Po operacji usunięcia filterka z wnętrza śruby "7" turbina o wiele chętniej wkręca się na obroty i na zimnym przestała pogwizdywać (podejrzewam że dopóki olej się nie rozgrzał to ten filterek znacznie ograniczał dopływ oleju).
Po operacji usunięcia filterka z wnętrza śruby "7" turbina o wiele chętniej wkręca się na obroty i na zimnym przestała pogwizdywać (podejrzewam że dopóki olej się nie rozgrzał to ten filterek znacznie ograniczał dopływ oleju).
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Wytopiłeś palnikiem?
Generalnie do momentu uzyskania ciśnienia w dopływie czyli oleju który przepłynął przez filtr oleju - łożysko turbiny jest smarowane olejem trzymanym przez zawór w wężu odpływowym. Nie ma takiej opcji aby na zimno łożysko turbiny hałasowało z powodu braku oleju i suchej pracy.
Brak sitka może na zimno dać szybszy dopływ świeżego oleju i szybsze powstanie ciśnienia oleju wokół łożyska i szybsze otwarcie zaworu ciśnieniowego w wężu wylotowym co jest konieczne do uruchomienia przepływu oleju.
Sprawdzę niedługo u siebie stan sitka po tych kilku tys km i jak będzie cokolwiek nie tak to też wypalam bo przy krótkich jazdach mojej Julki i częstych wymianach oleju brak sitka może jednak mieć zalety a ryzyko ewentualnych wad tego rozwiązania chyba jest w tej sytuacji niższe.
Usunąłem mechanicznie (wiertło 7,4mm), bo całość była zapieczona i pokruszona
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Przedwczoraj przy okazji wymiany oleju sprawdziłem stan śruby nr 7 po roku i ok. 26 000km.
Wygląda OK, filtr jest cały, nalotu olejowego nie ma wiele. W zasadzie prawie w ogóle nie ma.
Olej zmieniany w tym czasie co 13 tys km +/-1 tys. - selenia kpe c3 5W40.
Niestety nie udało mi się zrobić sensowniejszej fotki. Ale więcej fotek będzie do 1-2 tyg jak przyjdzie nowy filtr. Bo 25-30 000km to myślę że max dla tej śruby z filtrem. Co rok 50zł to nie są kosmiczne pieniądze![]()
Jak ją wykręcisz i wkręcisz to co miałoby się stać?Nawet w ASO przy wymianie turbosprężarki wkręcili starą z rozerwanym filtrem.... Jedyne co to wypadałoby dać nowe uszczelki (oczywiście jak filtr jest nieuszkodzony... bo jak jest to bezwzględnie śrubę należy wymienić, lub tak jak koledzy sugerują pozbyć się filtra. Lepiej jeździć bez filtra niż jeździć z rozerwanym)
Obiecane fotki:
Zakup na 4 lata:
Stara śruba:
Filtr (uszkodzenie jest wynikiem wyciągania):
Nowa vs stara wyczyszczona płynem do mycia naczyń i izopropanolem.
Myślę, że śruba by przeżyła jeszcze ten sezon letni, natomiast zimy już nie koniecznie. Filtr był już kruchy i bez problemu dał się przedziurawić zapałką.
Przejechane na tej śrubie 25,5 tys km, 2 wymiany oleju, 1 rok i 10 dni.
Zastanawiam się jak sprawdzić ten poziom... bo z obrazka nic nie wynika.
Ostatnio edytowane przez ipIV ; 14-04-2015 o 16:31
Witam
Dzisiaj otrzymałem informacje z ASO ze słynny filtr w śrubie jest montowany tylko w fabryce i po 1 serwisie powinien być usunięty. Potrzebny jest tylko w okresie docierania. W późniejszej eksploatacji pojazdu już się go nie stosuje. Jeśli nie był usunięty to podobno błąd ASO
Brzmi sensownie