Strona 7 z 19 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 185

Temat: 1.9 JTD 16V+ vs. 2.2 JTS

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    159 2.2 jts
    80-120 [km/h] na 6 biegu
    Tak zupełnie na marginesie – przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie w JTSie miał 6 biegu przy 80 km/h

  2. #62
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Zerknąłem na dane z http://www.zeperfs.com
    2.2 jts
    80-120 na V biegu 10,7

    1.9 jtdm
    80-120 na V biegu 10,2

    Uwaga tak czy tak jest słuszna, 1.9 jtdm w kategorii elastyczności nie ma przewagi nad 2.2 jts, w pewnym zakresie prędkości przy wysokich biegach będzie w najlepszym razie podobnie, przynajmniej w nadwoziu 159 (choć nie wiem czy było jakiekolwiek inne w których montowano te dwie jednostki).

    Ktoś może się odnieść do sprawy rzeczywistej mocy 2.2 jts? Czy ktoś z Koleżanek i Kolegów sprawdzał na hamowni swoje 2.2 jts?
    Pamiętam, że widziałem w profilu co najmniej jednej osoby 2.2 jts po remapie.

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Poza tym elastyczność to niekoniecznie przyspieszanie "od do" na określonym przełożeniu, ale to temat na osobny wątek

  4. #64
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Poza tym elastyczność to niekoniecznie przyspieszanie "od do" na określonym przełożeniu, ale to temat na osobny wątek
    w uproszczeniu moment na kołach w funkcji obrotów silnika. osobny temat niepotrzebny.

    edit:

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Tak zupełnie na marginesie – przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie w JTSie miał 6 biegu przy 80 km/h
    w sumie w jtdm też nie...

    ale nie odbiegajmy za bardzo od tematu.



    A czy to standardowa procedura obsługi silnika posiadaczy 2.2 jts ??
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 14-04-2015 o 23:24

  5. #65
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    80-120 [km/h] na 6 biegu 12,5s. o rety (czyli tak jak stockowe GT 1.9 jtdm) , celna uwaga Wojtekf

    Swoją drogą ciekawe jak pod tym względem wypada 159 Magila - ma w końcu zrobiony remap, zaślepiony EGR...
    Sprawdzę w sobotę
    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    - M32 - z tą skrzynią współpracuje 2.2 jts
    Ale to jest kur... żenada.

    Poza tym bobby dzięki za miniporadnik
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Jestem ciekawy co wybierzesz. Nie zaglebiajac sie w detale jedyny tak naprawde minus tego diesela to , ze jest dieselem. Jedyny plus JTS to, ze to benzynka reszta to niby same minusy ale nie musi byc zle, chlopaki jezdzacy jtsami sobie chwala, dotego przy aucie umiesz wiele rzeczy sam zrobic. Ja na twoim miejscu bym sprobowal zamianke z doplata w twoja strone.

    Sam przegladam oferty zamiany na benzyne jedynie wsrod innych marek. Jednak nie moge sie zdecydowac, glowny problem, to uroda, wnetrze 159 w tym zakresie cenowym bije wszystkich, wiec chyba nic z tego

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 + LPG
    Postów
    563

    Domyślnie

    no taka prawda co znajdziesz w tych pieniadzach z tego rocznika i stanie? nie ma szans, kazda benzyna hondy trzyma cene bmw to samo..

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    A czy to standardowa procedura obsługi silnika posiadaczy 2.2 jts ??
    Temat nagaru w dolocie dotyczy nie tylko silników JTS

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ale to jest kur... żenada.
    No niestety, M32. Na szczęście w benzynie pracuje w nieco innych warunkach (chyba jeszcze nie było skarg JTSowców na padające skrzynie), a jej bolączki są od dawna doskonale znane.
    Ostatnio edytowane przez wojtekf ; 15-04-2015 o 09:47 Powód: Dodano

  9. #69
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Czołem,
    Skoro prawie wszyscy userzy jtsa zebrali się w jednym miejscu to może rzucicie okiem na te rodzyny ?

    http://www.forum.alfaholicy.org/kupi..._o_opinie.html

    Dodano po 6 minutes:

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Nie wiem czy już tego nie napisano w tym temacie ale z tego co wybadałem:

    - ponoć nie ma 2.2 jts który trzyma fabryczne parametry mocy - z reguły mają ok 165 KM (tak przynajmniej piszą na alfaowner, kiedyś badałem ten temat)
    - M32 - z tą skrzynią współpracuje 2.2 jts
    - zużycie paliwa za miastem przy spokojnej jeździe to 7.5 l/100 km, w mieście podobno koło 13
    - 2.2 jts cierpi ponoć na nierówną pracę przy niskich obrotach - tu jedni twierdzili że problemy rozwiązują: a) wymiana filtra powietrza na aftermarketowy, b) remap silnika, c) zmiana układu wydechowego (nie wnikałem w szczegóły), d) dopiero wszystkie powyższe razem

    - 2.2 oparty jest na bloku General Motors, głowica to robota Alfy, głowica ma system zmiennych faz rozrządu realizowany przez "wariatory" - koszty przy wymianie rozrządu
    - w ogóle wymiana rozrządu to ponoć pewien problem (nie wiem czy potrzebne są jakieś blokady, czy inne narzędzia, czy po prostu tak mało warsztatów miało z tym do czynienia)
    - rozrząd napędza łańcuch, ale lubi stwarzać problemy nawet po przebiegu rzędu 70 tys km, jak już napisałem wymiana sporo kosztuje
    - silnik pracuje cicho i przyjemnie, na wyższych obrotach nie dorównuje jednak akustyką pracy starym konstrukcjom benzynowym AR.
    - osiągi przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału skrzyni biegów są minimalnie lepsze niż w 1.9 jtdm (pod warunkiem że np 60-100 km/h robimy na trójce, o elastyczności diesla można pomarzyć)
    - 2.2 jts ma bezpośredni wtrysk, zdarzają się problemy z nagarem w kanałach dolotowych i na zaworach , niektórzy (na forum AO, twierdzili że to przez zły separator na odpowietrzeniu skrzyni korbowej)

    Ogółem nie jest to bezobsługowa jednostka, ale jeśli wrażenia akustyczne przeważają nad ekonomią to przy odpowiednio niskiej cenie za auto warto ten silnik rozważyć.

    edit: - podobno w 2007 roku zmieniono konstrukcje układu rozrządu

    edit2: na plus tego silnika jak każdej jednostki Otto można zaliczyć to że się szybko nagrzewa, w zimie będzie ciepło w połowie trzeciego okrążenia wokół komina.
    bardzo fajny opis, co do gubienia mocy to wizyta na hamownii i będziesz znal prawde

    Co do nagaru to tutaj powiedziano już wszystko

    http://www.forum.alfaholicy.org/foru..._lancucha.html
    Ostatnio edytowane przez pieta ; 15-04-2015 o 11:15 Powód: Dodano

  10. #70
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareknewry Zobacz post
    jedyny tak naprawde minus tego diesela to , ze jest dieselem
    Wydrukuję sobie taki baner i powieszę nad bramą garażu Bezcenne

    A ja się już na 99,(9)% zdecydowałem na 2.2 JTS. Podjąłem decyzję, że musi zostać AR 159.
    Kupię raczej polifta, tylko cała sprawa się odsunie w czasie, ponieważ szykuje mi się kapitalny remont w mieszkaniu i może nie wystarczyć czasu i funduszy na wymianę auta teraz. No i co mnie zaskoczyło - cenowo kupując ten sam rocznik, JTS wychodzi drożej
    Ostatnio edytowane przez magil ; 15-04-2015 o 11:51
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory