Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Pomocy rece opadją

  1. #1
    SebolGno
    Gość

    Domyślnie Pomocy rece opadją

    Witam,
    na samym początku zaznaczam ze przeczytałem chyba wszystkie możliwe posty związane z moim problemem.

    Problem jest bardzo podobny jak u większość użytkowników AR 1.9JTD

    Około 3500-4000 zapala się Check, brak mocy.
    Po zejściu silnika na niskie obroty Check Gaśnie i turbo znowu żyje (bez gaszenia silnika, wystarczy ze podczas jazdy wduszę zprzęgło)

    Wykonane czynności:
    Wyczyściłem i zaślepiłem EGR
    Wyczyszczony czujnik doładowania
    Wyczyściłem zawór sterujący łopatkami turbiny
    Zmieniłem wężyki od zaworu

    Generalnie bez zmian:-/


    Turbo założone nowe jakieś 14 miesięcy temu

    Wskazówką może być fakt iż po odpaleniu silnika słychać delikatny gwizd z okolic turbiny, po zdjęciu wtyczki z zaworu, cięgno z gruszki wraca do pozycji wyjściowej i gwizd ustaje.

    Kiedy zasysam ustami powietrze z wężyka od gruszki cięgno pracuje.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Podłączałeś kompa?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jakbyś przeczytał pierwszą stronę podwieszonego tematu MCSF to bys wiedział, że masz kłopoty z ciśniniem paliwa na listwie wtryskowej
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    SebolGno
    Gość

    Domyślnie

    Błędy P0235 oraz P0236 + EGR P0404.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    No to masz jasną sprawę:
    Czujnik ciśnienia doładowania i overboost do wymiany, bo czyszczenie nie zawsze pomaga... A EGR zaslepiłeś częściowo czy całkowicie? - generalnie jego bład nie wpływa na prracę silnika (jesli jest szczelny)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    SebolGno
    Gość

    Domyślnie

    Egr zaślepiłem całkowicie.

    ---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

    pozostaje jeszcze kwestia pracy turbiny na wolnych obrotach:-/

    ---------- Post added at 14:33 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

    Przypominam sobie teraz ze kilka miesięcy temu po zgaszeniu auta zawór overboost wydawał dziwne dźwięki (cykanie, strzelanie)

Podobne wątki

  1. Problem z przeplywomierzem:(<rozkladam rece>
    Utworzone przez stiv88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-07-2012, 22:43
  2. cos tlucze bardzo prosze o pomoc<rozklada rece>
    Utworzone przez stiv88 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 07:28
  3. Problem - obroty silnika - mechanik rece zalamal :/
    Utworzone przez Raffiki23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 16-03-2009, 02:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory