Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Temat: Mocne szarpnięcie przy wrzucaniu D lub R. V6 4HP20

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał ddck82 Zobacz post
    Panowie czy odpalanie samochodu z nacisnietym pedalem hamulca moze generowac taki blad? Zauwazylem ze jak odpalalem go wlasnie tak to wchodzil blad. Takie przyzwyczajenie..

    Dd
    Może i generuje to błąd, natomiast na pewno tak nie powinno być. Ja zawsze automaty odpalam na P + noga na hamulec, tak dla bezpieczeństwa i nigdy problemów nie ma.

    To sprawdzaj np. P + ręczny bez hamulca nożnego - jeśli nie ma błędu kilka razy z rzędu, to cały problem może się kręcić wokół właśnie czujnika pedału hamulca.

  2. #32
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jest nawet wskazane odpalać z hamuclem. W nowszych nawet obowiązkowe bo nie odpalisz bez przyciśnięcia hamulca.

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Tak tylko Ja wciskalem hamulec zanim nawet wlozylem klucz do stacyjki.. No takie spostrzezenie ale nie wiem czy trafne. Nie odpalam tak i poki co jest ok.

    Dd

  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał matimon Zobacz post
    Panowie, a czemu nikt nie zwraca uwagi no pozostałe błędy? U mnie błąd styku hamulca jest za każdym razem, gdy odpalę samochód - znika. Wszystko chodzi tak jak powinno. Winny jest tu raczej czujnik obrotów na wejściu skrzyni.
    Mozliwe ze masz racje, ale wdg mnie jest to blad kiedy jezdze w trybie awaryjnym. Skrzynia jest zblokowana na 4 biegu (tak pokazuje u mnie) i dlatego zczytuje niewlasciwe obroty.

    Dd

  5. #35
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał ddck82 Zobacz post
    Skrzynia jest zblokowana na 4 biegu
    A nie na trzecim? Tryb awaryjny to, z tego co wiem, 3 bieg. Łatwo sprawdzić porównując obroty przy tej samej prędkości w trybie awaryjnym i manualnym jak skrzynia działa.

    Cytat z sieci dot. 4HP20:

    Tryb awaryjny to nic innego jak blokowanie skrzyni w przełożeniu bezpośrednim do obrotów silnika. Ma to na celu maksymalną ochronę podzespołów skrzyni. Da się z tym jeżdzić, to tak samo jak byście zapięli trójkę w ręcznej skrzyni i tylko z niej korzystali. Minusem jest to, że występuje znaczny uślizg sprzęgła hydrokinetycznego, szybsze pogorszenie właściwości smarnych oleju skrzyni, wzrost spalania o kilka litrów, znaczne pogorszenie dynamiki przy ruszaniu.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #36
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A nie na trzecim? Tryb awaryjny to, z tego co wiem, 3 bieg. Łatwo sprawdzić porównując obroty przy tej samej prędkości w trybie awaryjnym i manualnym jak skrzynia działa.

    Cytat z sieci dot. 4HP20:

    Tryb awaryjny to nic innego jak blokowanie skrzyni w przełożeniu bezpośrednim do obrotów silnika. Ma to na celu maksymalną ochronę podzespołów skrzyni. Da się z tym jeżdzić, to tak samo jak byście zapięli trójkę w ręcznej skrzyni i tylko z niej korzystali. Minusem jest to, że występuje znaczny uślizg sprzęgła hydrokinetycznego, szybsze pogorszenie właściwości smarnych oleju skrzyni, wzrost spalania o kilka litrów, znaczne pogorszenie dynamiki przy ruszaniu.
    Wlasnie pamietam jak pisales o 3 biegu, a u mnie gdy przelaczylem na sekwencyjna zmiane biegu to widnieje 4.

    Dd

  7. #37
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał ddck82 Zobacz post
    Wlasnie pamietam jak pisales o 3 biegu, a u mnie gdy przelaczylem na sekwencyjna zmiane biegu to widnieje 4.
    Tym się nie sugeruj. Sprawdź wg obrotów. Jeżeli faktycznie masz 4, to może być jakiś trop, bo nie kojarzę żeby gdzieś tryb awaryjny wrzucał 4. Da się w ogóle ruszyć na czwórce?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #38
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tym się nie sugeruj. Sprawdź wg obrotów. Jeżeli faktycznie masz 4, to może być jakiś trop, bo nie kojarzę żeby gdzieś tryb awaryjny wrzucał 4. Da się w ogóle ruszyć na czwórce?
    Da sie ruszyc i nie ma jakiejs tragedii e jezdzie. Dzis juz zaczalem przeklinac na belle Mam nadzieje ze sie nie obrazi Oczywiscie problem nie gasnacei kontrolki awarii asb. Kombinacje w stylu naciskania pedalu hamulca, krecenie kluczykiem, odpalenie i zgaszenie no i za ktoryms razem udaje sie uruchomic bez awarii. Tak sie zastanawiam czy jezeli jest walniety czujnik obrotow na wejsciu czy tez wyjsciy to sterownik skrzyni bedzie zczytywal blad przed rozruchem auta? Bo selftestu to raczej nie ma.

    Dd

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Wg starej i nowej instrukcji na 3 lub 4tym:


  10. #40
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał aro_1977 Zobacz post
    Wg starej i nowej instrukcji na 3 lub 4tym:

    Czy dobrze rozumiem, ze to moze faktycznie byc problem czujnika obrotow wejscia generowany na przelozeniu 4 biegu?

    Dd

Podobne wątki

  1. AISIN AW55-50: Kontrolka skrzyni i mocne szarpnięcie.
    Utworzone przez Krystian# w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 09:25
  2. zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 19:22
  3. mocne szarpnięcie podczas przyspieszania
    Utworzone przez Vincento0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 13:01
  4. Zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu
    Utworzone przez Semprefedele w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 07:43
  5. [145]GAŚNIE NA GAZIE PRZY WRZUCANIU NA LUZ
    Utworzone przez Angelika w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-12-2007, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory