Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Zawieszenie tył żyje własnym życiem

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    1

    Domyślnie Zawieszenie tył żyje własnym życiem

    Witam!

    Jak zapewne niektórzy z Was pamiętają, 13 marca (tak, piątek 13tego, nie jestem przesądny) kupiłem Alfę 166. Zauważyłem wtedy że tylne koła są dość mocno pochylone (w tym stylu: / \ patrząc od tyłu auta), jednak się tym wtedy nie przejmowałem. Jednak pewnego dnia coś mnie tknęło i sprawdziłem tylne opony. Okazało się że wewnętrzna strona obu opon zeżarta do drutu. Męska decyzja: kupuję opony na tył i jedziemy na geometrię. U mechanika okazało się że tylne koła idą rozbieżnie (\ / w tym stylu patrząc od góry), i najprawdopodobniej przez to tylne opony mają krótkie życie. Mechanik stwierdził że pochylenia nie da się ustawić, zaś przez nadmierne pochylenie lasery się nie widziały więc ustawił zbieżność starą, dobrą metodą 'na listewki'. Wszystko wydawało się spoko, w duchu już skakałem z radości że znów mogę jeździć Alfą, jednak gdy wyjechaliśmy na drogę okazało się że nie da się nawet wrzucić dwójki bo tak bardzo rzucało tyłem. Powrót na warsztat i wracanie do starych ustawień (drążki zostały przesunięte dokładnie w to samo miejsce w którym były wcześniej, mechanik zaznaczył to miejsce brzeszczotem więc nie ma mowy o jakimkolwiek przekłamaniu). Fachowiec stwierdził że niestety musi się poddać gdyż to co się dzieje przy tym aucie jest nielogiczne i niezrozumiałe, zadzwonił jednak do pana Wojtka (chyba z Katowic) który podobno jest specjalistą od Alf. Według tego co powiedział pan Wojtek są to objawy zawieszenia do wymiany, a konkretnie wszystkie tuleje trzeba dać nowe, wahacze i sworznie do regeneracji, ogólnie zabawy na 1500zł wzwyż. Smutny wróciłem do domu, bo myślałem że dopóki nie wymienię zawieszenia Alfa będzie musiała stać (nie będę kupować opon co tydzień).
    Wczoraj jednak dostałem telefon oświadczający że muszę natychmiast jechać jakieś 30km w jedną stronę. Pamiętając o tym że Alfa żre opony wziąłem kluczyki i dokumenty z Lanosa. Lanos jednak stwierdził że skoro mam już Alfę to mam się odwalić i najzwyczajniej w świecie nie odpalał. Jako że naprawdę musiałem jechać stwierdziłem że już trudno, niech zeżre te opony, ale pojadę Alfą, cóż innego zrobię...
    I teraz następuję coś czego nie rozumiem: po przejechaniu łącznie ok. 80km odstawiłem auto i chciałem sprawdzić jak wyglądają opony z tyłu. Patrzę, a tu tylne koła co prawda dalej są pochylone, ale nie są już rozbieżne tylko idą równolegle! (o tak | | patrząc od góry). Sprawdzałem też przykładając po bokach długą listwę, idzie idealnie prosto, jak przednie koła.
    Ja rozumiem że Alfa jest jak kobieta i ma swoje humory, ale żeby taką zołzę dorwać której nikt nie rozumie?

    Powiedzcie mi teraz co mam zrobić:

    1) jeździć i monitorować sytuację
    2) wymienić zawieszenie natychmiast
    czy
    3) odesłać auto do MIT jako przykład sztucznej inteligencji
    4) wezwać egzorcystę

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    3 i 4 to na pewno. Ale prawdopodobnie nie obejdzie sie bez remontu zawieszenia. Podjedz do jakiegoś speca od alf i niech obczai to dokładnie. Stacje diagnostyczne zazwyczaj odnajdują luzy w prostych zawieszeniach a wielowahacz w 166 to dla nich czarna magia i powiedzą Ci, ze wszystko jest idealnie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Jedź do kogoś kto zna się na samochodach i powymieniaj co trzeba, a nie do gościa który ustawia zbieżność na listewki.
    Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
    Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Zawias domaga sie remontu. Szkoda opon i mysle, że powinieneś sie problemem zająć. Ewidentne zaniedbanie poprzedniego wlasciciela a nie wina piątku 13... Jeżeli poprzednik nie dbał to pewnie kilka tulejek masz do wymiany.
    Najczesciej padaja tuleje w zwrotnicy tylnej polecam TRW JBU167. Poszperaj na forum o zawieszeniu jest bardzo duzo ciekawych tematów.

    Pierwszy lepszy z brzegu:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...nformacji.html
    [C

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, bo masz wywalone tuleje na zwrotnicy i pewnie wahaczach. Powoduje to nie dość, że duże pochylenie kół, to jeszcze syndrom "luźno latających kół", skutkujący dynamiczną zmianą zbieżności kół w zależności od podłoża. Jak najszybciej remontować, bo szkoda opon i zdrowia jak Cię na koleinie wywali z drogi.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar trucha78
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Sierpc
    Auto
    AR 166 2.4 JTD
    Postów
    95

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy po zakupie swojej 166, koła / \ i brak trakcji tyłu na mokrym. Tak jak napisano wcześniej po 2 tuleje pływające w zwrotnicach i wahaczach plus ustawienie zbieżności załatwiły sprawę. Po ponad roku widzę że koła znów zaczynają się trochę bardziej pochylać, ale na razie nie ma dramatu, tył prowadzi się pewnie i ostatnio zmieniając opony nie zauważyłem na zimówkach żadnego niepokojącego zużycia po wew. stronie, więc na razie nic nie ruszam.

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Chłopie, wziąłeś się za wszystko od dupy strony, zbieżność ustawia się po remoncie zawieszenia. Masz zawieche de generalnego remontu i za 1500zł to prawie nic nie zrobisz, wyrzucisz tylko pieniądze.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dominik2 Zobacz post
    1500zł to prawie nic nie zrobisz
    Eee bez przesady,nie strasz chłopaka.Zrobi remont i jeszcze zostanie.U mnie było tak,że autem już nie dało rady jechać na suchym,bo rybi ogon był i zmieniałem co prawda samemu,ale zmieściłem się w bodaj w 450 zł łącznie z wymianą tulei belki i geometrią.A koła darło do samego drutu.Po przejechałem 30 tyśkm.i jest spokój i nic się nie dzieje.Może się okazać,że tylko tuleje pływające ma do wymiany.

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Eee bez przesady,nie strasz chłopaka.Zrobi remont i jeszcze zostanie.U mnie było tak,że autem już nie dało rady jechać na suchym,bo rybi ogon był i zmieniałem co prawda samemu,ale zmieściłem się w bodaj w 450 zł łącznie z wymianą tulei belki i geometrią.A koła darło do samego drutu.Po przejechałem 30 tyśkm.i jest spokój i nic się nie dzieje.Może się okazać,że tylko tuleje pływające ma do wymiany.
    Jeżeli się ma łeb na karku i potrafi się samemu robić przy samochodzie, to oczywiście można podzielić remont na etapy i wymieniać tylko uszkodzone w tej chwili elementy. Ale autor jak widać nie ma żadnej wiedzy i umiejętności, więc jest skazany na mechanika i wtedy najrozsądniej jest wymienić wszystko na markowych częściach. W przeciwnym wypadku będzie jeździł do warsztatu co 3 miesiące na mini remont i płacił po 500zł za samą robociznę. Oczywiście nie wspominając już o takich fachowcach do których teraz trafił, którzy próbowali ustawić zbieżność na zawieszeniu które ma luzy i jakby tego było mało to zaznaczali pierwotne ustawienie nacinając drążek brzeszczotem, u takich to nawet w 15 000zł się chłop nie wyrobi.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    I tym postem zakonczyc temat tego watku .O zawieszeniu w 166 jest tyle tematow, ze nie ma co walkowac tego samego
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 17-04-2015 o 18:13
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja żyje własnym życiem - błąd B1973
    Utworzone przez teamdox w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-08-2015, 23:15
  2. Wskaźnik paliwa żyje własnym życiem...
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-09-2014, 22:42
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 07:03
  4. Klima po raz nty, żyje własnym życiem.
    Utworzone przez xakner w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-08-2012, 14:19
  5. Alfa żyje własnym życiem..
    Utworzone przez KamilWR w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-11-2009, 16:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory