Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: SWAP 1.6TS na 2.0TS

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar dencior
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska
    Auto
    159 jtdm 8v; DL1000
    Postów
    95

    Domyślnie

    Witam. Co do osprzętu, to koledzy mieli na myśli na pewno przepływomierz, sondę lambda, itp.
    Co do silnika 1,6 TS, mam taki u siebie i nie narzekam, jest mocny jak na swoję pojemność, chociaż apetyt rośnie w miare jedzenia...
    Wady i zalety tego silnika tak jak i innych TS-ów.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Cytat Napisał adk Zobacz post
    Dwu litrowy silnik z układem hamulcowym od 1,4-1,6 to delikatnie mówiąc mało rozsądne podejście
    czy ja wiem... nie sadze zeby te 40 pare koni wiecej nie mozna bylo wyhamowac wydaje mi sie ze starczyly by dobre tarcze wentylowane i po sprawie...
    tym bardziej ze masa samochodu az tak bardzo sie nie zmienia
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 26-02-2009 o 18:19

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    wydaje mi sie ze starczyly by dobre tarcze wentylowane
    kazde tarcze w Alfie masz wentylowane

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado Zobacz post
    kazde tarcze w Alfie masz wentylowane
    oprócz tylnych tarcz
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar adk
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    ok. Mińsk Mazowiecki
    Auto
    145 2.0 T.S. QV-style
    Postów
    243

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    czy ja wiem... nie sadze zeby te 40 pare koni wiecej nie mozna bylo wyhamowac wydaje mi sie ze starczyly by dobre tarcze wentylowane i po sprawie...
    tym bardziej ze masa samochodu az tak bardzo sie nie zmienia

    Chodzi mi nie tyle o masę ile o osiągi silnika. W 2.0 masz większe tarcze z przodu i z tyłu takowe zamiast bębnów. Auto 2.0 szybciej się rozpędza i dobrze byłoby gdyby dalo się je równie szybko wyhamować, masa nie ma tu nic do rzeczy.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Mikluszowice
    Auto
    Była Alfa Romeo 146 2.0 TS, jest Fiat Bravo II Sport
    Postów
    68

    Domyślnie

    Moim skromnym zdaniem tego typu "przeróbka" nie ma sensu( chodzi mi o wsadzenie 2.0). Jest bardzo dużo "szczegółów", które w zasadniczy sposób za tym przemawiają. Pomijając układ hamulcowy, który jest bardzo ważny(!!) żeby zatrzymać te ponad 150 koników( z doświadczenia wiem, że czasami nawet "te" hamulce są za słabe. Wymieniając kolejno: nie wiem jakie masz zawieszenie ale np. u mnie jest fabrycznie obniżone i utwardzone co ma duży wplyw na zachowanie się auta w szczegolności na zakrętach( jak mu dolożysz), następnie czulszy układ kierowniczy, kolejno szybsze przełożenia zmiany biegów itp. itd. Jest mnówstwo rzeczy, które musiałbyś tak naprawdę wymienić. Nie sztuka wsadzić mocny silnik i co dalej...tak jak szybko auto będzie ruszać tak szybko powinno hamować. Osobiście lepiej szukać fabrycznej 2-litrówki. Pozdrawiam
    " Alfa Romeo (...) to styl życia, niezwykle oryginalny sposób pojmowania pojazdu silnikowego. Coś, czego nie da się zdefiniować.”- bez komentarza.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Jeśli to jest na prawdę TS na łańcuchu:

    Wałkowane dylion razy ts 16v i 8v (na łańcuchu) to ZUPEŁNIE inne silniki. Zaczynając od faktu że pierwszy to silnik fiata z głowicą niby alfy a drugi to ostatnie wcielenie technologii Nord alfy.
    W 156 nigdy nie był ten silnik montowany
    w 145/6 też.
    Wniosek taki rzeźba. Lepiej poszukać 2 litrowego tsa z 145/6

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gifwwl
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    146 2.0 TB Junior była, teraz jedyne słuszne AR GT
    Postów
    311

    Domyślnie

    Zaczne od tego ze ja mam za soba przejscie z 2.0 na 1.4 i widzialem dwie 2.0 z wlozonym 1.8. Róznice to hamulce (1.8 i 2.0 przod i tyl tarcze) rowniez skrzynia w 2.0 ma dluzsze przelozenia, ale od 1.6 bedzie pasowac. Osprzet i komputer to to samo, jedynie obudowa przeplywki, bo srodek jest taki sam (rurka ma wieksza srednice) kolektor wydechowy i dolotowy jest inny. Dolot wiekszy i ma EGR, wydech taki sam ale tez ma EGR dolozony. Rowniez zwieszenie, to tylko nizsze sprerzyny ale i wieksze kola (2.0 195/55/15 a 1.6 195/50/15) jak chcesz ja mam 2.0 z 1.4 na sprzedarz ;] tanio
    Ostatnio edytowane przez gifwwl ; 04-03-2009 o 15:22
    Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał gifwwl Zobacz post
    Zaczne od tego ze ja mam za soba przejscie z 2.0 na 1.4 i widzialem dwie 2.0 z wlozonym 1.8. Róznice to hamulce (1.8 i 2.0 przod i tyl tarcze) rowniez skrzynia w 2.0 ma dluzsze przelozenia, ale od 1.6 bedzie pasowac. Osprzet i komputer to to samo, jedynie obudowa przeplywki, bo srodek jest taki sam (rurka ma wieksza srednice) kolektor wydechowy i dolotowy jest inny. Dolot wiekszy i ma EGR, wydech taki sam ale tez ma EGR dolozony. Rowniez zwieszenie, to tylko nizsze sprerzyny ale i wieksze kola (2.0 195/55/15 a 1.6 195/50/15) jak chcesz ja mam 2.0 z 1.4 na sprzedarz ;] tanio

    z tym co napisales to tak nie wszystko do konca sie zgadza..

    EGR mialy tylko 1.6/2.0 z początku produkcji, potem to zaślepili, takze kolektor mozesz od 1,6 spokojnie zalozyc do 2.0 nawet zaslepiając ten otwor

    u mnie w ksiazce do 1,6 jest napisane ze powinny byc opony 195/55

    a co do przerobki to moim zdaniem to ma sens jesli alfa jest w super stanie i zlozyc sobie ladną 2.0 bo przeciez nie ma przy tym duzo roboty ale inaczej to tylko skarbonka bedzie

  10. #20
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado Zobacz post
    kazde tarcze w Alfie masz wentylowane
    nie każde moja nie ma wentylowanych. 156 do rocznika 2000 nie miały.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory