Strona 15 z 23 PierwszyPierwszy ... 567891011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 230

Temat: Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

  1. #141
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Myślicie, że można by tym specyfikiem: https://www.motointegrator.pl/produk...ro-line-400-ml spróbować przeczyścić dolot w JTSie?
    Wersją do diesla? Ja bym nie ryzykował... LM swego czasu oferowało czyszczenie dolotu na swoich cudownych maszynach, ale się z tego wycofali (podobno były problemy, ale to opinia zasłyszana od losowo odpytanego pracownika Feu Vert).
    Może takie coś? http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/P...przepustnic/42

  2. #142
    Użytkownik Świeżak Avatar Huberto
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Wersją do diesla? Ja bym nie ryzykował... LM swego czasu oferowało czyszczenie dolotu na swoich cudownych maszynach, ale się z tego wycofali (podobno były problemy, ale to opinia zasłyszana od losowo odpytanego pracownika Feu Vert).
    Może takie coś? http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/P...przepustnic/42
    Ten środek powinien być okej i 2 razy tańszy ;d

  3. #143
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Wolałbym mieć pewność że tym specyfikiem nie narobię sobie szkód. Za dużo niewiadomych jak na razie.

  4. #144
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    Ten środek od LM wg opisu czyści nagar z przepustnicy i kanałów dolotowych. Ok. Bo tam te osady są jeszcze w miarę świeżę, lepkie. Nagar na zaworach to co innego. Zaschnięte, twarde, zapieczone. Nie wiem czy jakikolwiek środek chemiczny sobie z tym poradzi.

  5. #145
    Użytkownik Świeżak Avatar Imperior
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra, Głogów
    Auto
    AR 159 2,4JTD
    Postów
    75

    Domyślnie

    A wiecie może o jakimś sprawdzonym sposobie na sprawdzenie ilości nagaru w komorze spalania i na zaworach? Czy tylko to da się sprawdzić przy jeździe próbnej z odczuć mocy? Jeździłem tylko raz alfą z silnikiem 2,2 jts i to dość dawno, więc sprawdzenie tego na podstawie przyśpieszenia to problem. Myślałem może o wykręceniu świecy i sprawdzeniu jej czystości, bo to jedyna opcja przy oglądaniu auta, na którą szybciej zgodzi się właściciel.
    Najlepiej byłoby pewnie sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrze i obejrzeć endoskopem, ale to już droższa i bardziej czasochłonna zabawa.

  6. #146
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Na stronce zperfs są podane średnie czasy przyspieszeń dla 2.2 JTS. Ja mierze z zegarkiem na ręku i porównuję :-)
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #147
    Użytkownik Świeżak Avatar Imperior
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra, Głogów
    Auto
    AR 159 2,4JTD
    Postów
    75

    Domyślnie

    A masz Alfę z tym silnikiem? Czy szukasz takiej?

  8. #148
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Szukam. Powoli :-)
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #149
    Użytkownik Świeżak Avatar Huberto
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    116

    Domyślnie Demontaż dolotu w celu usunięcia nagaru 2.2 JTS 1.9 JTS

    Demontaż dolotu w celu usunięcia nagaru 2.2 JTS 1.9 JTS.

    Postaram się opisać jak łatwo szybko i przyjemnie zdjąć kolektor dolotowy w celu odsłonięcia zaworów.


    Dla ułatwienia to tak brzydko ponumerowałem









    A więc tak:
    Na początek proponuje odłączyć akumulator żeby komputer nie ześwirował




    Jako drugi krok odłączamy wtyczki które są przypięte do kolektora lub do elementów które wyjmiemy razem z kolektorem(przepustnica). Jest to wężyk (który właściwie nie wiem co robi jeśli ktoś wie do czego on służy proszę o info) na obrazku zaznaczony nr 1, zacisk który go trzyma jest wielokrotnego użytku trzeba go podważyć płaskim śrubokrętem ( w tym miejscu przyda się krótki śrubokręt mało miejsca). Dalej odpinamy wtyczki z pkt 2 i 3 ostrożnie żeby nie połamać zaczepów, dalej wtyczka pkt 5, ta z przepustnicy i został nr 4 czyli wężyk odmy też należy go zdjąć.




    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




    W dalszej kolejności proponuje odpięcie zaczepów oznaczonych nr 8 robimy tak samo jak z tym małym z wężyka czyli płaskim śrubokrętem podważamy wszystkie po kolei nie zdejmujemy(odpiętych) tych zaczepów zostają na gumie nie będą przeszkadzać.
    Teraz zdejmujemy taki sam zaczep z rury na przepustnicy czyli tam w okolicach nr 5 na zdjęciu.




    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Teraz nasz dolot trzymają tylko śruby czyli odkręcamy w kolejności dowolnej pkt 9, pkt 7 i pkt 6 ( tą śrubę odkręciłem zwykłym kluczem oczkowym ale jest to torx) i pkt 10 czyli od spodu, nie pomylić tej śrubki przy zakręcaniu z pkt 7 są podobne ale mają inną długość.


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Teraz nasz dolot powinien luźno latać ale jest jeszcze 1 ważna rzecz od spodu kabelki idące od przepustnicy są złapane plastikowym ściągaczem do dolotu trzeba dolot lekko obrócić tak aby to zobaczyć i odpiąć, trzeba przeciąć ściągacz potem założyć nowy. Dodatkowo dla ułatwienie proponuję wyjąć bagnet do sprawdzania stanu oleju może on przeszkadzać, szczególnie przy zakładaniu dolotu z powrotem.


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Teraz można próbować wydobyć dolot będzie nam w tym przeszkadzała rura która jest między dolotem a przepustnicą ale idzie ją ręką nagiąć tak aby wydobyć cały dolot wraz z przepustnicą.
    Silnik bez dolotu wygląda mniej więcej tak:



    Gdy dolot wyjmiemy proponuje odkręcić przepustnicę idzie to zrobić kluczem imbusowym ale jest to torx.
    Przepustnice umyć ze smarów i nagarów jeśli występują jakimś płynem do tego przeznaczonym tak samo z całym dolotem umyć wypłukać i wysuszyć.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Teraz zdejmujemy te 4 gumowe opaski na których są zaciski powinny być luźne można je przemyć np w benzynie ekstrakcyjnej a w środku ukażą nam się pięknie oblepione zawory przykłady :


    oczywiście trzeba to jakoś zmyć problem polega na tym że jest tam fatalny dostęp technika jest chyba dowolna byle nie wlać litra rozpuszczalnika do środka komory spalania i żeby nic nie uszkodzić. Ja zrobiłem to wieloma małymi ściereczkami nasączonymi w preparacie do usuwania olejów nagarów itp nawiniętych na patyczek. W internecie znalazłem nawet taki o to sposób ale nie polecam bo tak zaworów nie wyczyścicie https://www.youtube.com/watch?v=eF2upZfpMlI

    więc po paru godzinach bawienia warstwa nagaru została usunięta oczywiście zawory nie błyszczą się jak nowe ale na pewno po tym zabiegu są lżejsze więc lepiej pracują + bez warstwy nagaru lepiej odprowadzają ciepło a i strumień wpadającego powietrza do komory spalania jest nieco większy.

    Jakoś tak to u mnie wyglądało po zabiegu.


    Mam zamiar jeszcze zastosować preparat który usuwa nagar podaję się go na zapalonym silniku dozując go do dolotu i podczas pracy silnika przelatuje drogę kanałów powietrznych usuwając nagar.

    To by była chyba na tyle proces poskładania wszystkiego do kupy jest odwrotny i dość prosty.

    Czas jaki mi to zajęło to demontaż dolotu około 15 minut czyszczenie zaworów około 3-4 h zabawy z małymi przerwami i poskładanie też z 15 minut.


    Wrażenia po 2 dniach od przeprowadzenia operacji auto lepiej zapala i lepiej pracuje gdy jest zimne, przy większych prędkościach znacznie szybciej przyśpiesza np od 120-160 niż przed operacją, lepiej się zbiera lepiej reaguje na pedał gazu, ale nie jest to też nie wiadomo jaka różnica ale wyczuwam jakiś wzrost mocy.



    PS. nie wszystkie zdjęcia są moje, 2 zdjęcia nagaru są przyklejone z tego wątku ktoś dodał je wcześniej.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11793232_996533780380602_436103697_n.jpg
Wyświetleń:	283
Rozmiar:	139.9 KB
ID:	174029   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	822312931_10_1080x720_22-jts-185km-distinctiveserwis-_rev013.jpg
Wyświetleń:	298
Rozmiar:	278.1 KB
ID:	174030   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa_romeo__159_2_2_jts_sw_leather_klimaautom__blue_u0026_me_2008_9_lgw.jpg
Wyświetleń:	305
Rozmiar:	97.1 KB
ID:	174031   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Brera-Italia-Independent-engine.jpg
Wyświetleń:	338
Rozmiar:	131.1 KB
ID:	174032   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfaholicy_1.jpg
Wyświetleń:	281
Rozmiar:	46.8 KB
ID:	174033  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfaholicy_2.jpg
Wyświetleń:	288
Rozmiar:	55.6 KB
ID:	174034   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11787220_996529133714400_518106518_n.jpg
Wyświetleń:	269
Rozmiar:	21.9 KB
ID:	174035   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11823711_996528853714428_890879170_n.jpg
Wyświetleń:	280
Rozmiar:	96.0 KB
ID:	174036   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11793377_996529353714378_367345013_n.jpg
Wyświetleń:	264
Rozmiar:	31.0 KB
ID:	174037   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11798542_996529373714376_1985508168_n.jpg
Wyświetleń:	264
Rozmiar:	32.1 KB
ID:	174038  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11805749_996529320381048_474749879_n.jpg
Wyświetleń:	268
Rozmiar:	33.9 KB
ID:	174039   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11126571_996528673714446_635135825_n.jpg
Wyświetleń:	262
Rozmiar:	13.5 KB
ID:	174049   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11780393_996528590381121_142043627_n (1).jpg
Wyświetleń:	260
Rozmiar:	15.7 KB
ID:	174050  
    Ostatnio edytowane przez Huberto ; 30-07-2015 o 15:35

  10. #150
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dobra robota. Twój poradnik na pewno przyspieszy robotę :-)
    Przy okazji jaki przebieg ma auto, rocznik, jak często wymieniany jest olej i czy wymieniałeś już rozrząd?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Nagar,zawory,czyszczenie głowicy 2.ojts
    Utworzone przez cekin75 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 19:28
  2. [155] napinacz łańcucha rozrządu 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 10:03
  3. [MiTo] powłoka lakiernicza, trwałośc
    Utworzone przez jamrozw w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 14:29
  4. Gdzie najczesciej zbiera sie nagar i jak mu zapobiegać?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 18:22
  5. [164] Napinanie łańcucha rozrządu
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory