Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Czy to na pewno przepływomierz?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie Czy to na pewno przepływomierz?

    Witam. Wiem, że tematów dotyczących przepływomierza jest na forum sporo, ale zakładam nowy, ponieważ chcę się upewnić, czy aby na pewno mam rację. Otóż pacjent to alfa 156 2.4 jtd 150 KM. Ostatnio jechałem autem na 3 biegu, dałem gwałtownie gazu, a ono straciło moc bez wywalenia błędu i zaczęło zwalniać. Zredukowałem na 2 bieg, dalej brak mocy, ale w pewnym momencie moc wróciła i było prawie dobrze, choć silnik złapał muła. Po dostawieniu samochodu na 30 min. i ponownym uruchomieniu znów nastąpił brak mocy i silnik nie wkręcał się powyżej 2 tys. obrotów (był problem żeby ruszyć zarówno do przodu, jak i do tyłu). Po rozgrzaniu moc powróciła, ale dalej silnik jest zmulony. Stwierdziłem, że może to wina przepływkki i odpiąłem wtyczkę. Po tym zabiegu jest o wiele lepiej nawet na zimnym silniku, ale auto nie ma takiej mocy jak wcześniej. I tutaj mam pewne wątpliwości, czy to aby na pewno przepływka? Wszystko wskazuje na to, że tak, ale słyszałem różne głosy, że może turbo, że może dolot itd. i nie jestem pewien. Dodam, że jakiś czas borykałem się z błędem P0235 i mimo chwilowego jego wyeliminowania, znów powrócił. Czy może być on związany z niedomagającą przepływka, która w końcu padła ostatecznie?

    Założyłem temat, żeby upewnić się czy to na pewno jej wina i czy przy takich objawach mogę w ciemno ją wymienić? Nie chciałbym, żeby okazało się, że to jednak nie jej wina, bo kosztuje dosyć sporo. Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Błąd P235 najczęściej oznacza uszkodzony lub zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania.Przy takich problemach należy zacząć diagnostykę od zrobienia logów.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał tom.pk Zobacz post
    Błąd P235 najczęściej oznacza uszkodzony lub zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania.Przy takich problemach należy zacząć diagnostykę od zrobienia logów.
    oraz wykręcenia i wyczyszczenia samego czujnika i sprawdzeniu jak po takim zabiegu zachowuje się auto.Warto też sprawdzić czy przypadkiem nie przycina się EGR lub cewka która nim steruje.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Czujnik ten był czyszczony, wężyki też zostały wymienione-pomogło na miesiąc i błąd wrócił. Jednak nigdy wcześniej nie było takich objawów jak te ostatnio, które po odpięciu przepływki mijają. EGR natomiast jest czysty, jest zaślepiony uszczelką bez dziur i raczej z nim wszystko jest w porządku.

    Chcę się tylko upewnić, czy takie objawy wskazują na przepływkę? Czy istnieje jednak możliwość, że pomimo poprawy po jej odpięciu, coś innego powoduje taki brak mocy na zimnym silniku i ogólne zamulenie auta? Przed wystąpieniem problemu auto pomimo wyrzucania MCSF (P0235) miało moc i jedynie od czasu do czasu trzeba było puścić pedał gazu, aby auto dalej przyśpieszało.
    Ostatnio edytowane przez dragon910 ; 26-04-2014 o 21:50

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał dragon910 Zobacz post

    Przed wystąpieniem problemu auto pomimo wyrzucania MCSF (P0235) miało moc i jedynie od czasu do czasu trzeba było puścić pedał gazu, aby auto dalej przyśpieszało.
    Czyli wnioskując z tego ciśnienie paliwa się raczej kłania.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Logi ciśnienia paliwa oczekiwanego i mierzonego zawsze idealnie się pokrywały, więc to raczej nie to.

    Założyłem ten temat głównie po to, aby dowiedzieć się, czy objawy takie jak wkręcanie się tylko do 2 tys. obrotów na zimnym silniku, ogólnie przymulenie auta po rozgrzaniu i poprawa po odpięciu przepływki pozwalają na bycie prawie pewnym, że jest uszkodzona i jej wymiana przywróci dawne funkcjonowanie auta.

    Myślę, że błąd P0235 może wynikać pośrednio właśnie z przepływki, a być może to zupełnie inna sprawa, z którą walczę i będę walczyć dalej, że się tak wyrażę, przy okazji.
    Ostatnio edytowane przez dragon910 ; 26-04-2014 o 22:29

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A logi z pracy przepływomierza? Odpinając przepływkę w pewien sposób oszukujesz ECU.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    No to najlepiej podmianka sprawnego na 100% przepływomierza.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A logi z pracy przepływomierza? Odpinając przepływkę w pewien sposób oszukujesz ECU.
    Z tego co pamiętam, jak jeszcze było dobrze i robiłem logi to powietrze oczekiwane i mierzone nie do końca się pokrywały, ale nie było jakoś beznadziejnie źle. Teraz logów nie jestem w stanie zrobić, ponieważ przy podłączonej przepływce auto nie ma mocy i nie da się nim jechać, trzeba długo czekać zanim załapie. A robienie ich bez niej raczej mija się z celem.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Po zamontowaniu nowej przepływki moc powróciła. Mam tylko pytanie, do jakich wartości mg/w powinna mierzyć sprawna przepływka podczas jazdy na 3 biegu od 80 km/h do 120? Przy utrzymywaniu prędkości 120 km/h przez kilka sekund przepływka mierzy 1247,5 mg/w przy żądanej 1200. Dodam, że mam zaślepiony EGR. Na wolnych obrotach oczekiwana wartość wynosi 257 mg/w, natomiast zmierzona 492 mg/w. Czy są to odpowiednie wartości dla silnika 2.4 jtd 150 KM z zaślepionym EGR-em?

Podobne wątki

  1. Czy to na pewno sonda ?
    Utworzone przez Majkelek w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 17-07-2015, 20:18
  2. Czy to na pewno przepływomierz? Pomoc w diagnostyce.
    Utworzone przez matri w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 15:19
  3. Amortyzatory - jakie ile i czy na pewno?
    Utworzone przez kobielczak w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 13-06-2014, 20:13
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 21:59
  5. [166] Czy to na pewno przepływka?
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-11-2008, 17:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory