Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 89

Temat: Dym na podszybiu

  1. #41
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Jesteście pewni, że wentylator kaput?
    Miałem dokładnie taki sam problem u siebie - spalony bezpiecznik 30A od wentylatora. Powodem było słabe przejście elektryczne w gnieździe tego bezpiecznika - zaczęło się grzać, utleniać i reakcja łańcuchowa... Naprawa sprowadza się do wyczyszczenia gniazda tudzież jak spalone wymiany na nowe z kawałkiem kabla. Wentylator przeżył.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #42
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Jesteście pewni, że wentylator kaput?
    Miałem dokładnie taki sam problem u siebie - spalony bezpiecznik 30A od wentylatora. Powodem było słabe przejście elektryczne w gnieździe tego bezpiecznika - zaczęło się grzać, utleniać i reakcja łańcuchowa... Naprawa sprowadza się do wyczyszczenia gniazda tudzież jak spalone wymiany na nowe z kawałkiem kabla. Wentylator przeżył.
    Tomaz, ale skad tyle dymu w kabinie? Bezpiecznik sie spalil, ale jakichs sladow palenia nie widac. Gdybym mial czas to mozna rozgrzebac i sprawdzac, ale niestety go nie mam i wole miec wenta w pogotowiu. Jak to nie on to go odsprzedam.

    Dd

    Masz pomysl jak sprawdzic czy went jest ok?

    Dd

  3. #43
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa 166 3.0 v6 automat
    Postów
    229

    Domyślnie

    to ze silnik spalony to jedno tam jest taka plytka elektroniczna i ona tez moze walnac. robilem jakis czas temu i roboty troche jest z tym. jak co to pisac postaram sie pomoc. a i chyba mam jeszcze stary jak ktos chce to moge go dac, moze sie naprawi albo na czesci.

  4. #44
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał ddck82 Zobacz post
    Tomaz, ale skad tyle dymu w kabinie? Bezpiecznik sie spalil, ale jakichs sladow palenia nie widac.
    U mnie śmierdziało palonym plastikiem, ale dymu nie było. Z tym, że jak bezpiecznik się spalił, a śladów palenie nie ma, to faktycznie zapewne wentyl. U mnie całe gniazdo bezpiecznika było stopione/zjarane, a bezpiecznik cały.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #45
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    No ja też miałem kiedyś swąd jak sie wentylator spalił w Kappie, a było -10 i od razu włączylem wentyl - błąd, który wyeliminowałem później. Wentylatory są jak wiadomo takie same w Kappie jak i 166. W Kappie nie było trudne wymienienie, ale trzeba było mieć dobre długie przejściówki, ja ich nie miałem, więc w warsztacie zrobili mi to za stówkę. Zresztą Kappa to dużo lepsza dla użytkownika konstrukcja była, zresztą komfort też. Ale nieważne. W każdym razie teraz po tej niby przygodzie zawsze po zakończeniu jazdy wyłączam nawiew, po to żeby wentylator nie chodził od razu jak wszystko jest zimne, absolutnie. A wentyl na max, to jest pewno zabójstwo od razu. Na cholere dawać na szybe max, jak 1/3 tak samo spokojnie sobie radzi. Tyle w temacie :]

  6. #46
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał marian666666 Zobacz post
    No ja też miałem kiedyś swąd jak sie wentylator spalił w Kappie, a było -10 i od razu włączylem wentyl - błąd, który wyeliminowałem później. Wentylatory są jak wiadomo takie same w Kappie jak i 166. W Kappie nie było trudne wymienienie, ale trzeba było mieć dobre długie przejściówki, ja ich nie miałem, więc w warsztacie zrobili mi to za stówkę. Zresztą Kappa to dużo lepsza dla użytkownika konstrukcja była, zresztą komfort też. Ale nieważne. W każdym razie teraz po tej niby przygodzie zawsze po zakończeniu jazdy wyłączam nawiew, po to żeby wentylator nie chodził od razu jak wszystko jest zimne, absolutnie. A wentyl na max, to jest pewno zabójstwo od razu. Na cholere dawać na szybe max, jak 1/3 tak samo spokojnie sobie radzi. Tyle w temacie :]
    Masz racje z tym uruchamianiem wentylatora, ale u mnie musial byc na wykonczeniu bo nie chodzil na maxa i to zjaral sie po jakims czasie od odpalenia.

    Dd

  7. #47
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    Wentylator niby nieduża rzecz, a jedna z najważniejszych w aucie. Tak jak piszecie, strasznie ciężko ją wymienić ... no i co najistotniejsze, bez wentylatora w zasadzie nie da się jeździć .. w zimie. Nawet próbowałem jak to u mnie bywa walczyć, ale nie ma szans ... tragedia :] Dlatego właśnie na tą jedną rzecz należy zwracać szczególną uwagę.
    I jeszcze jedno. W Kappie jak dobrze pamiętam była możliwość, że trochę wody dostawało się na wentylator, to był właśnie ponoć częsty powód przepaleń. W 166 to nie wiem co może być głowną przyczyną padania tegoż podzespołu.
    Ostatnio edytowane przez marian666666 ; 08-01-2015 o 12:04

  8. #48
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Mnie sie wydaje ze wentylator padl ze starosci po prostu. Pewnie te pare dni mrozow mu pomogly, ale jak sie ma auto z 99 to trza sie liczyc z tym ze powoli trzeba wymieniac wszystko

    Dd

  9. #49
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddck82
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR166 2.5 V6 `99r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Panowie wentylator wymieniony. Bite 5 godzin we dwoch i zrobione. Ten czlowiek ktory zaprojektowal umiejscowienie wentylatora i wogole calego dolotu powietrza to powinien... moze lepiej nie bede konczyl, ale wczoraj dostal taka porcje przeklenstw ze juz Nam ich braklo... w kazdym razie po problemie. Zrobie opis do dzialu co i jak po kolei.

    Dd

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,017

    Domyślnie

    No to gratulacje Roboty kupa, ale satysfakcja gwarantowana
    Rzeczywiście Włosi za bardzo nie przejmują się komfortem serwisowania przez użytkownika
    Jest 166 3.0 V6 24v Distinctive
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. [159] Trzeszczenie w podszybiu.
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post / autor: 13-08-2023, 20:14
  2. [159] Trzeszczenie na podszybiu
    Utworzone przez Peter82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 10:34
  3. Bezpiecznik na podszybiu od dmuchawy
    Utworzone przez skladak w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-06-2013, 12:51
  4. schowek na podszybiu
    Utworzone przez Kayrol w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2009, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory