Strona 28 z 135 PierwszyPierwszy ... 18192021222324252627282930313233343536373878128 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #271
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Moze cos w tym jest,ale jest nowy aku a przede wszystkim podniesione dawki przez kolege @sdero i to byl strzal w 10

  2. #272
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    Moze cos w tym jest,ale jest nowy aku a przede wszystkim podniesione dawki przez kolege @sdero i to byl strzal w 10
    Czyli przygotówka do zimy wykonana na czas

  3. #273
    Użytkownik Embrion Avatar waldis
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 JTDm 120KM Sportwagon
    Postów
    24

    Domyślnie

    Mam AR 159 1,9 JTD,8v z 2007 i taki problem:

    Na zimnym silniku,nawet teraz przy rannym odpalaniu w minusowych temperaturach auto pali prawie na dotyk,kiedy jest rozgrzany po postoju kilkuminutowym lub większym też na dotyk,ale w sytuacji kiedy odpali i po chwili zgasi się silnik,a za chwilę chce się go uruchomić,to trzeba go kręcić 2-3 razy po kilka sekund i pali z dużym wysiłkiem.
    Przykład:
    Stałem dziś przed drzwaiami warsztatu,silnik zgaszony,auto przejechało jakieś 5-7 km,więc nie zimny i nie gorący,wsiadłem odpaliłem żeby wjechać do środka,odpalił na dotyk,wjechałem na kanał,zgasiłem,przejechała jakiś 5metrów.Po 20-30 min.żeby wyjechać trzeba było kręcić chyba z 5 razy żeby z biedą odpalił.Wszyscy słuchający wyrobili sobie opinię,a właściwie utwierdzili się w opini o AR
    Komputer nie wykazuje żadnych błędów,na desce nic się nie swieci,motor pracuje przyjemnie dla ucha,żadnych innych objawów,moc i przyspieszenie jak to w 159 8v i 120KM...

    Nie jest to problem który mi nie pozwala spać w nocy,ale chciałbym wiedzieć skąd się jej biorą takie "fochy",moze ktoś ma lub miał coś podobnego?Przeczytałem część (bo całości nie jestem w stanie)ale nie natknąłem się na pasujący temat.

  4. #274
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Alfa 159 1,9JTDm 8V 2006
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał waldis Zobacz post
    Mam AR 159 1,9 JTD,8v z 2007 i taki problem:

    Na zimnym silniku,nawet teraz przy rannym odpalaniu w minusowych temperaturach auto pali prawie na dotyk,kiedy jest rozgrzany po postoju kilkuminutowym lub większym też na dotyk,ale w sytuacji kiedy odpali i po chwili zgasi się silnik,a za chwilę chce się go uruchomić,to trzeba go kręcić 2-3 razy po kilka sekund i pali z dużym wysiłkiem.
    Przykład:
    Stałem dziś przed drzwaiami warsztatu,silnik zgaszony,auto przejechało jakieś 5-7 km,więc nie zimny i nie gorący,wsiadłem odpaliłem żeby wjechać do środka,odpalił na dotyk,wjechałem na kanał,zgasiłem,przejechała jakiś 5metrów.Po 20-30 min.żeby wyjechać trzeba było kręcić chyba z 5 razy żeby z biedą odpalił.Wszyscy słuchający wyrobili sobie opinię,a właściwie utwierdzili się w opini o AR
    Komputer nie wykazuje żadnych błędów,na desce nic się nie swieci,motor pracuje przyjemnie dla ucha,żadnych innych objawów,moc i przyspieszenie jak to w 159 8v i 120KM...

    Nie jest to problem który mi nie pozwala spać w nocy,ale chciałbym wiedzieć skąd się jej biorą takie "fochy",moze ktoś ma lub miał coś podobnego?Przeczytałem część (bo całości nie jestem w stanie)ale nie natknąłem się na pasujący temat.
    Witam, mam ten sam model tylko rok młodszy i chyba ten sam problem. Teraz w mrozy przy pierwszym odpalaniu i 1 grzaniu świec odpala normalnie "jak to w mrozy" ale przy temperaturach +3 do +15 kaszle, kicha i telepie całą budą jakby było z -40. W tym opisywanym zakresie temp. pomaga dwukrotne grzanie świec. Jednak na świece bym nie stawiał bo żadnego błędu nie ma, no i przeczy temu zachowanie auta na mrozie. Reszta objawów jak u kolegi.

  5. #275
    Użytkownik Embrion Avatar waldis
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 JTDm 120KM Sportwagon
    Postów
    24

    Domyślnie

    U mnie w zakresie +3 do +15 nie zauważyłem żeby coś odbiegało od normy,nie kicha,nie telepie.Z tego co wiem,świece zaczynają pracować w temp.od -3 w dół.Jeżeli się mylę,to niech mnie ktoś poprawi.

  6. #276
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Alfa 159 1,9JTDm 8V 2006
    Postów
    32

    Domyślnie

    z tym kicha i kaszle to może przesadziłem jeśli świece pracują dopiero przy -3 to może faktycznie coś z dawką paliwa jest nie tak. A poprzez 2-krotne wciśnięcie "kluczyka" przy starcie dostarczamy tego paliwa więcej i odpala lepiej. Co Wy na to... ?

  7. #277
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    159
    Postów
    84

    Domyślnie

    Cytat Napisał waldis Zobacz post
    Mam AR 159 1,9 JTD,8v z 2007 i taki problem:

    Na zimnym silniku,nawet teraz przy rannym odpalaniu w minusowych temperaturach auto pali prawie na dotyk,kiedy jest rozgrzany po postoju kilkuminutowym lub większym też na dotyk,ale w sytuacji kiedy odpali i po chwili zgasi się silnik,a za chwilę chce się go uruchomić,to trzeba go kręcić 2-3 razy po kilka sekund i pali z dużym wysiłkiem.
    Przykład:
    Stałem dziś przed drzwaiami warsztatu,silnik zgaszony,auto przejechało jakieś 5-7 km,więc nie zimny i nie gorący,wsiadłem odpaliłem żeby wjechać do środka,odpalił na dotyk,wjechałem na kanał,zgasiłem,przejechała jakiś 5metrów.Po 20-30 min.żeby wyjechać trzeba było kręcić chyba z 5 razy żeby z biedą odpalił.Wszyscy słuchający wyrobili sobie opinię,a właściwie utwierdzili się w opini o AR
    Komputer nie wykazuje żadnych błędów,na desce nic się nie swieci,motor pracuje przyjemnie dla ucha,żadnych innych objawów,moc i przyspieszenie jak to w 159 8v i 120KM...

    Nie jest to problem który mi nie pozwala spać w nocy,ale chciałbym wiedzieć skąd się jej biorą takie "fochy",moze ktoś ma lub miał coś podobnego?Przeczytałem część (bo całości nie jestem w stanie)ale nie natknąłem się na pasujący temat.
    Witaj w klubie :-) Mam to samo odkąd mam alfę. Przy dużych mrozach na zimnym odpala od kopa. Wystarczy przejechać parę metrów, zgasić i pójść na przykład na zakupy, aby po powrocie mieć problem z zapaleniem. Co więcej zauważyłem, że wystarczy wejść, włożyć kluczyk do stacyjki i posiedzieć parę minut w samochodzie (wszystko wyłączone) i problem z zapaleniem się pojawia.

  8. #278
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sprawdzaliście ciśnienie sprężania w cylindrach?
    Może warto przyjrzeć się wtryskom - wyczyścić, może wymienić zapchane końcówki.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #279
    Użytkownik Embrion Avatar waldis
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 JTDm 120KM Sportwagon
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał xmy Zobacz post
    Witaj w klubie :-) Mam to samo odkąd mam alfę.
    ...

    No to przynajmniej nie jestem sam

    Cytat Napisał xmy Zobacz post
    Co więcej zauważyłem, że wystarczy wejść, włożyć kluczyk do stacyjki i posiedzieć parę minut w samochodzie (wszystko wyłączone) i problem z zapaleniem się pojawia.
    Moje przypuszczenia idą (choć to jest tylko wróżenie z fusów po kawie) że to może być związane z immobilizerem,bo on wtedy tak "sucho" kręci,po dzwięku słychać że nie odpali...

    magil szczerze za krótko ją mam,dopiero drugi miesiąc,wiec nic nie sprawdzałem w tym kierunku,tym bardziej że wiesz:zimny pali,ciepły pali...nauczyłem się żeby unikać takich krótkich odpaleń,jak już to dłużej chodzi na wolnych obrotach,no a w tych sytuacjach których nie można uniknąć...to zaciskam zęby
    Ostatnio edytowane przez waldis ; 31-12-2014 o 13:49

  10. #280
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    159
    Postów
    84

    Domyślnie

    Ja tak zrobiłem 100 tys. km. i z silnikiem nic się nie dzieje. Teraz będę wymieniał termostat, bo nie trzyma temperatury. Może winowajcą jest czujnik temperatury.

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory