Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Problem - obroty silnika - mechanik rece zalamal :/

  1. #11
    Raffiki23
    Gość

    Domyślnie

    tak , to juz wykluczylem , gaz poluzowany do zera, a obroty skacza bardzo plynnie 1800 - 2200
    Bylem teraz u mechanika , poprosilem o reset , podeszedl , podlaczyl , powiedzial ze zrestartowal i dalej to samo, dziwi mnie fakt ze jezeli on zresetowal kompa to licznik powinien miec 0 , a tu ma 15 km , czyli tyle ile przejechalem ostatnio .... niezly fachowiec , nic musze poczekac na kabelek jak jutro dojdzie bo juz nie mam pomyslu :/

  2. #12
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał Raffiki23 Zobacz post
    Bylem teraz u mechanika , poprosilem o reset , podeszedl , podlaczyl , powiedzial ze zrestartowal i dalej to samo, dziwi mnie fakt ze jezeli on zresetowal kompa to licznik powinien miec 0 , a tu ma 15 km , czyli tyle ile przejechalem ostatnio .... niezly fachowiec
    On resetował parametry w ECU a to nie ma wpływu na licznik kilometrów...

    A on Ci zresetował ECU czy parametry adaptacyjne? Bo to dwie rózne rzeczy...

    Kurcze co to moze u Ciebie być? A przepływka jest sprawna? Moze źle załozony silniczek krokowy? Może źle zestrojona przepustnica? Tej roboty jestes pewny na 100%?

    Skąd jestes kolego?

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #13
    Raffiki23
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co mi powiedzial to zreserowal komputer .
    Silniczek krokowy mam zalozony spowrotem stary , bo jak zalozylem nowy to obroty dochodzily do 5000 i nic sie nie dalo zrobic.
    przepływka wczoraj wymieniona, mam nawet 2 nowe w zapasie , 3 silniczki krokowe i 2 przepystnice, czekam tylko na kabel.

    tu pojawia sie problem bo mieszkam w Manchester

  4. #14
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    No to byc może zresetował ECU. Ma zresetować PARAMETRY ADAPTACYJNE.
    Reset ECU nie spowoduje ponownego ustawienia się silniczka krokowego do właściwych wartości...

    Wszystkie rury i przewody powietrza sa dobrze zalozone, dolot musi być w 100% szczelny, żadnego lewego powietrza nie moze brać...

    Cytat z FORUM Alfa Romeo Club Polska - klub fanów Alfy Romeo :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: forum, wymiana informacji między użytkownikami, autorstwa bubu321

    "...-- do regulacji obrotów biegu jałowego nie słuzy srubka przy przepustnicy tylko dwa parametry w programie:
    1. Idle speed actuator
    2. Reset Idle speed controller
    Parametr drugi słuzy do tej regulacji jesli był wyjmowany silnik krokowy.
    Parametr pierwszy powinien byc stosowany jesi była czyszczona przepustnica lub była usunieta dziura w dolocie do przepustnicy..."
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  5. #15
    Raffiki23
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki wielkie Alfamaniak156
    Jutro jak dostane kabelek bede dzialal.
    Mam nadzieje ze dojde do tego,
    czy za pomoca UniDiaga zrobie reser parametrow adaptacyjnych bo widze tylko ze jest opcja resetu ecu

  6. #16
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    wiesz jak dla mnie to trochę dziwne że stało się to akurat po myciu.. sprawdziłeś dokładnie czy nic nie jest pozalewane? ale jeśli szarpie to chyba tylko obstawiałbym że woda dostała się do świec, przewodów jednak z technicznego punktu widzenia trochę mało to prawdopodobne...

    "pod klawiszem "In Out Ctrl LI 30" jest opisane pole "Local ID" i obok kratka dla danych, w tej kratce wpisujemy kod do wykonania : FE, FD a potem klawisz In Out LI 30.

    - FRA ma byc w zakresie 0.8 -- 1.2,
    - TRA pokazuje tylko tendencje, nie jest wazny jesli FRa jest w granicach.
    no i naturalnie wyłączamy kluczyk i czekamy równo 90 sekund, włączamy na powrót.

    bubu321"

    to cytat naszego kolegi, powinien pomóc w razie czego pytaj
    Ostatnio edytowane przez provokator ; 05-03-2009 o 15:22

  7. #17
    Raffiki23
    Gość

    Domyślnie

    Tak posprawdzalem co sie dalo, nawet probowalem go przepalic , na 3 biegu na wysokich obrotach i nic , nadal to samo,


    ok dam znac co zdzialalem jak tylko podepne pod kompa ...
    mozesz mi powiedziec jeszcze jakim programem to zrobic najlepiej ?
    Ostatnio edytowane przez Raffiki23 ; 05-03-2009 o 15:26

  8. #18
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    jeśli o świece chodzi to tak łatwo nie sprawdzisz bo trzeba trochę rozebrać... ja swoje kable suszyłem tydzień na grzejniki i nadal nie są do końca ok ;/ tzn były suche, włożyłem i znów się zapociły... chyba czas na nowe

    tak czy inaczej będzie kabelek to się wszystkiego dowiesz, pozdrawiam

  9. #19
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Nie ruszaj resetu ECU, to Ci do niczego nie potrzebne.

    Reset dla ECU M1.5.5:
    Rozgrzej silnik do własciwej temp. pracy najlepiej poczekaj do włączenia sie wentylatora i jego wyłączenia,
    Kluczyk na MAR, podlącz Unidiaga
    Znajdź zakładkę "Misc and Debug"
    Znajdź opcję "In Out Ctrl LI 30"
    Ctrl Param 0x04 zamień na:
    0xFD : Reset idle actuator
    Zgaś silnik na 90 sekund nie krócej, znów kluczyk na MAR
    0xFE : Reset self-adapt. param. and idle act.
    zgaś silnik na 90 sekund, nie krócej.

    Po tym zabiegu masz zresetowane parametry pod warunkiem że masz ECU M1.5.5.

    Jesli cos przeoczyłem koledy to mnie poprawcie.

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  10. #20
    Raffiki23
    Gość

    Domyślnie

    tak, mam ECU M1.5.5:
    Powiedz mi jeszcze jak wpisze paramert : 0xFD to mam nacisnac
    In Out Ctrl LI 30
    czy jakos inaczej
    Wpisac w pole Local ID : 0xFD i kliknac In Out Ctrl LI 30
    Ostatnio edytowane przez Raffiki23 ; 05-03-2009 o 19:15

Podobne wątki

  1. Mechanik z podkarpacia do remontu silnika
    Utworzone przez YoMen w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2015, 11:29
  2. Mechanik z małopolski do remontu silnika
    Utworzone przez YoMen w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 08:48
  3. Problem z przeplywomierzem:(<rozkladam rece>
    Utworzone przez stiv88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-07-2012, 22:43
  4. Pomocy rece opadją
    Utworzone przez SebolGno w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 13:33
  5. Problem z wkręcaniem silnika na obroty ?
    Utworzone przez Cetyler w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 16:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory