Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Zostawienie auta na biegu jałowym

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    ah, u mnie to 1.6 z 144km, albo 1.8 wiec tez roznica ;d no i zauwazylem, ze samochod ma mniejsze spalanie jak sie mu po prostu depnie na pelnym gazie do danej predkosci, potem zmiana na najwyzszy bieg i jazda jednostajna, no jak na moje zuzycie paliwa mniejsze i to rażąco

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar michal.115
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS 120KM 2008r teraz GT 3.2 :)
    Postów
    112

    Domyślnie

    144 konie? Co zmieniałeś i byłeś na hamowni? Bo bardzo mnie zaciekawiłeś

    Myślałem, że wariator włącza się powyżej 4000tys, bo wtedy nagle czuć przypływ mocy. Jednak byłem w błędzie.
    Ostatnio edytowane przez michal.115 ; 20-12-2014 o 17:17

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    ah, u mnie to 1.6 z 144km, albo 1.8 wiec tez roznica ;d no i zauwazylem, ze samochod ma mniejsze spalanie jak sie mu po prostu depnie na pelnym gazie do danej predkosci, potem zmiana na najwyzszy bieg i jazda jednostajna, no jak na moje zużycie paliwa mniejsze i to rażąco
    ja tez rozpędzam z butem - co najmniej do 3500-4000 tys obr na każdym biegu i szybkie zmiany do piątki. Nie po to kupiłem alfę, żeby jeździć jak pipa A jak mierzysz spalanie? Komp przekłamuje, rozmiar opon ma znaczenie...masz gaz?

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    z fizycznego punktu widzenia, najmniejsze spalanie jest przy niegwałtownych zmianach (powolne rozpędzanie). Trzeba by przestudiować coś, co już ktoś kiedyś obliczył i sprawdził - i nazwał ECO-DRIVINGiem.
    Rozsądek mówi co innego
    Szczególnie, jak masz zapas mocy, to cieszy startowanie dość dynamiczne.

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    tylko że ja robię alfą średnio 1500 km tygodniowo - gdybym chciał jechać eko, to nie wracałbym do domu w piątek, a w sobotę

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Było już parę razy pisane na forum ża wariat załącza się przy 1800 obrotów i ciągnie właśnie do 3500 obrotów.

    Wystarczy się przejechać wersją 105KM i 120KM i zrobić test przyśpieszenia od około 2tys obrotów, wtedy zobaczycie różnice.
    Wiem bo na codzień mam okazję jeździć swoją 120KM i brata 105KM i brat też stwierdził że moja się dużo lepiej zbiera z dołu

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal.115 Zobacz post
    144 konie? Co zmieniałeś i byłeś na hamowni? Bo bardzo mnie zaciekawiłeś

    Myślałem, że wariator włącza się powyżej 4000tys, bo wtedy nagle czuć przypływ mocy. Jednak byłem w błędzie.
    Takie auto kupiłem, na hamownii byłem i to 2x stąd wiem, ze to tak działa + zbiera sie lepiej od innych alf, np. z kolega sie ścigałem go pipka w tyle zostal ;d Co tam jest zrobione, nie wiem, kiedys chcialem sie w to zaglebic od razu jak sie o tym dowiedzialem, ale potem jakos brak czasu itd itp i jakos z tym jezdze, jedyne co na pierwszy rzut oka to posciagalem te filterki z odmy itd. Bardziej jestem przekonany, ze tam jest 1.8 po prostu ;d

    Co do spalania, nie mam lpg, spalanie liczylem z paragonow na tej samej trasie do rezerwy, pozniej juz tylko z komputera, wychodzilo, ze tak przeklamywał max 0.2-0.5l

    No i jak na moje jak mu depne do 3,500obr to raczej lepiej wychodzi bo dajmy PRZYKLADOWO, ze to jest 5sec na tym biegu i kolejny, wiec paliwo, które bylo potrzebne do 2000->3500obr zostalo przepalone w te 5sec, a niech sie rozpędze na powolnym gazie przez 15sec, no to 3x taki czas podawania paliwa i ten sam efekt ? no moze sie nie znam, ale w alfie to chyba nie dziala ;d
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 21-12-2014 o 15:04

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar michal.115
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS 120KM 2008r teraz GT 3.2 :)
    Postów
    112

    Domyślnie

    Trochę racji masz z tym rozpędzaniem, ale nie do końca, ponieważ gdy mu depniesz, to przez 5 sekund jednorazowo podawana jest większa dawka paliwa. Gdy rozpędzasz się dłużej, paliwa jednorazowo idzie mniej, jednak przez dłuższy okres czasu (do tego doliczyć trzeba dłuższe opory toczenia i mechanizmów ruchomych w silniku). Jedne samochody spalą mniej przy krótkim rozpędzaniu, a inne przy długim, zależy to od konstrukcji silnika i samej mapy ecu (czasu wtrysku przy konkretnych obrotach). Zazwyczaj im mniej NM, a więcej KM, tym samochód więcej pali na wyższych obrotach (i co z tego wynika- na szybszym rozpędzaniu), ponieważ trzeba jakoś ze słabego silnika (mało Nm) osiągnąć dużą moc. A najprościej zrobić to za pomocą zwiększenia maksymalnej prędkości obrotowej i zwiększenia dawki paliwa na wyższych obrotach (pomijając inne konstrukcyjne cechy takiego silnika).

  9. #29
    Użytkownik Embrion Avatar pistak23
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Szczecin / Gorzów
    Auto
    Alfa Romeo 147 t.spark 1,6 105Km
    Postów
    22

    Domyślnie

    Ja swoja alfa jeżdżę po trasie. czasem miasto. Z moich obserwacji wynika że w trasie ekonomicznie to jazda około 110 - 120 km /h oczywiście przy 90 km/h będzie palił miej ale jednak czas przejazdu XXX km się znacząco powiększa a te powiedzmy 0,5l nie jest tego warte. W mieście zauważyłem że jadąc techniką zmiany biegów przy około 3,5 tyś obr/min szybkie, dnamiczne przyspieszanie ( gaz 3/4 w podłodze ) i jazda ze stalą prędkością na poziomie 2 - 2,5 tyś obr/min jest najekonomiczniejsza. poniżej 1,8 tyś obr/min silnik "zamula" nie ma mocy brak dynamiki takiej, meczy się. dynamicznie przyspieszając nikt nie trąbi ze zamulamy na drodze.

Podobne wątki

  1. cykanie na biegu jałowym
    Utworzone przez giuseppe w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 20:40
  2. [Giulietta] Drgania na biegu jałowym
    Utworzone przez szerszen1992 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 14:37
  3. Obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 17:45
  4. Przeplatanie na biegu jałowym na LPG
    Utworzone przez Mat85 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:53
  5. [156] grzeje się na biegu jałowym
    Utworzone przez Siafal89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory