Temat: Felgi, koła do 159 Brera - temat ogólny

  1. #5621
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Panowie też ostatnio nad tym się głowiłem, ale wg mnie w 90% koło opiera się na kołnierzu/prowadzeniu z piasty (pierścieniu centrującym), a może w 10% na śrubach. Przecież nawet z 1 czy 2 śrubami jeszcze da sie jechać. A spróbuj pojeździć na feldze z dużo większym otworem bez pierścienia centrującego, czy nie zerwie śrub, bo moim zdaniem zerwie.

  2. #5622
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryczos Zobacz post
    Panowie też ostatnio nad tym się głowiłem, ale wg mnie w 90% koło opiera się na kołnierzu/prowadzeniu z piasty (pierścieniu centrującym), a może w 10% na śrubach. Przecież nawet z 1 czy 2 śrubami jeszcze da sie jechać. A spróbuj pojeździć na feldze z dużo większym otworem bez pierścienia centrującego, czy nie zerwie śrub, bo moim zdaniem zerwie.
    Otóż to ,ale ja sie tam kłócic nie bede
    No fakt Fiaty 126 p z poczatku produkcji prowadzenia nie mialy i jezdzily

  3. #5623
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SEBA85
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    159 2.4 JTDm
    Postów
    62

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Nie do końca bo w ori jest ET41 i mieszczą zaciski Brembo ( 18",19" ) . Kto pisał ,że nawet 16"ori te ala telefony mieszczą Brembo . To zależy od budowy felgi/ramion .
    PS. Z ciekawości - Na tych dystansach 10mm masz wystające prowadzenie na otwór w feldze/piaste ( żeby koło nie wisiało na samych śrubach tylko się trzymało jak na piaście ) ? Pytam bo nigdzie nie widziałem dystansów 10mm z takim bajerem
    Tak mam osadzenie. Są one stalowe bardzo dobrze wykonane, ale to zapewne indywidualna robota, tym bardziej, że są wykonane na większy otwór felg OZ Caravaggio. 5mm mam alu Eibacha, ale tamte co były dałem juz do obróbki właśnie po to by łatwiej było koła nałożyć.
    Ostatnio edytowane przez SEBA85 ; 18-03-2015 o 10:17

  4. #5624
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Jest taka teoria, że pierścienie centrujące są tylko po to by poprawnie zamontować koło i dlatego materiał, z którego są wykonane nie musi mieć takiej wytrzymałości.

  5. #5625
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Nie musi mieć trwałości bo on nie trzyma felgi. Patryczos z 1-2 sr da sie jechać. Ale na tym trzyma sie koło. Piercien jest po to by równo przykrecic jak pisałem wczesniej. Załóż koło bez pierścienia odpowiednio dokręć po przejechaniu 50km sprawdź dokrecenie i mogę iść o zakład że nic się nie odkręci. Do dziś są spotykane auta bez centry.
    Dużo busów tak ma a nawet nie aż tak stary matiz czy tico



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  6. #5626
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gebeth
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    99

    Domyślnie

    Tak na logikę to siły rozkładają się pomiędzy trzpień/kołnierz - na który nasuwamy otwór centrujący, śruby oraz powierzchnię styku felgi z czołem tarczy (pomiędzy tarczą a felgą na sutek ich dociśnięcia przez śruby musi powstawać spore tarcie).

    A wracając do samych felg to nie wytrzymałem i założyłem letnie
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	159.jpg
Wyświetleń:	420
Rozmiar:	75.8 KB
ID:	160577  

  7. #5627
    Użytkownik Świeżak Avatar many19831
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    mondeo mk3-> alfa 159 by szewi 250PS 540 Nm
    Postów
    120

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryczos Zobacz post
    Panowie też ostatnio nad tym się głowiłem, ale wg mnie w 90% koło opiera się na kołnierzu/prowadzeniu z piasty (pierścieniu centrującym), a może w 10% na śrubach. Przecież nawet z 1 czy 2 śrubami jeszcze da sie jechać. A spróbuj pojeździć na feldze z dużo większym otworem bez pierścienia centrującego, czy nie zerwie śrub, bo moim zdaniem zerwie.
    Kolo nie opiera sie na kolnirzu w ogole. Sluzy on do tego aby usadzic felge rowno z piasta kola. Ja mialem w mondziaku felgi z otworem duzo wiekszym niz pista kola i jedyne co to odczuwalem turbulencje przy predkosci 100 do 120 jezdzilem tak dwa lata i zaczelo mnie to draznic na tyle ze zaczalem czytac na forum co moze byc przyczyna takiego zachowania kupilem plastikowe pierscienie i jak reka odjal problem zniknal. Z reszta sama nazwa mowi za siebie....pierscien centrujacy. Im wieksze odchylenie od srodka osi tym bardziej auto wpada w wibracje. Kola nie odpadaja bo trzymaja je sruby i miejsce styku z piasta

  8. #5628
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Można tą teorie uzupełnić tym ,że sruby nigdy idealnie nie leżą w otworach wiec brak pierscienia badz prowadzenia może powodować ( chociaż nie zawsze ) bicie. Bicie bez oparcia na piascie może spowodować poluzowanie śrub a w skrajnych przypadkach zerwanie śruby . Tak miał mój kuzyn w Golfie w którym koło urwane wyrwało pół błotnika.

  9. #5629
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    AR 159 1.9 v8 150KM
    Postów
    209

  10. #5630
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał gsmfon Zobacz post
    Tak, ale na zwykły zacisk.
    Natomiast te felgi ładnie wyglądają na 159 ale kiedy są całe w jednakowym kolorze. Taki "mix" jak na zdjęciu przyjemniej dla oka estetyki nie wróży...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. [159] [Brera] jaki silnik wybrać - temat ogólny
    Utworzone przez stabipl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 228
    Ostatni post / autor: 01-12-2021, 18:46
  2. [159] Niezidentyfikowane dźwięki - temat ogólny
    Utworzone przez Bachus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 314
    Ostatni post / autor: 01-06-2021, 20:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory