Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Czy to na pewno przepływomierz? Pomoc w diagnostyce.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r.
    Postów
    6

    Domyślnie Czy to na pewno przepływomierz? Pomoc w diagnostyce.

    Witam. Moje auto AR 156 1.6 TS. Od momentu zakupu (wczoraj) pali się kontrolka tzw. marchewa. Poprzedni właściciel twierdził, że zdaniem mechanika to wina kiepskiego paliwa i błąd skasował. Problem miał się pojawić dwa tygodnie temu i należy tylko skasować błąd. Dzisiaj zauważyłem,że Alfa na postoju po wciśnięciu gazu do maksa łapie zamuła i reaguje z opóźnieniem, w czasie jazdy jakby brakowało mocy. Zdarza się też lekkie falowanie obrotów przez 2-5 s. Zajrzałem pod maskę i okazało się, że wtyczka od przepływomierza nie jest do końca wciśnięta. Po podłączeniu auto odpala kontrolka nie zapala się, ale praca silnika jest okropna. Pracuje nie równo, a po dotknięciu gazu silnik dusi się i kicha, nie wkręca na obroty. Jest to moja pierwsza Alfa i chciałbym zapytać Was czy problem tkwi na bank w przepływomierzu, czy należy sprawdzić jeszcze coś. Z góry dziękuję za pomoc.

    PS. Przez nieuwagę zamieściłem ten post w forum regionalnym Zachodniopomorskiego. Żeby nie dublować proszę moderatora o usunięcie tamtego posta. Dziękuję.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Piniu
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    42

    Domyślnie

    Objawy typowe dla przepływki. Sprzedający to zwykły cwaniak i wcisnął ci kit o złej jakości paliwa.
    Kupuj boscha i wymieniaj, będzię git malina ;-) Jak wymienisz to skasuj błąd.

    Objawy typowe dla przepływki. Sprzedający to zwykły cwaniak i wcisnął ci kit o złej jakości paliwa.
    Kupuj boscha i wymieniaj, będzię git malina ;-) Jak wymienisz to skasuj błąd.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli z wyjętą wtyczką jest lepiej niż z podłączoną, to na pewno przepływka do wymiany.
    Sprzedającemu szkoda było 300 zł na nowy przepływomierz to poluzował wtyczkę i sprzedał samochód.
    Kupuj tylko nowego boscha, bo podróbki w alfach się nie sprawdzają.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r.
    Postów
    6

    Domyślnie

    Dzięki za potwierdzenie diagnozy. Po wymianie na nowy trzeba coś z nim zrobić jeszcze? Jakoś skalibrować czy coś?
    Jako laik w temacie Alfy dałem się naciągnąć, cóż człowiek uczy się na błędach;/

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wymieniasz i jedziesz, ale dobrze jest usunąć stare błędy z pamięci ECU, żeby w przyszłości nie było problemu, co jest co.
    Jeśli to tylko tyle ze strony poprzedniego właściciela to i tak dobrze - i oby nie było nic więcej podpicowane.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r.
    Postów
    6

    Domyślnie

    Heh no świeci jeszcze poduszka i ABS

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to radzę się zaopatrzyć w kabelek od Viakena i program do diagnostyki, np. multiecuscan i po sprawdzeniu, co go boli trochę podziałać w kierunku doprowadzenia tego samochodu do należytego stanu.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał matri Zobacz post
    Heh no świeci jeszcze poduszka i ABS
    Zacznij od prostej rzeczy

    Odłącz akumulator na 30 minut, najpierw odepnij klemę minus później plus. Po 30 minutach zacznij od podłączenia klemy plus, a następnie minus. Zapal samochód i zostaw go na wolnych obrotach do złapania temperatury aż co najmniej trzy razy włączy się wiatrak. Wyłącz włącz ponownie i przejdź kawałek spróbuj zahamować. Jeśli to nie pomoże udaj się do kogoś kto zmierzy napięcie ładowania powinno być w okolicy 14.1 do 14.3 jeśli ładowanie jest ok i dalej nie pomaga znajdź mechanika, który dysponuje komputerem i zajmuje się Alfami. Prawdopodobnie albo wtyczka któregoś czujnika ABS jest wypięta bądź uszkodzony sam czujnik. Jeśli uszkodzony czujnik ABS to należy go wymienić i znikną świecące kontrolki poduszki i ABS-u.
    Mimo wszystko stawiam na uszkodzony czujnik ABS !

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Zacznij od prostej rzeczy

    Odłącz akumulator na 30 minut, najpierw odepnij klemę minus później plus. Po 30 minutach zacznij od podłączenia klemy plus, a następnie minus. Zapal samochód i zostaw go na wolnych obrotach do złapania temperatury aż co najmniej trzy razy włączy się wiatrak. Wyłącz włącz ponownie i przejdź kawałek spróbuj zahamować. Jeśli to nie pomoże udaj się do kogoś kto zmierzy napięcie ładowania powinno być w okolicy 14.1 do 14.3 jeśli ładowanie jest ok i dalej nie pomaga znajdź mechanika, który dysponuje komputerem i zajmuje się Alfami. Prawdopodobnie albo wtyczka któregoś czujnika ABS jest wypięta bądź uszkodzony sam czujnik. Jeśli uszkodzony czujnik ABS to należy go wymienić i znikną świecące kontrolki poduszki i ABS-u.
    Mimo wszystko stawiam na uszkodzony czujnik ABS !
    Tak z ciekawości dlaczego najpierw plus potem minus ma podłączać?Jaka jest różnica w tym???
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r.
    Postów
    6

    Domyślnie

    W poniedziałek będę dzwonił do mechanika poleconego na forum, żeby umówić się na podłączenie do kompa. Co do rady kolegi ris. Zrobił bym tak nawet jutro, boję się tylko jednej rzeczy. W Alfie zamontowany jest immobiliser cheeatah ch-334 ah. Świeci się na pomarańczowo, więc według instrukcji jest w trybie serwisowym i po odłączeniu akumulatora, i ponownym podłączeniu dalej pozostanie w tym trybie. Jednak jeśli coś mu odbije i się uzbroi nie będę mógł go odblokować, bo mimo posiadania pastylki nie wiem gdzie znajduje się ukryty czujnik dotykowy (tzw. czujnik 2 autoryzacji). Do tego czujnika trzeba przyłożyć palec, aby podać masę, wtedy immo się rozbroi. dlatego mam pewne obawy;/

Podobne wątki

  1. Pomoc w diagnostyce błędów silnika w 3.2
    Utworzone przez tomSRT w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 12:51
  2. [145] Pomoc w diagnostyce 1.8 TS
    Utworzone przez kubakostek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-09-2015, 12:03
  3. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-02-2015, 08:32
  4. Czy to na pewno przepływomierz?
    Utworzone przez dragon910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 15:27
  5. [GTV] pomoc przy diagnostyce
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory