Strona 26 z 38 PierwszyPierwszy ... 161718192021222324252627282930313233343536 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 251 do 260 z 379

Temat: czujnik ciśnienia doładowania

  1. #251
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Problem rozwiązany. Czujnik wymieniłem dzisiaj i wskazania turbodoładowania są prawidłowe.

    Kolego, prawdopodobnie mam podobną sytuację w swojej lali, gdzie taki czujnik dostałeś, jaki jego koszt orientacyjnie? Czy śriednio rozgarnięta małpa jest wstanie to zrobić czy trzeba z tym jechać do warsztatu?
    zaznaczam że mam zestaw kluczy

  2. #252
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny Kocur Zobacz post
    Kolego, prawdopodobnie mam podobną sytuację w swojej lali, gdzie taki czujnik dostałeś, jaki jego koszt orientacyjnie? Czy śriednio rozgarnięta małpa jest wstanie to zrobić czy trzeba z tym jechać do warsztatu?
    zaznaczam że mam zestaw kluczy
    1. Np. na Allegro - szukaj po numerze części, a nie pod Alfę, bo ten sam czujnik jest też w innych autach (tańszy ;-) ). Ważne byś szukał czujnika z numerami z polifta (jest w temacie), zachowywały się lepiej niż te z przedliftowych: 0281002845


    2. Tak, średnio rozgarnięta małpa jest w stanie to wymienić na ulicy w 10min jedząc drugą ręką banana. Zdejmujesz pokrywę górną, zaglądając "za" silnik widać od razu ten czujnik. 1 klucz, 1 zaczep kabla, czujnik odkręcony, wstawiasz nowy, przykręcasz, zaczepiasz przewód do czujnika i jedziesz.
    Lokacja tego elementu jest nawet wizualnie podana tu: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...tml#post656752
    Ostatnio edytowane przez serath ; 19-03-2015 o 14:57 Powód: Dodano nr czujnika
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  3. #253
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał serath Zobacz post
    1. Np. na Allegro - szukaj po numerze części, a nie pod Alfę, bo ten sam czujnik jest też w innych autach (tańszy ;-) ). Ważne byś szukał czujnika z numerami z polifta (jest w temacie), zachowywały się lepiej niż te z przedliftowych: 0281002845


    2. Tak, średnio rozgarnięta małpa jest w stanie to wymienić na ulicy w 10min jedząc drugą ręką banana. Zdejmujesz pokrywę górną, zaglądając "za" silnik widać od razu ten czujnik. 1 klucz, 1 zaczep kabla, czujnik odkręcony, wstawiasz nowy, przykręcasz, zaczepiasz przewód do czujnika i jedziesz.
    Lokacja tego elementu jest nawet wizualnie podana tu: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...tml#post656752
    Dzięki! wszystko jasne

  4. #254
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Witam panowie. Otóż i na mnie przyszła pora wymiany czujnika. Mam też pytanie. Mój czujnik ma numer 0281002437. Mogę kupić dowolny o tym numerze z byle jakiego auta? I jeszcze jedno mój trzyma się na śrubę typu RIBE. czym wy to odkręcacie? I czy nie przeszkadza wam EGR. Czy trzeba go odkręcić. Najlepiej niech da ktoś zdjęcie klucza z łaski. Pozdrawiam i dziękuje.

  5. #255
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Zasadniczo liczy się numer części. Ja miałe do wyboru Bosha i jakiś inny o tym samym numerze.
    Sam w końcu nie wymieniałem ale mechanik zrobił to od ręki. Zdjął pokrywę i mając już ułatwiony dostęp do czujnika odkręcił śrubę go mocującą. That's all.

  6. #256
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    U mnie w 8v trzeba było poluzować EGR bo nie umiałem wcisnąć grzechotki do śrubki od czujnika. Dodatkowe 2min roboty ;p

  7. #257
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    No to już po wymianie. Dla następców szukających wieści typu know how opiszę. Moja Alfa jest sprzed liftu i czujnik miał końcówkę 437. Zakupiłem poliftową 845 i działa równie dobrze, czyli są to elementy zamienne. Czujnik używany, dawcą było Iveco Daily 2.3 HPI. Pacjent przeszczep przyjął i wrócił do zdrowia. Niestety w silnikach 8v należy poluzować trzy śruby od EGR i delikatnie odsunąć go ręką, jednocześnie wkładając klucz imbusowy typu Torx T-40. W rzeczywistości jest to śrubka typu Ribe, ale takie klucze są bardzo rzadko spotykane na naszym rynku. Pozdrowienia
    Ostatnio edytowane przez Moyset ; 18-06-2015 o 10:29 Powód: Poprawa

  8. #258
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Mój DPF po tych operacjach wyraźnie odżył, wypala się w interwałach 200 km dłuższych niż przed zaślepieniem EGR i usunięciem klap.

    W temacie spadku ciśnienia doładowania podmieniałem czujnik ciśnienia oraz overboost i żadnej poprawy. Szukałem też nieszczelności w układzie dolotowym, jednak nic nie znalazłem. A najlepsze jest to, że ta dziura raz jest praktycznie niewyczuwalna, raz spadek ciśnienia jest niewielki, a czasem dość konkretny. Coś mi się wydaje, że winna jest zmienna geometria.



    Załączyłem logi z dzisiejszej zabawy (overboost z innej 159, zachowanie identyczne jak na moim). Z czego może wynikać takie "przeładowanie"? Po obrotach silnika - najpierw 2500 obrotów na 3. biegu, gaz w podłogę do 3500. Potem zwolniłem i od 2000 gaz w podłogę na 2. biegu, zaobserwowałem nieznaczny spadek ciśnienia doładowania na wskaźniku.

    mam tak samo jak Ty, zrobiłeś coś z tym ??

  9. #259
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Witam

    U mnie wskazówka turbo pod obciążeniem dochodzi do około połowy ostatniego pola ( "pół" do 1.6 bara) - oznacza to chip?
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  10. #260
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    A bez obciążenia jest na 0 czy na pierwszej kresce?

Podobne wątki

  1. Czujnik ciśnienia doładowania
    Utworzone przez BB85 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 14:59
  2. [156] [2.4 20v] Czujnik ciśnienia doładowania
    Utworzone przez wkamil w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 17:01
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 09:14
  4. [156] Czujnik ciśnienia doładowania
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-12-2008, 14:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory