Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Zapala się kontrolka silnika przy ostrej jeździe JTD

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sebek501
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zach-pom
    Auto
    alfa romeo 166 2,0 v6 TB i alfa romeo 156 JTDm 16v
    Postów
    104

    Domyślnie Zapala się kontrolka silnika przy ostrej jeździe JTD

    Witam wszystkich mam problem z moja bellą jest to 140 konny jtd w ktorym moc czuć ale jak troszke powciskam jej tak 1,2,3 i przy 4 zapala sie kontrolka silnika i slabnie.
    wcisnę sprzeglo obroty zejdą i juz ma moc. co to może być dodam, ze jest tak za każdym razem jak spokojnie jeżdżę to problemu nie ma.
    po podpieciu pod komputer nic nie wykazalo ma ktos jakiś pomyśl ? Dzieki
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-04-2015 o 20:39

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Komputer prawdę powie. Słabo sprawdzasz.

    Nadymione z komórki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skoro wywala kontrolkę na desce to ecu musi coś rejestrować. Nie wiem jak Ty to robisz że nic nie odczytałeś. Poza tym przejedź się z kompem i obserwuj parametry. Może np przeładowywać.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sebek501
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zach-pom
    Auto
    alfa romeo 166 2,0 v6 TB i alfa romeo 156 JTDm 16v
    Postów
    104

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze kabel jaki mam jest trafiony bo ciężko sie łączy z autem i nic nie chce odczytać a jest możliwe ze to wtrysk uszkodzony ?

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wszystko jest możliwe. Ale diagnostyka komputerowa to podstawa. Mamy strzelać?
    Po tych objawach może być taczka części.
    Jak już mamy bawić się w totka to ja nie obstawiałbym wtrysków. Bardziej coś ze sterowaniem turbiny, przepływką albo czujnikiem ciśnienia doładowania (albo atmosferycznym).

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A EGR masz zaślepiony?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adrian1115
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ex GT 1.9 JTD/ex 166 FL 2.4 JTDm
    Postów
    312

    Domyślnie

    Przeładowuje turbo na 99% bo błąd wywala ci na 4 biegu gdzie turbina już pompuje ile da radę. Wpiąć w kompa i przejechać się logując doładowanie.


  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Mialem podobny problem. Wymiana przeplywki i czujnika doladowania nie pomoglo. U mnie byl jakiś problem z gruszka. Mechanik pow ze nie bylo geometri właściwej przez to...

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Na pierwszy strzał bez kompa możesz sprawdzić :
    - Czujnik doładowanie na kolektorze (znajdziesz go od części grodziowej silnika)
    - Zaworek VGT - dużo ludzi piszę, iż go nie wyczyścisz, ja wyczyściłem i śmiga do dziś, a problem miałem identyczny.

    Jeśli Ci zapaliło kontrolkę to nie wierzę, że nic się w kompie nie zapisało.
    Tak jak ktoś pisał u góry - na 99% masz przeładowanie .


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adrian1115
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ex GT 1.9 JTD/ex 166 FL 2.4 JTDm
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    - Zaworek VGT - dużo ludzi piszę, iż go nie wyczyścisz, ja wyczyściłem i śmiga do dziś, a problem miałem identyczny.
    Niestety u siebie musiałem wyciągać turbo i czyścić kierownice ale warto zacząć od tego zaworka bo koszt dużo mniejszy.


Podobne wątki

  1. Kontrolka od oleju przy jeździe w zakrętach
    Utworzone przez BushiWojownik w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-07-2015, 10:29
  2. Silnik nie chce odpalić po ostrej jeździe V6
    Utworzone przez alfik16 w dziale 166
    Odpowiedzi: 151
    Ostatni post / autor: 09-04-2014, 08:01
  3. [145] Po ostrej jeżdzie zapala sie Kontrolka wtrysków
    Utworzone przez Gutek1983 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-04-2012, 16:08
  4. [156] Przy 200km/h zapala sie kontrolka wtrysku?
    Utworzone przez lisek1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-07-2008, 08:42
  5. przy 3000 zapala sie kontrolka silnika na IV biegu
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-11-2007, 10:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory