Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Piszczenie po wymianie paska wielorowkowego i napinacza

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Domyślnie Piszczenie po wymianie paska wielorowkowego i napinacza

    Hej,
    po wymianie paska i napinacza Alfa wydaje takie dźwięki:



    Waszym zdaniem jest to wina źle naciągniętego paska czy raczej koło pasowe do wymiany? Można to w ogóle ocenić "na ucho"?

    Na filmie silnik już jest rozgrzany, na zimnym popiskuje też na wolnych obrotach.

  2. #2
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ja bym zdjal kolo, nadkole odpalil i sluchal skad ten dzwiek. wg mnie gdzies sie slizga pasek ale tak sluchajac przez neta ciezko okreslic. a jak naciagales pasek? zablokowales napinacz, naciagnales rolka i dopiero zwolniles napinacz?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Domyślnie

    Ja tego nie robiłem, robił to Paweł Mikulec (mechanik z Warszawy) także nie umiem Ci odpowiedzieć.

  4. #4
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    wiec ja bym to odkrecil wszystko i zobaczyl. mozesz sprobowac naciagnac tak jak sie powinjo ( sa opisy na forum) bo duzo osob naciaga pasek na niezablokowanym napinaczu i jest po prostu za luzny. a jakiej firmy pasek? contitech? bo one uwielbiaja piszczec.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    817

    Domyślnie

    Cytat Napisał boney Zobacz post
    robił to Paweł Mikulec (mechanik z Warszawy)
    I wypuścił Cie z warsztatu z czymś takim?? Fajny mechanik Zmień go
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Domyślnie

    Na początku nie piszczał wcale - potem lekko popiskiwał, był (rzekomo) ponownie naciągnięty przy okazji wymiany wahaczy. Ale to średnio pomogło i rozkręciło się do takiego stanu.

    Pasek to chyba Dayco jak dobrze kojarzę, części też u mechanika brałem.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Kolego, myślę że powinieneś podjechać do tego mechanika na poprawkę. Miło nam, że pytasz na forum bo w końcu od tego tu jesteśmy, ale jako klient masz prawo do reklamacji. Doświadczony mechanik ogarnie ten temat w miarę szybko, naciągnie Ci to/ poprawi i będzie po sprawie. Pamiętaj, że nawet w najlepszym serwisie zdarzają się wpadki i zaraz po założeniu wszystko mogło działać tip top.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Domyślnie

    Pewnie masz rację, ale byłem u niego na remoncie zawieszenia i przy okazji pasek naciągał - nie pomogło. Poza tym minęło już trochę czasu i muszę to po prostu ogarnąć na własną rękę. Teraz okres gorący więc chyba muszę poczekać do nowego roku..


    A wracając do mojego pytania: po nagrzaniu się silnika dźwięk ustępuję zupełnie, nic nie piszczy. Czy to o czymś świadczy?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    świadczyło by to o zużytym kole na alternatorze... zdjąć pasek i zobaczyć cze nie wytarte

  10. #10
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    grosil nie masz racje. praktycznie w kazdym przypadku piszczenia paska przestaje on piszczec po rozgrzaniu. zrob to co Ci napisalem, bo zaloze sie ze zle naciagniety jest, ktos kto ma dwie lewe rece zrobi to z instrukcja bez problemu. i sprawdz czy na pewno nie jest to pasek conti jak bedziesz sciagal.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 05:39
  2. Drgania napinacza paska wielorowkowego JTD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-01-2014, 19:35
  3. [155] Okropne piszczenie z okolic napędu paska wielorowkowego - napinacz lub pompa
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 17:49
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory