mojej niuni 159 2.4 200km podczas przyspieszania na 5 i 6 biegu czasami tez na 4 pojawiają się skoki obrotów skaczą i za chwile wracają i auto nie przyspiesza tak jak powinno. raz jest dobrze raz nie. z tym że to nie jest typowe ślizganie się sprzęgła czy może jednak sprzęgło? koszt sprzęgła z Luka 660zł a z Sachs 700zł nie wiem co robić.czy może trzeba odpowietrzyć wysprzęglik?
    U mnie ten sam problem, ma ktoś odpowiedź ? Trochę lepiej po zaślepieniu EGR pełną zaślepką.
    Nadmienię że u mnie występowało to przy 2 tyś obrotów na 4 i 5 biegu. Po zaślepieniu pełną zaślepką przy 180 KM/h .
    Ostatnio edytowane przez Smori91 ; 29-11-2014 o 17:00

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Urzędów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Postów
    121

    Domyślnie

    A widzisz ja też mam zaślepiony egr. może to wina dpf?

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał papcio18 Zobacz post
    A widzisz ja też mam zaślepiony egr. może to wina dpf?
    Sprawdź czy masz mocno zapaprany układ dolotowy i jak wygląda temat klap wirowych. Czasami diesle mają różne dziwne "czkawki" jak jest bardzo brudno w dolocie(przepustnica, EGR, kanaliki w kolektorze itp).

    w 2.4 jest sprzęgło samonastawne i nie powinno być efektu ślizgania- nie wyczujesz stopnia zużycia tarczy nogą pod pedałem sprzęgła.
    Ostatnio edytowane przez CARENZO ; 30-11-2014 o 16:26

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Urzędów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Sprawdź czy masz mocno zapaprany układ dolotowy i jak wygląda temat klap wirowych. Czasami diesle mają różne dziwne "czkawki" jak jest bardzo brudno w dolocie(przepustnica, EGR, kanaliki w kolektorze itp).

    w 2.4 jest sprzęgło samonastawne i nie powinno być efektu ślizgania- nie wyczujesz stopnia zużycia tarczy nogą pod pedałem sprzęgła.
    Teraz wygląda tak obroty rosną i nagle spadają i jest szarpniecie autem. tak jak by sprzęgło się ślizgało a np na 6 biegu jest tak że mam 2300 obrotów skaczą do 2350 i wracają na 2300 i tak cały czas. np na 4 jest tak że mam 2 tyś obrotów wciskam i wzrastają na prawie 3 tyś odpuszczę gaz spadają na 2 tyś z hakiem i jak dam znowu gazu to juz mniej wzrastają i skaczą. to może wyrzucić całkiem te klapy wirowe? wyczyścić wszystko?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał papcio18 Zobacz post
    Teraz wygląda tak obroty rosną i nagle spadają i jest szarpniecie autem. tak jak by sprzęgło się ślizgało a np na 6 biegu jest tak że mam 2300 obrotów skaczą do 2350 i wracają na 2300 i tak cały czas. np na 4 jest tak że mam 2 tyś obrotów wciskam i wzrastają na prawie 3 tyś odpuszczę gaz spadają na 2 tyś z hakiem i jak dam znowu gazu to juz mniej wzrastają i skaczą. to może wyrzucić całkiem te klapy wirowe? wyczyścić wszystko?

    U mnie nie ma klap wirowych a zaślepiłem EGR pełną blaszką i jest dużo lepiej. tak jak pisałem pojawiło się to ostatnio przy prędkości 180 km/h.
    Niestety u mnie problem to różnica na dawkach powietrza (przepływomierz/dolot). Podejrzewam kolektor wydechowy bo mam urwaną szpilkę gdzie jest przedmuch. Zobaczymy wtedy jak usunę usterkę

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Urzędów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał Smori91 Zobacz post
    U mnie nie ma klap wirowych a zaślepiłem EGR pełną blaszką i jest dużo lepiej. tak jak pisałem pojawiło się to ostatnio przy prędkości 180 km/h.
    Niestety u mnie problem to różnica na dawkach powietrza (przepływomierz/dolot). Podejrzewam kolektor wydechowy bo mam urwaną szpilkę gdzie jest przedmuch. Zobaczymy wtedy jak usunę usterkę
    Hm to i ja muszę to sprawdzić zastanawiam sie czy nie rozebrać kolektora i usunąć klap. u mnie nie ma różnicy jaka prędkość..

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał papcio18 Zobacz post
    Hm to i ja muszę to sprawdzić zastanawiam sie czy nie rozebrać kolektora i usunąć klap. u mnie nie ma różnicy jaka prędkość..
    A masz całkowitą zaślepkę czy z otworami ? U mnie było tak samo nawet na zaślepce z 4 otworami. Po wymianie na całkowitą ogromna poprawa. Spróbuj całkowitej i usuń EGR systemowo żeby nie wywalało check engine

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    104

    Domyślnie

    A klapy wirowe wyrzucaj obowiązkowo (profilaktycznie).

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Barth
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Praszka
    Auto
    Alfa 159 TI
    Postów
    251

    Domyślnie

    Panowie, przecież to typowe objawy ślizgającego się sprzęgła... na 99% do wymiany docisk z tarczą.

Podobne wątki

  1. [GTV] v6 tb wysprzeglik ?
    Utworzone przez gtv_v6 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-07-2013, 08:38
  2. Sprzęgło czy Wysprzeglik?
    Utworzone przez Kuba157 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 01:34
  3. Wysprzeglik 2 starcie
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 09:18
  4. Czy to wysprzeglik
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-04-2011, 18:21
  5. Wysprzeglik
    Utworzone przez zenek2562 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-09-2009, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory