Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 89

Temat: Dym na podszybiu

  1. #41
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Jesteście pewni, że wentylator kaput?
    Miałem dokładnie taki sam problem u siebie - spalony bezpiecznik 30A od wentylatora. Powodem było słabe przejście elektryczne w gnieździe tego bezpiecznika - zaczęło się grzać, utleniać i reakcja łańcuchowa... Naprawa sprowadza się do wyczyszczenia gniazda tudzież jak spalone wymiany na nowe z kawałkiem kabla. Wentylator przeżył.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #42
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Jesteście pewni, że wentylator kaput?
    Miałem dokładnie taki sam problem u siebie - spalony bezpiecznik 30A od wentylatora. Powodem było słabe przejście elektryczne w gnieździe tego bezpiecznika - zaczęło się grzać, utleniać i reakcja łańcuchowa... Naprawa sprowadza się do wyczyszczenia gniazda tudzież jak spalone wymiany na nowe z kawałkiem kabla. Wentylator przeżył.
    Tomaz, ale skad tyle dymu w kabinie? Bezpiecznik sie spalil, ale jakichs sladow palenia nie widac. Gdybym mial czas to mozna rozgrzebac i sprawdzac, ale niestety go nie mam i wole miec wenta w pogotowiu. Jak to nie on to go odsprzedam.

    Dd

    Masz pomysl jak sprawdzic czy went jest ok?

    Dd

  3. #43
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa 166 3.0 v6 automat
    Postów
    229

    Domyślnie

    to ze silnik spalony to jedno tam jest taka plytka elektroniczna i ona tez moze walnac. robilem jakis czas temu i roboty troche jest z tym. jak co to pisac postaram sie pomoc. a i chyba mam jeszcze stary jak ktos chce to moge go dac, moze sie naprawi albo na czesci.

  4. #44
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał ddck82 Zobacz post
    Tomaz, ale skad tyle dymu w kabinie? Bezpiecznik sie spalil, ale jakichs sladow palenia nie widac.
    U mnie śmierdziało palonym plastikiem, ale dymu nie było. Z tym, że jak bezpiecznik się spalił, a śladów palenie nie ma, to faktycznie zapewne wentyl. U mnie całe gniazdo bezpiecznika było stopione/zjarane, a bezpiecznik cały.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #45
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    No ja też miałem kiedyś swąd jak sie wentylator spalił w Kappie, a było -10 i od razu włączylem wentyl - błąd, który wyeliminowałem później. Wentylatory są jak wiadomo takie same w Kappie jak i 166. W Kappie nie było trudne wymienienie, ale trzeba było mieć dobre długie przejściówki, ja ich nie miałem, więc w warsztacie zrobili mi to za stówkę. Zresztą Kappa to dużo lepsza dla użytkownika konstrukcja była, zresztą komfort też. Ale nieważne. W każdym razie teraz po tej niby przygodzie zawsze po zakończeniu jazdy wyłączam nawiew, po to żeby wentylator nie chodził od razu jak wszystko jest zimne, absolutnie. A wentyl na max, to jest pewno zabójstwo od razu. Na cholere dawać na szybe max, jak 1/3 tak samo spokojnie sobie radzi. Tyle w temacie :]

  6. #46
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał marian666666 Zobacz post
    No ja też miałem kiedyś swąd jak sie wentylator spalił w Kappie, a było -10 i od razu włączylem wentyl - błąd, który wyeliminowałem później. Wentylatory są jak wiadomo takie same w Kappie jak i 166. W Kappie nie było trudne wymienienie, ale trzeba było mieć dobre długie przejściówki, ja ich nie miałem, więc w warsztacie zrobili mi to za stówkę. Zresztą Kappa to dużo lepsza dla użytkownika konstrukcja była, zresztą komfort też. Ale nieważne. W każdym razie teraz po tej niby przygodzie zawsze po zakończeniu jazdy wyłączam nawiew, po to żeby wentylator nie chodził od razu jak wszystko jest zimne, absolutnie. A wentyl na max, to jest pewno zabójstwo od razu. Na cholere dawać na szybe max, jak 1/3 tak samo spokojnie sobie radzi. Tyle w temacie :]
    Masz racje z tym uruchamianiem wentylatora, ale u mnie musial byc na wykonczeniu bo nie chodzil na maxa i to zjaral sie po jakims czasie od odpalenia.

    Dd

  7. #47
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    Wentylator niby nieduża rzecz, a jedna z najważniejszych w aucie. Tak jak piszecie, strasznie ciężko ją wymienić ... no i co najistotniejsze, bez wentylatora w zasadzie nie da się jeździć .. w zimie. Nawet próbowałem jak to u mnie bywa walczyć, ale nie ma szans ... tragedia :] Dlatego właśnie na tą jedną rzecz należy zwracać szczególną uwagę.
    I jeszcze jedno. W Kappie jak dobrze pamiętam była możliwość, że trochę wody dostawało się na wentylator, to był właśnie ponoć częsty powód przepaleń. W 166 to nie wiem co może być głowną przyczyną padania tegoż podzespołu.
    Ostatnio edytowane przez marian666666 ; 08-01-2015 o 12:04

  8. #48
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Mnie sie wydaje ze wentylator padl ze starosci po prostu. Pewnie te pare dni mrozow mu pomogly, ale jak sie ma auto z 99 to trza sie liczyc z tym ze powoli trzeba wymieniac wszystko

    Dd

  9. #49
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Panowie wentylator wymieniony. Bite 5 godzin we dwoch i zrobione. Ten czlowiek ktory zaprojektowal umiejscowienie wentylatora i wogole calego dolotu powietrza to powinien... moze lepiej nie bede konczyl, ale wczoraj dostal taka porcje przeklenstw ze juz Nam ich braklo... w kazdym razie po problemie. Zrobie opis do dzialu co i jak po kolei.

    Dd

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    No to gratulacje Roboty kupa, ale satysfakcja gwarantowana
    Rzeczywiście Włosi za bardzo nie przejmują się komfortem serwisowania przez użytkownika
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. [159] Trzeszczenie w podszybiu.
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post / autor: 13-08-2023, 20:14
  2. [159] Trzeszczenie na podszybiu
    Utworzone przez Peter82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 10:34
  3. Bezpiecznik na podszybiu od dmuchawy
    Utworzone przez skladak w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-06-2013, 12:51
  4. schowek na podszybiu
    Utworzone przez Kayrol w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2009, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory