Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 185

Temat: 1.9 JTD 16V+ vs. 2.2 JTS

  1. #91
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zmianowy Zobacz post
    Jak ktoś na placu ma same 159 w dieslu i jest to jego zarobek to nie będzie chwalić pod niebiosa benzyniaka
    Jak ktoś serwisuje potem te auta, to woli nie sprzedawać gównianych jednostek napędowych... Lubisz niespodzianki - kup JTS.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #92
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Jak ktoś serwisuje potem te auta, to woli nie sprzedawać gównianych jednostek napędowych... Lubisz niespodzianki - kup JTS.
    Demonizujesz. Tak na prawde to niespodzianki dotycza tylko elementow rozrzadu.

  3. #93
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1,9jtdm 150KM
    Postów
    117

    Domyślnie

    I Włożyłem kij w mrowisko

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

  4. #94
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Prawda jest taka, że do serwisu trafiają auta dopiero po awarii :-D i tych JTS-ów nie mogło być zbyt dużo, bo ich dużo nie ma. I jak na razie wszystkie omówione usterki wynikają z nieprawidłowej eksploatacji przez nieświadomych użytkowników. A jak ktoś dba, tj. często wymienia olej i tankuje na dobrych stacjach to problemów nie ma.
    Fajnie się rozwinął ten temat. Utwierdziliście mnie w przekonaniu, że ten silnik to solidna jednostka. Mam nadzieję, że się nie rozczaruję :-)
    Ostatnio edytowane przez magil ; 16-04-2015 o 07:00
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #95
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Prawda jest taka, że do serwisu trafiają auta po awarii :-D i tych JTS-ów nie mogło być zbyt dużo, bo ich dużo nie ma. I jak na razie wszystkie omówione usterki wynikają z nieprawidłowej eksploatacji przez nieświadomych użytkowników. A jak ktoś dba, tj. często wymienia olej i tankuje na dobrych stacjach to problemów nie ma.
    Ale nie wolno o tym głośno mówić, lobby dieslowskie nie śpi....
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  6. #96
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    ja się właśnie przesiadłem z nie najgorszej benzynki 1.6 vvti na 2.0 jtdm. Nigdy nie byłem wielkim zwolennikiem traktorów, ale za wielkiego wyboru nie miałem, gdyż benzynki stanowią 1/10 oferty rynkowej i nie bardzo mi się widziało szukać auta w nieskończoność. Kolejnym czynnikiem przemawiającym za jtdm było akceptowalne spalanie. Jak na razie z dieselka jestem zadowolony. Nawet nie słychać za bardzo klekotu. Poruszam się mniej więcej w tym samym przedziale obrotów jak w benzynce (rzadko cisnąłem ją do 6000 rpm - lubiła wtedy wypić) i wcale nie macham lewarkiem jak oszalały.

  7. #97
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Szczecinek
    Auto
    159 1,9jtdm 150KM
    Postów
    117

    Domyślnie

    Jak widziałeś ja też jestem zadowolony z jtdm. Chciałem benzynę bo moje przebiegi teraz to ok 12 - 15kkm rocznie. A jtdm przy mojej jeździe spala 10-11l w mieście i 7 w trasie.

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

  8. #98
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Wątek o JTSie, jest pieta, jest Zmianowy, tylko mnie brakuje z Warsaw-JTS-Team.

    Zacznijmy od tego, że JTS sam w sobie nie jest jakąś "problemową" jednostką, jak na jednostkę z XXI wieku. Jasne, w porównaniu do fiatowskiego 1242 FIRE, który nie ma nic, i pojedzie na wszystkim - same problemy! Ale w porównaniu do późniejszych benzyn (nawet w Julce) - nie jest źle. Jest problematyczny łańcuch. Ale w Julce za to jest turbina i MultiSer. W obydwu dwumasa. Tak się mówi, że używany JTS to mina - każdy używany samochód to mina. Już miałem kupić używaną G QV, gdy zobaczyłem, że turbina 12k kosztuje. A co jak poprzednik zakatował? Jak łańcuch w 3.2 JTS. Ryzyko awarii podobne. Zawsze można się wkopać. W traktora też.

    Poważnym problemem jest mały rynek benzynowych 159. I upodobanie do TDI w Polsce, które rzutuje na inne marki. Podejrzewam, że w Polsce sprzedano procentowo więcej JTSów niż jeździ teraz (żebyśmy się dobrze zrozumieli - uważam, że importuje się głównie traktory, dalej pogłębiając dysproporcję między JTDm i JTS). A obiegowa opinia o JTSach nie pomaga.

    Spalanie w mieście głównie zależy od pory dnia i od miasta, a nie od silnika. Traktor zanim się rozgrzeje pali dużo, benzyna też, ale krócej się rozgrzewa. Strony ekonomicznej nie ma co rozwijać, bo przyjemność nie ma ceny. Natomiast jeśli nie jesteś przedstawicielem handlowym to różnica w kosztach samego paliwa raczej nie będzie miażdżąca, nie będzie 2:1. To by była różnica.

    Long story short - trzeba być świadomym tego co "grubego" może paść w danym silniku, mieć na to środki, ale nie ma co się bać JTSa. Każdy silnik (może poza 1242 FIRE) może się zepsuć.

  9. #99
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jak wygląda diagnostyka JTS-a? Można podglądać korekty wtryskiwaczy jak w przypadku EDC?

    I czy to prawda, że te silniki potrafią nierówno pracować po zimnym starcie czy to kolejny mit?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #100
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    I czy to prawda, że te silniki potrafią nierówno pracować po zimnym starcie czy to kolejny mit?
    Co dokładnie masz na myśli pod hasłem "nierówno pracować"?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory