Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Zostawienie auta na biegu jałowym

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    MATKO BOSKA!!!
    Napiszcie o tym producentom aut .
    Niech coś z tym zrobią.
    Wez ksiazke do reki o podstawach tribologii i zapoznaj sie z wiedza..Pogadamy.Bez tego nie znize sie do twojego niskiego poziomu umyslowego (nie raz to juz na tym forum udowodniles)

    Inzynierowie projektujacy silniki od lat maja podobne problemy.Tyle tylko, ze zmniejszaja je a nie eliminuja.Proste.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    a ma ktos wiedzę, ile auto spala na biegu jałowym? Mnie w 2,0 TS z pobieżnych obliczeń wychodzi, ze godzina toczenia sie w megakorku ( przejechane ok 2 km) kosztuje 5 l paliwa...
    Ostatnio edytowane przez Intruz ; 19-12-2014 o 12:48

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    a ma ktos wiedzę, ile auto spala na biegu jałowym? Mnie z pobieżnych obliczeń wychodzi, ze godzina toczenia sie w megakorku ( przejechane ok 2 km) kosztuje 5 l paliwa...
    Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie bardzo mozliwe... Ja temu unikam jak ognia kazdego korku bo wtedy po prostu TS zaczyna żreć jak swinia, np. z Żor do Ustronia w dwie strony i jeszcze 2-3 dni do pracy przejade na jednej kresce, a zdarzało sie, ze przez remont musiałem stac 5km w lekkim korku i gubiło sie pol kreski... TS ma niskie spalanie, ale gdy sie nim jedzie jednostajnie.

    Co do biegu jałowego i TS'a to moze być, ze cos sie tam nazbiera np. temu sie mówi, ze TS'a trzeba raz zza czasu przegonic, w koncu to konstrukcyjnie silnik z samochodów wyściogowych x lat temu, nie ? ;d
    No ale jest do odczuwalne, gdy mule 50km/h caly tydzien do pracy ledwo rozgrzanym silnikiem, nie wspominajac o masle pod korkiem itd. to tragedia, dajesz gazu a tu zamuł, potem przejazd np. do ikei 50km autostradka i samochod jak nowy, ledwo dajesz gazu a to wyrywa

    Ale też trzeba mieć na uwadze to, ze TS ma kijowe odprowadzanie ciepła, w lecie się to objawia tym, ze na rozgrzanym silnik jest tak zamulony jakby mial -30% do mocy, w zimie ten problem praktycznie nie występuje bo silnik ssie tylko zimne powietrze.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    TS ma niskie spalanie, ale gdy sie nim jedzie jednostajnie.

    Co do biegu jałowego i TS'a to moze być, ze cos sie tam nazbiera np. temu sie mówi, ze TS'a trzeba raz zza czasu przegonic, w koncu to konstrukcyjnie silnik z samochodów wyściogowych
    Mój najmniej pali na tempomacie przy ok 100 kmh - 9 l gazu ...10 kmh szybciej = 1 litr więcej...
    Co ciekawe powolna, niby ekonomiczna jazda w ogóle nie wpływa na zuzycie paliwa - i tak pali co najmniej 9 l...
    Przypuszczam, że mają na to wpływ zmienne fazy rozrządu - przy jakich obrotach się włączają?

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Inzynierowie projektujacy silniki od lat maja podobne problemy.Tyle tylko, ze zmniejszaja je a nie eliminuja.Proste.
    Skoro to takie proste to im pomóż .


    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Wez ksiazke do reki o podstawach tribologii i zapoznaj sie z wiedza.
    CO TO JEST TRIBOLOGIA?
    Inni też będą ciekawi.

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Bez tego nie znize sie do twojego niskiego poziomu umyslowego
    Nigdy tego od ciebie nie wymagałem.


    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    (nie raz to juz na tym forum udowodniles)
    Proszę pokaż w , którym miejscu?
    Moja Bella

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tribologia

    Panowie, możecie się tak z okazji świąt wystrzelać po pysku na PW?
    Również spokojnych życzę

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Panowie, możecie się tak z okazji świąt wystrzelać po pysku na PW?
    Również spokojnych życzę
    Ups.
    Sorki.
    Mea culpa.
    Spokojnych świąt życzę.
    Moja Bella

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    Mój najmniej pali na tempomacie przy ok 100 kmh - 9 l gazu ...10 kmh szybciej = 1 litr więcej...
    Co ciekawe powolna, niby ekonomiczna jazda w ogóle nie wpływa na zuzycie paliwa - i tak pali co najmniej 9 l...
    Przypuszczam, że mają na to wpływ zmienne fazy rozrządu - przy jakich obrotach się włączają?
    Mi na odcinku 100km w terenie mieszanym (proste, z górki, pod górkę) średnie spalanie przy ekonomicznej jeździe wychodzi 7,6L ale to jest naprawdę jazda eco. Przy normalnym użytkowaniu 9L, a nie jeżdże jak dziadek, wiadomo że jak mocniej będę pociskał to i 11 spali

    A wariator się załacza przy 1800 obrotów i ciągnie bodajże do 3500.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Fazy zmieniaja sie chyba ponizej 3,500obr o ile dobrze pamietam.

    Co do spalania to cos macie nie tak... Moj w miescie srednio walnie do 10-11l, jezeli jest od swiatel do swiatel, tak zeby zatrzymywac sie na zakretach, skrzyzowaniach bez swiatel itd itp to 8,5-9 w trasie jakbym mial jechac tak 100-110km/h to nie wiem czy walnie 7l... Pamietam jak wrzucalem tutaj screena, gdzie dziennie jezdzilem w trasy - autostrada itp mialem komputerowe spalanie 6.8l/100
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 19-12-2014 o 23:01

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    jednak 2.0 troche więcej pali...i podaję spalanie gazu, a to zawsze te 20 % więcej od beny...nie dodałem jeszcze ,że moje spalanie dotyczy auta prawie na full obciązonego...

Podobne wątki

  1. cykanie na biegu jałowym
    Utworzone przez giuseppe w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 20:40
  2. [Giulietta] Drgania na biegu jałowym
    Utworzone przez szerszen1992 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 14:37
  3. Obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 17:45
  4. Przeplatanie na biegu jałowym na LPG
    Utworzone przez Mat85 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:53
  5. [156] grzeje się na biegu jałowym
    Utworzone przez Siafal89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory