Strona 19 z 114 PierwszyPierwszy ... 9101112131415161718192021222324252627282969 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #181
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Nic nie robili mniej starannie tylko w MiTo testowano najpierw (od 2009roku) silniki MA później zastosowane w Giuliettach. Po serii awarii modułów MA właśnie w MiTo wprowadzono w tym module zmiany konstrukcyjne i zabezpieczenie połączeń gwintowanych specjalnym klejem wysokotemperaturowym. Tylko pierwsze Giulietty produkowane do 1 IX 2010 miały takie same moduły MA jak MiTo, później były to już moduły pozmianowe. Wg. Epera zmiana była właśnie od 1 IX 2010, moduł 71754012, stosowany wcześniej w MiTo, został zamieniony przez moduł 71773656 - to potwierdza się w moim aucie wyprodukowanym po wakacyjnej przerwie we Włoszech czyli po 15 IX 2010.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #182
    Użytkownik Świeżak Avatar Czarek_S
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Mito 1,4 TB 170KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    A skoro tak to wyjaśnia sprawę - brzmi to logicznie i to raczej naturalna kolej rzeczy.

    Kończąc wątek o module - Maćku czy moduł pozmianowy o numerze 71773656 jest produkowany do dziś czy były jeszcze jakieś późniejsze modyfikacje?

  3. #183
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    W 2013 został zastąpiony kolejną wersją. Dzisiaj postanowiłem zajrzeć do swojej śruby nr "7":
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20150323_001.jpg
Wyświetleń:	133
Rozmiar:	79.3 KB
ID:	161146Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20150323_002.jpg
Wyświetleń:	147
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	161147Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20150323_005.jpg
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	126.4 KB
ID:	161148Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20150323_006.jpg
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	111.7 KB
ID:	161149Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20150323_008.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	47.1 KB
ID:	161150
    Powyżej zdjęcia pokazują śrubę po odkręceniu i po zabiegu usunięcia nieszczęsnego filterka. Przebieg 75tys, 5 lat, olej wymieniany co 10-15tys km, zalecana Selenia PE Multiair 5W40. Korpus tego filterka przygrzał się do ścianek śruby, a siteczko było wewnątrz poskręcane - od dawna nie spełniał swojej roli. Wg mnie nie ma sensu zakładanie nowej śruby z tym filtrem blokującym przepływ oleju, który prędzej czy później ulegnie zniszczeniu, a jego resztki trafią na łożyskowanie turbiny. Korzystne dla smarowania turbiny jest jego usunięcie bo zapewnia nietłumiony przepływ oleju. Jeśli ktoś chce to zrobić to potrzebuje wierteł 3mm i 7,4mm jakiegoś pilniczka i wiertarki stołowej oraz benzyny do wymycia wszystkiego
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #184
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    po co te całe kombinacje z piłowaniem wyciaganiem itp. Jak ktoś koniecznie chce zrezygnować z
    filtracji turbiny to wystarczy śrubę nr.7 zastapić śrubą nr.8 ktora kosztuje pare złotych a jest
    identyczna jak tamta tylko nie posiada filtra w środku. Jeśli dobrze pamietam wcześniej w tym wątku
    było wspomniane że Garrett wymaga filtracji 20um a standartowy filtr oleju tego nie zapewnia co
    zresztą wykazały testy kol. Włyszkow, pozwolę sobie też zacytować dośc istotny fragment z tego
    tematu : "Wg SAE poprawa progu filtrowania oleju silnikowego z 40um do 30um daje 50% niższe
    zużycie silnika (zachowując wymagany przepływ oleju) a poprawa z 40um do 15um aż 70% niższe
    zużycie. "Ktoś ten filtr jednak tam zaprojektował i chyba nie do końca nawet wiadomo czy zrobił to sam
    producent turbiny czy projektant naszego silnika. Krótko mówiąc nie jestem przekonany czy można
    olać zupełnie ten filtr , bardziej bym poszedł w kierunku zastapienia go innym , jakimś trwałym.
    Oczywiście każdy zrobi jak uważa bo widzę że część osób na tym forum wyznaje zasadę " byle
    jeździło- a problemami niech martwi się kolejny właściciel, co mnie to...". Współczuję temu kto kupi potem taką alfe

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wg mnie nie ma sensu zakładanie nowej śruby z tym filtrem blokującym przepływ oleju
    czyste i sprawne sitko nie blokuje przepływu oleju, było to przerabiane/testowane
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Korzystne dla smarowania turbiny jest jego usunięcie bo zapewnia nietłumiony przepływ oleju.
    ciekawa teoria, które ASO może to oficjalnie potwierdzić?



    Cytat Napisał Dacha Zobacz post
    Co do oleju to po rekomendacji Wloszkowa z tego forum zalałem olejem 5w30 firmy AMSOIL jestem zadowolony za jakies 2tys.km planuje zalac znowu tym samym tylko 0w30. Opinie do Motula sa podzielone dużo ludzi twierdzi ze jest często podrabiany.
    powiem szczerze ze ja podobnie- dałem się skusić na tego Amsoila 0W30 i jestem z tej przesiadki bardzo zadowolony. Po raz pierwszy widzę naprawde ewidentną róznicę w pracy silnika. Od nowości nie pracował tak cicho i równo jak w tej chwili, często zerkam na obrotomierz czy nie zgasł . Silnik trochę dłużej się nagrzewa co potwierdza tylko fakt iż prędzej go smaruje od suchego startu, lepiej odprowadza ciepło i tarcie jest mniejsze, pewnie będzie to miało swoje odzwierciedlenie w mniejszym zużyciu silnika
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 23-03-2015 o 12:25 Powód: Dodano

  5. #185
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Dacha
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1.4 QV Limited Edition 52
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    po co te całe kombinacje z piłowaniem wyciaganiem itp. Jak ktoś koniecznie chce zrezygnować z
    filtracji turbiny to wystarczy śrubę nr.7 zastapić śrubą nr.8 ktora kosztuje pare złotych a jest
    identyczna jak tamta tylko nie posiada filtra w środku. Jeśli dobrze pamietam wcześniej w tym wątku
    było wspomniane że Garrett wymaga filtracji 20um a standartowy filtr oleju tego nie zapewnia co
    zresztą wykazały testy kol. Włyszkow, pozwolę sobie też zacytować dośc istotny fragment z tego
    tematu : "Wg SAE poprawa progu filtrowania oleju silnikowego z 40um do 30um daje 50% niższe
    zużycie silnika (zachowując wymagany przepływ oleju) a poprawa z 40um do 15um aż 70% niższe
    zużycie. "Ktoś ten filtr jednak tam zaprojektował i chyba nie do końca nawet wiadomo czy zrobił to sam
    producent turbiny czy projektant naszego silnika. Krótko mówiąc nie jestem przekonany czy można
    olać zupełnie ten filtr , bardziej bym poszedł w kierunku zastapienia go innym , jakimś trwałym.
    Oczywiście każdy zrobi jak uważa bo widzę że część osób na tym forum wyznaje zasadę " byle
    jeździło- a problemami niech martwi się kolejny właściciel, co mnie to...". Współczuję temu kto kupi potem taką alfe


    czyste i sprawne sitko nie blokuje przepływu oleju, było to przerabiane/testowane
    ciekawa teoria, które ASO może to oficjalnie potwierdzić?





    powiem szczerze ze ja podobnie- dałem się skusić na tego Amsoila 0W30 i jestem z tej przesiadki bardzo zadowolony. Po raz pierwszy widzę naprawde ewidentną róznicę w pracy silnika. Od nowości nie pracował tak cicho i równo jak w tej chwili, często zerkam na obrotomierz czy nie zgasł . Silnik trochę dłużej się nagrzewa co potwierdza tylko fakt iż prędzej go smaruje od suchego startu, lepiej odprowadza ciepło i tarcie jest mniejsze, pewnie będzie to miało swoje odzwierciedlenie w mniejszym zużyciu silnika
    Witam, potwierdzam u mie to samo po zmianie na Amsoil, po 12tys.km jakie zrobilem na 5w40 chce zmienic na 0w30 plus Archol AR9100. Pozdrawiam.

  6. #186
    Użytkownik Świeżak Avatar Czarek_S
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Mito 1,4 TB 170KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Ja uważam ze lepiej zalać lepszy olej co poprawi pracę całego silnika a nie polegać na tym idiotycznym siteczku w śrubie, które znika po około 30 tys. Żaden serwis (nawet w Niemczech) tam nie zagląda niezależnie od przebiegu, chyba że po awarii.
    Dobry olej + dobry Filtr oleju + wymiana co 10-12 tys powinny w zupełności rozwiązać sprawę.

    Na dzień dzisiejszy AMSOIL i Millers to chyba dwa najlepsze oleje jakie można kupić w miarę rozsądnych pieniądzach z tym że ten pierwszy wypada korzystniej cenowo.
    Ciekawi mnie tylko jak wygląda dolot po zastosowaniu rzadszego oleju. 0W-30 dosyć mocno różni się parametrami od fabrycznego 5W-40 więc teoretycznie przez turbinę może coś tam więcej przelatywać. Czy ktoś z Was to sprawdzał chociażby po ubywaniu oleju?

  7. #187
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Nowe nie biorą fabrycznego 0W-30 i w mojej przy prawie 100 tys km też Amsoila 0W-30 ani kropli nie dolałem ale to było tylko 3500km niestety bo przez krótkie odcinki zimą olej się zalał paliwem i go wymieniłem na wiosnę.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #188
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Jak ktoś koniecznie chce zrezygnować z
    filtracji turbiny to wystarczy śrubę nr.7 zastapić śrubą nr.8 ktora kosztuje pare złotych a jest
    identyczna jak tamta tylko nie posiada filtra w środku.
    Śruba nr 8 ma chyba szerszy otwór a ten spełnia także rolę restryktora ciśnienia - taka prosta zamiana może być ryzykowna.
    Co do filtra w śrubie nr 7 to nawet przy krótkich interwałach wymiany oleju silnikowego krąży mnóstwo drobinek rozmiaru <50um których filtry do naszych aut dostępne na rynku nie zbierają. Jeśli to sitko rzeczywiście blokuje wszystko >20um to coś jednak pomaga w takiej sytuacji. Filtr oleju ma też by-pass i zawsze może popłynąć także olej obok filtra oleju do łożyska turbiny - bez sitka poleci wszystko co smok zaciągnie.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #189
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    po co te całe kombinacje z piłowaniem wyciaganiem itp. Jak ktoś koniecznie chce zrezygnować z
    filtracji turbiny to wystarczy śrubę nr.7 zastapić śrubą nr.8 ktora kosztuje pare złotych a jest
    identyczna jak tamta tylko nie posiada filtra w środku. Jeśli dobrze pamietam wcześniej w tym wątku
    było wspomniane że Garrett wymaga filtracji 20um a standartowy filtr oleju tego nie zapewnia co
    zresztą wykazały testy kol. Włyszkow, pozwolę sobie też zacytować dośc istotny fragment z tego
    tematu : "Wg SAE poprawa progu filtrowania oleju silnikowego z 40um do 30um daje 50% niższe
    zużycie silnika (zachowując wymagany przepływ oleju) a poprawa z 40um do 15um aż 70% niższe
    zużycie. "Ktoś ten filtr jednak tam zaprojektował i chyba nie do końca nawet wiadomo czy zrobił to sam
    producent turbiny czy projektant naszego silnika. Krótko mówiąc nie jestem przekonany czy można
    olać zupełnie ten filtr , bardziej bym poszedł w kierunku zastapienia go innym , jakimś trwałym.
    ....
    Oczywiście, jak ktoś ma pod ręka, to może zastąpić "7" "8" która nie ma filtra, ale równie łatwo można usunąć pozostałości tego pseudo filterka. Być może Garrett wymaga filtracji na poziomie 20um, ale ten filterek w śrubie tego na 100% nie zapewnia, ba sieje dodatkowo dużo większymi zanieczyszczeniami (pochodzącymi z powolnej jego dezintegracji) do magistrali smarowania turbiny, albo w skrajnych przypadkach po zablokowaniu zanieczyszczeniami uniemożliwia smarowanie turbiny. Jeśli chodzi o zanieczyszczenia w układzie smarowania samego silnika to za ich usuwanie odpowiedzialny jest filtr oleju, a wspomniany filterek to może tylko pogorszyć sytuację. Kolega wlyszkow podawał tutaj informację o usuwaniu tego filterka:
    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    .... Usuwanie sitek jest sugerowane/dozwolone wyłącznie po zmianie turbo albo parametrów jego pracy / tuningu itp kiedy wymagane jest bardziej skuteczne zasilanie/smarowanie/chłodzenie łożyska olejem. Wtedy jednak wymiany oleju i filtra oleju co 30kkm odpadają oczywiście.
    ....
    Ja i tak wymieniam olej z filtrem co 10-15tys, więc jego usunięcie nic nie pogorszy. Bezpieczniejsze dla łożysk turbiny jest usunięcie tego filterka (być może kosztem nieznacznego pogorszenia jakości filtrowania, ale tylko jak jest sprawny), niż jazda z uszkodzonym, który sieje swoimi kawałkami na łożysko turbiny.
    Informacja na stronie Filtrona:

    Dokładność filtracji naszych filtrów oleju wynosi od 10 do 25 µm.

    http://www.wf-filter.pl/filtry-oleju
    Jak komuś się bypass otwiera to już dawno powinien zmienić i olej i filtr, a to co zaciągnie bezpośrednio smok pompy to zablokuje błyskawicznie ten filterek w śrubie
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-03-2015 o 14:48
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #190
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Oczywiście, jak ktoś ma pod ręka, to może zastąpić "7" "8" która nie ma filtra, ale równie łatwo można usunąć pozostałości tego pseudo filterka. Być może Garrett wymaga filtracji na poziomie 20um, ale ten filterek w śrubie tego na 100% nie zapewnia, ba sieje dodatkowo dużo większymi zanieczyszczeniami (pochodzącymi z powolnej jego dezintegracji) do magistrali smarowania turbiny, albo w skrajnych przypadkach po zablokowaniu zanieczyszczeniami uniemożliwia smarowanie turbiny. Jeśli chodzi o zanieczyszczenia w układzie smarowania samego silnika to za ich usuwanie odpowiedzialny jest filtr oleju, a wspomniany filterek to może tylko pogorszyć sytuację. Kolega wlyszkow podawał tutaj informację o usuwaniu tego filterka "kiedy wymagane jest bardziej skuteczne zasilanie/smarowanie/chłodzenie łożyska olejem" - u mnie skoro i tak wymieniam olej z filtrem co 10-15tys. Bezpieczniejsze dla łożysk turbiny jest usunięcie tego filterka (być może kosztem nieznacznego pogorszenia jakości filtrowania, ale tylko jak jest sprawny), niż jazda z uszkodzonym, który sieje swoimi kawałkami na łożysko turbiny.
    kawałeczki tego delikatnego nylonu chyba takich szkód nie narobią w łożysku (które jest metalowe) co metalowe drobiny krążące w oleju , jak już kolega wyżej słusznie zauważył ( co mnie umknęło) są przecież sytacje kiedy olej płynie by-pasem (zimny silnik?) a wtedy olej bez żadnej filtracji leci na turbine
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 23-03-2015 o 14:47

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory