Czujniki położenia wałków kupione nowe i dalej to samo, jeszcze jakies sugestie?
Czujniki położenia wałków kupione nowe i dalej to samo, jeszcze jakies sugestie?
Podłączam się do tematu. Choć bardziej chcę opisać swoje dolegliwości. Pojawiły się dwa błędy P0016 oraz P1670.
P0016 błąd fazy na wałku wydechowym/obroty -niski sygnał Nie aktywny
P1670 błąd ciśnienia na listwie wtryskowej za niski sygnał Nie aktywny
W przypadku pierwszego wymieniłem oba elektrozawory i czujniki. Nie miałem żadnych objawów , takich jak spadki mocy, grzechotanie łańcucha itp. Błąd pokazywał się mi tylko na kompie (Check się nie palił). Po demontażu elektrozaworu, stwierdziłem sporo nagaru na elektrozaworze wałka ssącego. (Auto AR Brera 2,2JTS ). Po wyczyszczeniu elektrozaworów, błąd nadal się pojawiał z tym że teraz zaczął się też świecić Check. Przy czym zapalał się tuż po uruchomieniu silnika, i to raczej sporadycznie niż ciągle
Zaznaczam że auto w każdym przypadku jeździło zupełnie normalnie, przyspieszało, spalanie w normie, prędkość, obroty itd. również. Wymieniłem oba elektrozawory i czujniki położenia. Jednak po tej operacji błąd na komputerze powrócił zaraz po odpaleniu (Check póki co się nie świeci)-został skasowany. Robiłem to wczoraj więc pewnie dziś podepnę kompa i zobaczę czy nadal tam się pojawia. Przy wymianie elektrozaworów zrobiłem płukanie silnika (Liqui Moly) i zalałem świeży olej (Liqui Moly Top Tec 5W40) oraz wymieniłem filtr. Teraz zastanawiam się na ewentualnymi innymi przyczynami - z rozrządem włącznie. Jakieś sugestie ktoś może ma? Jeżeli dziś ten błąd nadal będzie, to zastanawiam się czy może być to wynikiem np. Czujnika położenia wału korbowego , choć wydaje mi się że nie.
No i zostaje jeszcze ten nieszczęsny błąd P1670 filtr paliwa? Pompa elektryczna? Pompa wysokiego ciśnienia? Napisałem post odnośnie tego ale nikt mi nie odpowiedział![]()
Mój błąd P0016 po wymianie elektrozaworów i położenia wałka rozrządu dalej nie znikł.Brak innych oznak - tylko świeci się check Wizyta w serwisie Alfy 120zł i rozrząd do wymiany auto ma 82tys. Już mam zakupione części,Najpierw mnie czeka wymiana oleju i około 10 kwietnia jestem umówiony na rozrząd.Dam znać czy wszystko wróciło do normy po wymianie łańcucha czyli wyskakujący błąd P0016.
Zastanów sie nad diagnostyką w serwisie.
Spox tez tak myślałem. No właśnie jakie graty kupiłeś konkretnie i jaka cena? Może jeśli by nie sprawiło problemu podałbyś jakieś nr katalogowe i nazwy części.
Idziesz na łatwiznę. W tym wątku akurat tutaj jest wszystko opisaneAle żebyś nie mówił że wujek zły to Ci trochę pomogę i podlinkuję inny wątek gdzie akurat się Piotrek wypowiadał
http://www.forum.alfaholicy.org/kupi...-brerra-2.html
poza tym polecam wpisy usera klusiobos w watku siostrzanym
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...swiadczen.html
podawał tam ceny
Dodano po 2 minutes:
Moim zdaniem jak nie ma żadnych objawów związanych z checkiem i jeździ normalnie to bym przeszedł nad tym do porządku dziennego (i zbierał na rozrząd. Btw nie do końca rozumiem czy tylko czyściłeś elektrozawory czy też wymieniłeś na nowe ? Czasem czyszczenie nie pomaga i pozostaje tylko wymiana
![]()
Ostatnio edytowane przez pieta ; 27-03-2015 o 21:03 Powód: Dodano
Tak, tak, czytałem chyba już wszystkie tematy ale zastanawiam się nad tym jakiej firmy części kupić Febi,GM,FAI.
Skąd/gdzie kupić itd. W sumie to chyba nie będę się zastanawiał na wymianą rozrządu. No chyba że się okaże po demontażu osłon że wszystko jest ok choć wątpię.
Dodano po 16 minutes:
Generalnie chyba skuszę na FAI TCK5 i TCK3 oraz koła zębate stąd :http://www.fiat-lancia-alfa.pl/kolo-...romeo-159.html, Zestawy oba będę miał odpowiednio za 600 zł i 360 zł. (po rabatach) z kołami jest problem bo tak jak pisali ludzie trzeba by je albo zamawiać z zagranicy 80 i 120 $ plus transport itd. pewnie wyszło by taniej. Mam zamiar wymienić od razu wszystko ale pytanie wcześniej było podyktowane tym że być może nie ma sensu wymieniać wszystkiego i np. wystarczy skupić się na kołach z wariatorami i łańcuch lub tylko łańcuch (choć to chyba złudne oszczędności)
Ostatnio edytowane przez songokudj ; 28-03-2015 o 11:31 Powód: Dodano
Ok mała zmiana biorę zestaw TCK120 zamiast TCK5 (różnica taka że nie ma w nim kół) Wciąż zastanawiam się czy wymieniać koła czy też nie?? Oraz czy wymieniać drugi łańcuch również. Wtedy całkowity koszt to ok 600 zł (części)
Ale to już było
1) Bierz zestaw TCK bez kół bo i tak nie pasuja
2) Wymiana samego łańcucha jest IMO bez sensu bo za błędy odpowiadają wariatory w zębatkach, łańcuch je generuje jak jest rzeczywiście rozciągnięty ale to wtedy akurat słychać (hałasuje) albo i widać (auto nie jedzie)
3) możesz zaryzykować i zostawić pomocniczy (w większości tu opisywanych przypadków nie trzeba było tego robić), ale skoro i tak będziesz wszystko rozkręcał to bez sensu znowu płacić za rozkręcanie, gdyby coś wyszło nie tak. Zresztą jak zamawiasz przez neta to przecież możesz zawsze odesłać nieużywany w ciągu 14 dni
Dodano po 2 minutes:
Update:
4) Poza tym jak zmienisz wszystko to już tylko zalać dobry olej i cieszyć się jazdą
5) skąd bierzesz zestaw TCK ?
Ostatnio edytowane przez pieta ; 28-03-2015 o 21:07 Powód: Dodano
No właśnie przeczytałem tego sporo przez ostatnie dni, i jakby jest kilka wersji tego samego problemu, jedni piszą o samym zestawie łańcucha inni o komplecie jeszcze inni o dwóch łańcuchach , wariatorach i elektrozaworach. No te ostatnie już za mną
Zestawy zamawiam w hurtowni. Robocizna mnie nic nie kosztuje bo akurat mam to szczęście że mam jakby swój warsztat, (mam jakiś tam udział). Niestety nie miałem styczności jeszcze z tym silnikiem (miałem 2,0 JTS ale tam jest pasek i jeszcze TS w AR 156). Od 4 tygodni mam brere którą sam przyjechałem an kołach z Italii, i dopiero w jakiś tydzień temu zaczęły się problemy. Zmieniłem olej na Liqu Moly 5W40 Top Tec. Wcześniej zrobiłem płukankę. Ale najpierw wyskakiwał błąd tylko na kompie teraz już się świeci Check. Ale też nie zawsze. Poza tym żadnych innych objawów. Gdyby nie te koła to koszty były bardzo znośne. W sumie w cenie zwykłego paska. Generalnie to pewnie wymienię wszystko ewentualnie bez łańcucha pomocniczego.
Problem w tym że jest taka masa opinii na ten temat i różnych hipotez, ale konkretów akurat jest najmniej
Dodano po 7 minutes:
Tak na marginesie to nie rozumiem wysokich kosztów robocizny w tym rozrządzie, generalnie nie jest jakoś szczególnie skomplikowany, ani super niedostępny. Nie potrzeba jakiś specjalnych blokad itd. Problem chyba bardziej tkwi w psychice że to Alfa Romeo i silnik JTS. Z resztą zobaczymy jak poradzą sobie z tym moi mechanicy![]()
Ostatnio edytowane przez songokudj ; 28-03-2015 o 22:03 Powód: Dodano