a w kwestii wody to ściągał ktoś bak ze 159 i robił czyszczenie?
a w kwestii wody to ściągał ktoś bak ze 159 i robił czyszczenie?
Wiesz co to jest marketing?
..każdy producent wydłuża interwał wymiany żeby się pochwalić jaki to cudowny zaprojektował/wyprodukował samochód.
30tys. lub co dwa lata wymiana oleju to teraz standard, kupujący jest zadowolony, że oszczędzi na wymianie oleju. Natomiast producent zaprojektował długość życia tak podzespołów, że mają bezproblemowo wytrzymać okres gwarancji a później to już mogą się psuć, w końcu trzeba zarobić na częściach. Wymiana oleju co 30tys. napewno gorzej wpłynie na silnik niż co 10tys. Wg ciebie to producent zawsze ma rację?
wychodzi na to, że szkoda dać 200zł na olej co 10-15tys. lepiej zapłacić 2000zł za remont silnika.
Czyli inżynierowie projektują, marketingowcy psują.
Znowu postawa: wiem lepiej niż autor konstrukcji.
W powszechnie wyśmiewanym Auto Świecie, były przedruki testów długodystansowych z oryginalnego Auto Bilda, przeważnie 100 tys. km., w dość krótkim czasie.
Po tym przebiegu samochód i silnik były rozkręcane do najmnijeszej śrubki.
Ciekawe, że silniki FIATA (np. 1.9 Multijet 150 KM) po 100 tys. nie wykazywały żadnego zużycia. Pasowanie tłoków i cyklindrów było jak w aucie fabrycznie nowym. Żadnych problemów z DPF. Auto serwisowane zgodnie z książką, na zalecanych materiałach.
Ciekawe w kontekście powszechnej opinii, że 30 tys. na oleju to zabójstwo dla silnika a filtr paliwa to najlepiej wymieniać raz w roku.
No i olej musi być 100% syntetyk, najlepiej z super dodatkami amerykańskimi, mocno reklamowanymi przez jednego z użytkowników no i oczywiście bardziej lepki, niż zalecany, żeby lepiej chronić silnik.
W ile zrobili te 100 000 km?? Pół roku czy mniej??
Jeśli dysponujesz linkiem to chętnie się z tym zapoznam.
Tak by było najlepiej. Nie wiesz dlaczego?
Akurat tam mają bardzo dobre dodatki.
Na ulotce reklamowej Selenia pod tym względem wcale dużo gorzej nie wygląda. A że minerał...
Pooglądaj sobie instrukcje do aut produkowanych w latach '90 czy na początku tego wieku, porównaj zalecane interwały między wymianami oleju. Technologia wcale nie poszła tak bardzo do przodu, w przeciwieństwie do ekologii, która to niestety dyktuje obecny porządek i ma to niewiele wspólnego ze starą dobrą motoryzacją.
Sięgnąłeś sedna sprawy.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ostatnio edytowane przez daras ; 07-04-2015 o 17:56