Strona 20 z 29 PierwszyPierwszy ... 1011121314151617181920212223242526272829 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 282

Temat: System start & stop

  1. #191
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 146 1.6 TS obecnie Punto Mr'12
    Postów
    6

    Domyślnie

    Więc tak.. czujnik stanu Akumulatora był wymieniony na gwarancji, soft był do bsi wgrany nowy i lipa była dalej dopiero po wymianie przez serwis akumulatora problem minął i było tak przez równy rok a teraz znowu coś się dzieje.
    Dodam jeszcze iż cała sytuacja ( czyli przed wymianą aku ) zaczęła się po wizycie w serwisie gdzie były robione wgniecenia po gradzie. podobno nie były używane żadne narzędzia elektryczne do wyciągania wgnieceń... ale tak hipotetycznie gdyby jednak używali takiego sprzętu przy podłączonym aku to czy mogło się coś z bsi stać?? czy uszkodzenie bsi wykryje examiner?? a może trzeba będzie go zamienić na jakiś inny w celu sprawdzenia??


    Terminem BSI określam Body Comp =)
    Ostatnio edytowane przez Tomek 1989 ; 07-04-2015 o 13:39 Powód: wprowadzenie poprawek

  2. #192
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podczas prac blacharskich, spawalniczych na ukumulator zakłada się ogranicznik napięć (coś w rodzaju warystora na 18 V dla akumulatora 12V).
    - teoretycznie taki zwierak (jeśli jest prawidłowo zainstalowany) powinien zablokować wszystkie przepięcia.
    - zmiana software nic nie da , poniewaz jeśli jest uszkodzony jakis układ wyjściowy to oprogramowanie tego nie wykryje.
    - teroretycznie można skontrolować "wszystkie" funkcje BSI , ale do tego to trzeba dobrego diagnostę oraz silne oprogramowanie, np. AlfaOBD.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #193
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 146 1.6 TS obecnie Punto Mr'12
    Postów
    6

    Domyślnie

    A gdzie mogę znaleźć takiego fachowca???

  4. #194
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    to już graniczy z cudem, jak znajdziesz daj znać...

  5. #195
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giulietta 2014 1.4l 170KM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Wszystkich którzy mają kłopoty ze start-stop w Giuliettach namawiam na to, aby "walkę" ze s-s rozpocząć od przeprowadzenia prostego testu - pomiaru napięcia na akumulatorze w trakcie jazdy. Tych którzy zaobserwują w miarę stałe napięcie powyżej 14 V przepraszam, że namówiłem ich na niepotrzebny test. Tych którzy będą obserwować napięcie poniżej 13.0 V w trakcie przyspieszania i powyżej 13,9 V w trakcie hamowania (tak jak w mojej Giuliettcie 2014) namawiam do zastanowienia się co to oznacza. Moim zdaniem oznacza to ładowanie z odzyskiwaniem energii hamowania (coś czego podobno w Giuliettach nie ma i nigdy nie było) a co stwarza zupełnie inne wymagania odnośnie akumulatora w porównaniu z tzw. podstawowym systemem start-stop. Osoby zainteresowane zachęcam do przeczytania moich wpisów na sąsiednim wątku Mito/Giulietta>[Giulietta]Akumulator.

  6. #196
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - można też poczytać log z IBS, a akumulator wymieniać po analizie logu.
    Forced startup from Stop&Start counters:
    Climate control (NCL): 3
    Outside temperature below threshold: 0
    Outside temperature above threshold: 0
    Battery charge below threshold: 0
    Windscreen wiper high speed for 5 sec: 0
    Battery sensor (IBS): 0
    Battery efficiency below threshold: 0
    Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
    Battery temperature too low: 0
    Battery voltage insufficient for startup: 63 --> tutaj problem.
    A/C manual climate control request: 0
    Low consumption power supply mode: 0
    Attached Files Attached Files
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #197
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    S&S nie działa, akku był doładowywany i ładowarka wskazała, że jest naładowany. Napięcie po staniu 12 godzinnym 12.6V, po jeździe na jałowych obrotach 14V. Akku wygląda super?

  8. #198
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giulietta 2014 1.4l 170KM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    S&S nie działa, akku był doładowywany i ładowarka wskazała, że jest naładowany. Napięcie po staniu 12 godzinnym 12.6V, po jeździe na jałowych obrotach 14V. Akku wygląda super?
    Spróbuj zresetować IBS poprzez odpięcie na min. minutę jego zasilania. IBS jest zlokalizowany na ujemnym zacisku akumulatora i jest zasilany z dwpuprzewodowej wtyczki magistrali LIN.

  9. #199
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 146 1.6 TS obecnie Punto Mr'12
    Postów
    6

    Domyślnie

    Panowie w moim przypadku S&S zadziałał... ładowałem aku. ładowarką do akumulatorów żelowych ( automat w dodatku ) pokazywał że jest naładowany... trzy dni temu już opadły mi ręce i brak poszlak czemu system nie działa ( okazało się że elektronika jest ok dzięki firmie Ko-Car ), w swojej desperacji podłączyłem aku do ładowania podpięty do auta ale ładowałem zwykłym prostownikiem nastawionym na 3A przez 12h .... i start stop od 3 dni działa!!!! po wnikliwym teście i konsultacji okazało się że ładowarki automatyczne wyłączają ładowanie gdy napięcie osiągnie zaprogramowaną wartość a nie o napięcie tu chodzi a o prąd. podłączyłem tą automatyczną ładowarkę do akumulatora ładowała godzinę o pokazała ze jest naładowany do pełna ... ku mojemu zdziwieniu okazało się że po podłączeniu po chwili ładowarki tradycyjnej ładowanie trwało jeszcze w najleprze przez kolejne 10h... więc warto było by się przyjrzeć naszym prostownikom bo coś to jest ewidentnie na rzeczy.
    Co do samego akumulatora montowanego seryjnie to według eksperta spada w nich zdolność do szybkiego wypchnięcia z płyt kwasu ( pobrania energii z alternatora czy ładowarki ) pomaga na to długie ładowanie prostownikiem tradycyjnym na niskim prądzie ładowania i efekt utrzymuje się jakiś czas ( w zależności od akumulatora i jego stanu ), dowiedziałem się również że konstrukcja naszych oryginalnych akumulatorów jest taka jak w każdym innym tanim akumulatorze a jedynie stężenie elektrolitu jest większe ( i w sumie na logikę to biorąc już wiadomo czemu kiepsko absorbują prąd ładowania )
    Puki co śmigam a jak akumulator nadal będzie płatał figle to wymienie go na markowy
    Polecam to ładowanie "wskrzeszające" i u mnie i u szwagra pomogło ( ładowarka tradycyjna bez automatu koniecznie!!!)

  10. #200
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giulietta 2014 1.4l 170KM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Twoje obserwacje dokładnie zgadzają się z moimi. Brak zdolności absorbowania dużych prądów to typowy objaw zasiarczanienia akumulatora występującego w fabrycznych akumulatorach w Giuliettach po pewnym czasie ich używania. Ładowanie "wskrzeszające" to typowe ładowanie odsiarczaniające - ładowanie małym prądem przez długi czas. Co do wymiany akumulatora, radzę kupować nie markowy ale taki który nie ulega zasiarczanieniu. Więcej na ten temat napisałem na sąsiednim wątku: http://www.forum.alfaholicy.org/mito...mulator-5.html .

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ładowanie akumulatora z auta z system Start & Stop.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 96
    Ostatni post / autor: 07-10-2017, 14:18
  2. [MiTo] Start & Stop
    Utworzone przez piotr_c w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 10:32
  3. [MiTo] system start&stop coś nie halo
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:03
  4. [159] System start stop
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 22:03
  5. [MiTo] Start/Stop
    Utworzone przez jjokocha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory