Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 61

Temat: 159 Płukanka LIQUI MOLY - engine flush - POMOCY!!!

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    A tak właściwie to po co lać tą płukanke ? Przypadkiem nie pogorszy to tylko sytuacji gdy wypłucze zbyt wiele?

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cin Zobacz post
    A tak właściwie to po co lać tą płukanke ? Przypadkiem nie pogorszy to tylko sytuacji gdy wypłucze zbyt wiele?
    tak w silniku wyplucze uszczelki i bedzie lał na prawo i lewo.

    Cytat Napisał loeb666 Zobacz post
    Witam panowie! Mam pewien problem - mianowicie chcąc wymienić dzisiaj olej w mojej belli postanowiłem po raz pierwszy skorzystać z tego specyfiku LIQUI MOLY - engine flush (olej również LIQUI MOLY 5W 40) i zgodnie z instrukcją na rozgrzanym silniku czekałem ok. 15 min na wypłukanie całego "syfu" z silnika po czym bella wylądowała na podnośniku a tu zonk Mechanik nie mógł sobie poradzić z odkręceniem korka z miski olejowej (obrobiona śruba) i ten cały "syf" jest dalej w silniku/misce. Opcją 1 było odssysanie starego oleju ale się na to nie zdecydowałem (bo zawsze by coś zostało w misce) lub 2 czekać do jutra gdzie mają przywieźć/sprowadzić "specjalny" klucz i na pewno to odkręcą. I moje pytanie jest takie, czy gdy faktycznie odkręcą ten korek to cały ten stary olej się wyleje? Czy muszę znowu rozgrzać silnik i dopiero spuścić olej? Obawiam się o smarowanie silnika z tym całym szlamem . Możecie coś poradzić? Przyznam się, że ten zabieg robiłem po raz pierwszy a skończyło się na tym, że bella jest w warsztacie a ja dalej nie wiem co robić.
    Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.
    Pozdrawiam
    to dobry mechanik, ja zawsze przed wymiana oleju luzuje sobie filtr oleju i korek i delikatnie zakrecam i dopiero wlewam plukanke, zeby miec pewnosc, ze potem odkrece

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    No jedrek,odpowiedz na poziomie,nie ma co :-)

    BRAWO!

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cin Zobacz post
    No jedrek,odpowiedz na poziomie,nie ma co :-)

    BRAWO!
    a co miales na mysli czy nie wyplucze zbyt wiele?

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    Całości "nagaru" (chociaż nagar to raczej negatywne słowo) który jest w silniku a który nie wypłynie przy zmianie oleju. Taka płukanka to jak sie domyślam rozpuszczalniki, a wtedy zabijamy naturalne środowisko silnika. Tak to rozumiem, dlatego pytam czy to ma jakieś potwierdzone zalety.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Lej właściwy.

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cin Zobacz post
    Całości "nagaru" (chociaż nagar to raczej negatywne słowo) który jest w silniku a który nie wypłynie przy zmianie oleju. Taka płukanka to jak sie domyślam rozpuszczalniki, a wtedy zabijamy naturalne środowisko silnika. Tak to rozumiem, dlatego pytam czy to ma jakieś potwierdzone zalety.
    Nie masz się o co martwić. Płukanki zawierają na ogół te same środki myjące, jakie znajdziesz w olejach samochodowych, tylko bardziej skoncentrowane.
    Awarie silników po zastosowaniu płukanki to mity. Chyba że silnik byłby mocno dojechany, ale to też tylko teoria.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Faktycznie jakaś amatorka skoro nie potrafią tego odkręcić od ręki nawet jak jest obrobiony.
    Się nie śmiej, bo jak świeżo po zakupie dałem auto do jednego warsztatu, to potem przy kolejnej wymianie u dobrego mechanika trzeba było dwóch ludzi: klucz z rurką jako przedłużką plus wielka żaba żeby odkręcić - co się okazało: ten pierwszy debil zakleił korek na silikon bo mu było żal paru groszy na nową uszczelkę.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    hehe jak czytałem pierwszego posta to od razu przypomniało mi się moja pierwsza wymiana oleju w 159 Zrobiłem identycznie - zalałem płukankę schodzę pod auto, klucz w dłoń i ..... nic . Ale ze jako nie zwykłem się za szybko poddawać jak to stwierdzili koledzy wcześniej "ruski klucz" ale niestety poległ. Natomiast na migomat i przyspawanie klucza juz nie było mocnych. Odkręciłem / zjechany łeb z klucza 13 obciąłem i naspawałem nakrętkę chyba na klucz 22. I na tym się zakończył problem z korkiem spustowym w mojej poprzedniej 159. w 2.4 jest na środku i dostęp bardzo dobry. Ale w 1.9 umiejscowienie korka jest po prostu tragiczne.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    W 1.9 korek jest w tragicznym miejscu ? Dostęp z każdej strony,można ciąć,spawać, dłutować, lutować, co kto potrzebuje :-)

Podobne wątki

  1. Dodatek Liqui Moly
    Utworzone przez wojtus75_1995 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 19-02-2018, 15:55
  2. [159] Liqui moly diesel spulung
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-10-2016, 12:47
  3. Liqui moly ochrona dpf 2650
    Utworzone przez Dietih w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-02-2016, 11:49
  4. 156 Ocena LiQUI Moly
    Utworzone przez Aster156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-06-2012, 22:01
  5. engine flush vs radiator flush
    Utworzone przez wojtasw007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory