Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Stuki w silniku 2.0 TS

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dymo Zobacz post
    Nie poddawaj sie. Zamiast wydawac 3000-5000 na remont kup "słupek" za 800-1000zł + 300-500 za wymiane i smigasz dalej. Miałem kiedys ten silnik, zagazowałem i po paru tysiacach miałem te same objawy. Zjadał około 1l oleju na 300-400km. To nie jest dobry silnik do gazu. Mam nadzieje że Twoja instalacja to przynajmniej sekwencja...
    to akurat dobry silnik do gazu)mi na 10 tys litr oleju dolewałem i na bagnecie pod max i 6lat i nawet nie wiedziałem co to panewka

    Dodano po 5 minutes:

    Cytat Napisał vilk87 Zobacz post
    Powiem kolego, że jest w tym trochę racji. Jak ją tylko pierwszy raz zobaczyłem i do niej wsiadłem to pokochałem. Nawet przywykłem do tego prawie codziennego porannego sprawdzania poziomu oleju itp. Zasadniczo dojeżdżam codziennie do pracy ok 15 km w jedną stronę, wszystko było do tej pory generalnie ok, nawet kontrolki się nie paliły i nagle wczoraj ta awaria. Rozumiem jakby gdzieś nagle coś w zawieszeniu, ale silnik tak z partyzanta? Póki co czekam na diagnozę do weekendu przez mechanika, tylko zaczynam się zastanawiać jaki jest sens posiadania samochodu, którym bałbym się wyjeżdżać w dłuższą trasę.
    miałem zagazowane 2.0 i sporo kilometrłów zrobiłem przez 6 lat i nie bałem sie jezdzic po całej Polsce,i troche Słowacji
    Ostatnio edytowane przez szkodnik ; 04-03-2015 o 19:59 Powód: Dodano

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    156 2.0
    Postów
    54

    Domyślnie

    Kolego zgadzam sie nigdy nie kupowac alfy od polakabb chyba że miłośnika .Też ma alfe niedawno zagazowałem tylko na poczatku padły 2 sondy lambda poza tym ok.Zapomniałem dodać ze mam wymieniony silnikz 1.8 na 2.0

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Zapodaj zdjęcie spod maski, ale w dobrej jakości. Coś ci powiem o tej instalacji

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2002 r B+G
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Otwórz portale aukcyjne i zobacz ile jest części do AR 156. Skalkuluj za ile sprzedasz swoją, dolicz 4000 za remont silnika i sprawdź co kupisz.
    Do tego dolicz 2000 na początek i wtedy jesteś właścicielem nowego samochodu z pakietem startowym.

    Nie chciałbym Cię urazić ale słabo czytałeś skoro kupiłeś TS z gazem i to 12-to letniego.
    Dalej, jeśli nie pomyliłeś się w obliczeniach to wychodzi, że kupiłeś tą AR za jakieś 6000-8000 PLN z instalacją za 2000(?). Nie wiem, czy to była przemyślana decyzja.
    Możesz rozwinąć myśl z tymi wyliczeniami? Jak najbardziej poprawna analiza, więc nie ma co się obrażać. W kwestii czytania forum - jest to niecały rok, czyli trochę ponad tyle ile posiadam moja AR156. Kupiłem za 9000, instalacja z tego co pamiętam z rachunków była za ok 2500 (zakładana przez poprzedniego właściciela, papiery jak pisałem zostały w aucie). 2 tygodnie przed zakupem prześledziłem forum, ale wiadomo jak to jest z opiniami - co jeden chwali, to drugi gani. Po zakupie czytałem forum już w miarę regularnie, tylko u siebie nie miałem żadnych awarii. Rok jazdy bez oznak głośnej pracy silnika, brał olej ale wiele osób pisało, że już trzeba się pogodzić z kontrolą poziomu i dolewaniem. Jak zaczął gubić i zostawiać plamki okazało się, że miska ma nieszczelność. Dzisiaj nawet przywiózł mi kurier, którą zamówiłem w poniedziałek (awaria silnika była we wtorek) i podrzuciłem do mechanika. Czekam do soboty na werdykt. Wcześniej nie podałem - przebieg 170 tys, książka serwisowa prowadzona w Niemczech.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,480

    Domyślnie

    A ta nieszczelność miski - jakieś naprawy jej wcześniejsze? bo to by znaczyło że diabli wiedzą ile bez czy z minimalnymi poziomami oleju pojeździł przed Tobą. Bo że Ty dbałeś, to nie ma znaczenia wobec nieznanej przeszłości przez caaaałe lata.
    Jak zrobisz remont porządny, to będziesz miał porządny silnik. Ale nie można tak oceniać - tyle wydałem na części, że to pół ceny auta. Auto jest stare, a części kosztują jak do nowego, im starszy tym bardziej taka różnica będzie.

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcin1630
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    156
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał vilk87 Zobacz post
    przebieg 170 tys, książka serwisowa prowadzona w Niemczech.
    A sam sprowadzałeś, czy kupiłeś od Mirka?
    Jak buda zdrowa i masz przede wszystkim fundusze, i ogarniętego mechaniora, co by wyremontował silnik jak należy to mógłbyś długo pojeździć bezawaryjnie.
    Znając życie jeśli kupiłeś ją od mirka handlarza to 99% przebieg był kręcony

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2002 r B+G
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A ta nieszczelność miski - jakieś naprawy jej wcześniejsze? bo to by znaczyło że diabli wiedzą ile bez czy z minimalnymi poziomami oleju pojeździł przed Tobą. Bo że Ty dbałeś, to nie ma znaczenia wobec nieznanej przeszłości przez caaaałe lata.
    Jak zrobisz remont porządny, to będziesz miał porządny silnik. Ale nie można tak oceniać - tyle wydałem na części, że to pół ceny auta. Auto jest stare, a części kosztują jak do nowego, im starszy tym bardziej taka różnica będzie.
    Witam ponownie

    Bolid jeszcze czeka u mechanika aż zwolni się kanał, w między czasie zgłębiam wiedzę z opisów problemów z alfami z podobnymi przypadkami. Połączyłem fakty i się tak zastanawiam. Jeździłem ok miesiąca odkąd zauważyłem, że zostawiam plamki oleju z tą nieszczelną miską + przepalanie. Olej zmieniałem w serwisie w okolicach Nowego Roku. Może mam źle dobrany filtr oleju + nieszczelność miski, co mogłoby powodować problem z prawidłowym ciśnieniem, a to w rezultacie nie zapewniało prawidłowego smarowania (mimo tego, że na bagnecie cały czas pilnowałem żeby nie spadło poniżej minimum). Szukam też błędów u siebie - przed wymianą oleju dolewałem agip 10w40 (poprzedni właściciel też lał 10w40). Jak już wcześniej zaznaczyłem, Alfa łykała mi ok litra na 500 km, czyli mniej więcej tyle ile jeżdżę miesięcznie, raz zdarzyło mi się dolać kauflandowego lotosa 10w40, (który i tak po miesiącu "wyparował"). Kontrola "masła" regularnie na bagnecie czy pod korkiem do wlewu oleju - masła nigdy nie stwierdziłem.
    Jeżeli już zdecyduję się na porządny remont silnika to dużo dobrych opinii czytałem o motul 15w50, tylko czy w moim przypadku mogę zmienić parametry lanego oleju czy trzymać się 10w40?

    Pozdrawiam i dzięki za odzew.

    Dodano po 5 minutes:

    Cytat Napisał Marcin1630 Zobacz post
    A sam sprowadzałeś, czy kupiłeś od Mirka?
    Jak buda zdrowa i masz przede wszystkim fundusze, i ogarniętego mechaniora, co by wyremontował silnik jak należy to mógłbyś długo pojeździć bezawaryjnie.
    Znając życie jeśli kupiłeś ją od mirka handlarza to 99% przebieg był kręcony
    Marcin kupiłem od pierwszego właściciela w kraju, który użytkował auto niecałe 2 lata. Tak przynajmniej mówi karta pojazdu... Książka serwisowa z wbitymi przeglądami i danymi o przebiegu też wygląda wiarygodnie.
    Ostatnio edytowane przez vilk87 ; 08-03-2015 o 17:14 Powód: Dodano

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,480

    Domyślnie

    Co by to się nie wydarzyło i jeśli zdecydujesz się remontować, to nie dawaj później 15w(!) 40, daj coś z 5w40 , jest szeroki bardzo wątek olejowy, ale z 5W40 nic złego nie zrobisz. to 15W to będzie mineralny pewnie, zimny rozruch to będzie ciężka praca dla silnika (jest ogromna różnica w lepkości zimnego 15W a 5W zwłaszcza minerał vs syntetyk), a rozgrzany już nie będzie gęstszy znacząco od każdego innego oleju (bo przypuszczam że chodzi o mityczne "uszczelnienie silnika przez 15W".

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    Cytat Napisał vilk87 Zobacz post
    Witam ponownie

    Bolid jeszcze czeka u mechanika aż zwolni się kanał, w między czasie zgłębiam wiedzę z opisów problemów z alfami z podobnymi przypadkami. Połączyłem fakty i się tak zastanawiam. Jeździłem ok miesiąca odkąd zauważyłem, że zostawiam plamki oleju z tą nieszczelną miską + przepalanie. Olej zmieniałem w serwisie w okolicach Nowego Roku. Może mam źle dobrany filtr oleju + nieszczelność miski, co mogłoby powodować problem z prawidłowym ciśnieniem, a to w rezultacie nie zapewniało prawidłowego smarowania (mimo tego, że na bagnecie cały czas pilnowałem żeby nie spadło poniżej minimum). Szukam też błędów u siebie - przed wymianą oleju dolewałem agip 10w40 (poprzedni właściciel też lał 10w40). Jak już wcześniej zaznaczyłem, Alfa łykała mi ok litra na 500 km, czyli mniej więcej tyle ile jeżdżę miesięcznie, raz zdarzyło mi się dolać kauflandowego lotosa 10w40, (który i tak po miesiącu "wyparował"). Kontrola "masła" regularnie na bagnecie czy pod korkiem do wlewu oleju - masła nigdy nie stwierdziłem.
    Jeżeli już zdecyduję się na porządny remont silnika to dużo dobrych opinii czytałem o motul 15w50, tylko czy w moim przypadku mogę zmienić parametry lanego oleju czy trzymać się 10w40?

    Pozdrawiam i dzięki za odzew.

    Dodano po 5 minutes:



    Marcin kupiłem od pierwszego właściciela w kraju, który użytkował auto niecałe 2 lata. Tak przynajmniej mówi karta pojazdu... Książka serwisowa z wbitymi przeglądami i danymi o przebiegu też wygląda wiarygodnie.
    pilnowałes by poziom niespadł ponizej minimum???TS zawsze musi miec pod maximum olej,pozatym sporo ci spalał oleju albo gubił na 5 tys kilometrów 10 litrów???to juz przesada ,pozatym miske powinenes dawno naprawic,mi pękła to 50 km bałem sie jechac wolałem nieryzykowac,pozatym bagnety w TS są zdradliwe nietak łatwo poziom oleju odczytac)

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2002 r B+G
    Postów
    14

    Domyślnie

    ciężko było na początku przypilnować, bo łykał olej jednocześnie go gubiąc i przepalając. Generalnie jak schodził do połowy na bagnecie to dolewałem. Jestem po konsultacji z mechanikiem - obrócona panewka, która "paszła w drabiazgi". To teraz rozmontowanie na części pierwsze, nowe panewki, szlifowanie wału + rozbieranie góry silnika w celu zlokalizowania przyczyny przepalania oleju + montaż nowej miski olejowej. Robię jednak remont mojego motoru, doszedłem do wniosku że kupno nieznanego mi używanego silnika może kosztować więcej.

    Andrzejsr - od czytania tego wątku o olejach to ogłupieć można, co strona inna opinia i zmiana frontu. Zakładam, że po remoncie silnika tego oleju już aż tyle brać nie będzie, możesz podpowiedzieć dlaczego przechodzić z 10w40 na 5W40?

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] stuki w silniku
    Utworzone przez skoku86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 05:45
  2. 2.0 v6 tb stuki w silniku
    Utworzone przez radziu156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:20
  3. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19
  4. [145] Stuki w silniku
    Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38
  5. [156] Stuki w silniku
    Utworzone przez Majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 06:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory