Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: SWAP 1.6TS na 2.0TS

  1. #1
    seb@rtus
    Gość

    Domyślnie SWAP 1.6TS na 2.0TS

    Witam. Mam pytanie czy ktos robil moze swapa z 1.6ts na 2.0ts?? co jest potrzebne do takiej modyfikacji? podobno skrzynie sa takie same. brat ma wlasnie taki silnik 2.0 ts od 156 (na lancuszku). Potrzebna jest inna wiazka?, bo komputer to napewno

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    poszukaj na forum kiedyś była opisana przeróbka z 1,4 na 1,6 i kolega miał problemów co nie miara, głównie z elektryką i elektroniką
    ps. czy w AR 156 były silniki 2,0 na łańcuchu? Z tego co mi wiadomo co na łańcuchu był tylko 1,8 T.S. montowany w AR 155

  3. #3
    seb@rtus
    Gość

    Domyślnie

    hehe juz druga osoba sie o to pyta, nie wiem, dostalem informacje taka, dzisiaj sie dowiem dokladnie co to za silnik i w ogole i powiem. z 1.4 na 1.6 przeciez to prawie to samo. ostatnio dzwonilem w sprawie ogloszenia ,typ powiedzial ze mial silnik 1.4 i kupil 145 z silnikiem 1.6, dal do serwisu i mu przelozyli wiec czemu tak ciezko by bylo?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar REIJO-AR166
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 3.0 V6 24V - poprzednio była AR 155 2.0 TS 16V
    Postów
    272

    Domyślnie

    eeeeee....156 na łańcuchu TS nie miała

    w 16V miedzy 1.7 , 18. a 2.0 są różnice choćby w układzie hamulcowym (tarcze i klocki) przynajmniej w 155
    Ostatnio edytowane przez REIJO-AR166 ; 26-02-2009 o 13:47

  5. #5
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    na łańcuchu może chodzi o to, że w garażu wisi na łańcuchu
    Ostatnio edytowane przez williamdrake ; 26-02-2009 o 12:42
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Kolego u mnie w 155 był robiony podobny swap: 1.6 16V 120 KM -> 1.8 16V 144 KM.
    Z tego co mi wiadomo, to i z 2.0 nie będzie problemów - tak słyszałem od chłopaków, którzy sprzedawali ten silnik. Skrzynia nie była ruszana.
    Sam silnik z osprzętem był tylko wymieniony - bez komputera.
    Wszystko działa, ale jednak silnik nie generuje pełnej mocy, prawdopodobnie właśnie z braku tego komputera.

    Jakbyś zrobił taki swap, i przy okazji wymienił ten komputer, to podziel się info, czy silnik generuje te magiczne 155 KM

    Co do łańcuszka rozrządu w 2.0 to w 8-zaworowych silnikach był.. ale w modelu 156 były silniki tylko z 16 zaworami + pasek rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 26-02-2009 o 13:00
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar adk
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    ok. Mińsk Mazowiecki
    Auto
    145 2.0 T.S. QV-style
    Postów
    243

    Thumbs up

    Dwu litrowy silnik z układem hamulcowym od 1,4-1,6 to delikatnie mówiąc mało rozsądne podejście

    Komputer też będziesz musiał obowiązkowo wymienić bo cała operacja nie będzie miała sensu.

    Od siebie dodam że zastanawiałem się nad podobną operacją, tylko stwierdziłem, o ile wogóle dojdzie to do skutku i mój Mechanik nie straci zapału , że zaczniemy od tyłu Czyli najpierw wymiana sterowania z komputerem, jeżeli to nie przyniesie pożądanego efektu to głowica, a później tłoki itd. itd.
    Ostatnio edytowane przez adk ; 26-02-2009 o 14:18

  8. #8
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Fakt skrzynie są takie same, tylko 1.4 ma inną.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    z przelozeniem z 1.4 na 1.6 nie ma wiekszego problemu, ale z 1.6 na 2.0 to juz za duzy skok i za duzo do wymiany. Lepiej kupic bude z uszkodzonym silnikiem i wmontowac ten od brata jak masz za darmo.. Taniej wyjdzie

  10. #10
    seb@rtus
    Gość

    Domyślnie

    no dobra ale jak mam 145 z 1999r do wziecia za grosze a tam jest padniety silnik 1.6, a brat (teraz to mial bo juz nie ma) silnik 2.0 za 500zł to nie oplaca sie. Ale dzwonilem do niego to ten silnik jest sprzedany podobno ma jeszcze jeden, ale jak bedzie 1.6 ts to biore i tyle, dobrze chodza te 1.6? z tego co widzialem na filmikach to na dwojce 100km/h


    a jeszcze pytanie co macie na mysli osprzet? wiazke silnika? cos jeszcze
    Ostatnio edytowane przez seb@rtus ; 26-02-2009 o 17:13

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory