Strona 21 z 29 PierwszyPierwszy ... 11121314151617181920212223242526272829 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 282

Temat: System start & stop

  1. #201
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał janmar Zobacz post
    Spróbuj zresetować IBS poprzez odpięcie na min. minutę jego zasilania. IBS jest zlokalizowany na ujemnym zacisku akumulatora i jest zasilany z dwpuprzewodowej wtyczki magistrali LIN.
    Królu złoty pomogło, nigdy bym na to nie wpadł

    coś mi to przypomina dowcip, że auto z softem microsoftu jak się zawiesi to trzeba: przekręcić kluczyk w stacyjce, pociągnąć klamkę w drzwiach i nacisnąć antenę

  2. #202
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giulietta 2014 1.4l 170KM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Królu złoty pomogło, nigdy bym na to nie wpadł

    coś mi to przypomina dowcip, że auto z softem microsoftu jak się zawiesi to trzeba: przekręcić kluczyk w stacyjce, pociągnąć klamkę w drzwiach i nacisnąć antenę
    Podstawowym zadaniem układu IBS jest określanie bieżącego stanu naładowania akumulatora. Czyni to mierząc na bieżąco prąd akumulatora który po scałkowaniu po czasie daje w efekcie bilans ładunku doprowadzonego i pobranego z akumulatora. Taka metoda pomiaru ładunku, jak każda metoda integracyjna ma jedną poważną wadę - kumulowanie się w czasie błędów pomiarowych. Dlatego układ wymaga okresowej rekalibracji, tzn. określenia stanu naładowania akumulatora na podstawie napięcia spoczynkowego. Według danych producenta jest to robione po czterech godzinach postoju samochodu. I tu pojawia się problem. Typowy akumulator powinien osiągać napięcie bliskie spoczynkowemu w 4 godziny po zakończeniu ładowania. Niektórzy producenci zalecają odczekanie 8 lub 12 godzin przed pomiarem napięcia spoczynkowego. W akumulatorach częściowo zasiarczanionych czasy te ulegają znacznemu wydłużeniu. Ja zaobserwowałem w mojej Giuliettcie czas ustalania się napięcia końcowego większy niż 72 godziny! Nic dziwnego, że w takim przypadku IBS może po prostu "zgłupieć" i dojść do błędnych wniosków co do stanu akumulatora blokując działanie start-stop.

  3. #203
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 146 1.6 TS obecnie Punto Mr'12
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał janmar Zobacz post
    Podstawowym zadaniem układu IBS jest określanie bieżącego stanu naładowania akumulatora. Czyni to mierząc na bieżąco prąd akumulatora który po scałkowaniu po czasie daje w efekcie bilans ładunku doprowadzonego i pobranego z akumulatora. Taka metoda pomiaru ładunku, jak każda metoda integracyjna ma jedną poważną wadę - kumulowanie się w czasie błędów pomiarowych. Dlatego układ wymaga okresowej rekalibracji, tzn. określenia stanu naładowania akumulatora na podstawie napięcia spoczynkowego. Według danych producenta jest to robione po czterech godzinach postoju samochodu. I tu pojawia się problem. Typowy akumulator powinien osiągać napięcie bliskie spoczynkowemu w 4 godziny po zakończeniu ładowania. Niektórzy producenci zalecają odczekanie 8 lub 12 godzin przed pomiarem napięcia spoczynkowego. W akumulatorach częściowo zasiarczanionych czasy te ulegają znacznemu wydłużeniu. Ja zaobserwowałem w mojej Giuliettcie czas ustalania się napięcia końcowego większy niż 72 godziny! Nic dziwnego, że w takim przypadku IBS może po prostu "zgłupieć" i dojść do błędnych wniosków co do stanu akumulatora blokując działanie start-stop.


    Z wszystkim się zgadzam, aczkolwiek w moim przypadku reset IBS pomagał na dzień, dwa a potem problem wracał, po naładowaniu akumulatora ( opisane wyżej ) bez odpinania IBS pomogło w 100% S&S chodzi jak w dzień zakupu pojazdu

  4. #204
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Dzisiaj rano S&S nie działał i już się wkurzyłem, zrobiło się cieplej i do domu już działał pięknie. Akku coś nie tak, ale bardzo finezyjnie. Dzisiaj odpuszczam drążenie - kupuje interfejs ODBII,

  5. #205
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giulietta 2014 1.4l 170KM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Dzisiaj rano S&S nie działał i już się wkurzyłem, zrobiło się cieplej i do domu już działał pięknie. Akku coś nie tak, ale bardzo finezyjnie. Dzisiaj odpuszczam drążenie - kupuje interfejs ODBII,
    No cóż, interfejs OBDII pewnie się przyda, ale wydaje mi się, że "w temacie" badania warunków pracy akumulatora pożytek z niego będzie niewielki. Sądzę, choć nie jestem tego pewien, że poprzez ten interfejs (jeśli dysponuje się odpowiednim oprogramowaniem) można odczytać informacje jakimi dysponuje komputer centralny. Wydaje mi się, że IBS wykorzystuje chip f-my Freescale. Jeśli tak, to informacja o aktualnych warunkach pracy akumulatora (napięcie, prąd, temperatura) jest przetwarzana w procesorze tego chipu, a komputerowi centralnemu jest tylko udostępniana, na jego żądanie, informacja syntetyczna o SOC, SOH i SOF akumulatora.

  6. #206
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał janmar Zobacz post
    No cóż, interfejs OBDII pewnie się przyda, ale wydaje mi się, że "w temacie" badania warunków pracy akumulatora pożytek z niego będzie niewielki. Sądzę, choć nie jestem tego pewien, że poprzez ten interfejs (jeśli dysponuje się odpowiednim oprogramowaniem) można odczytać informacje jakimi dysponuje komputer centralny.
    pożytek z interfejsu akurat może być całkiem spory , zależy czego chcemy się dowiedzieć. Jeśli chodzi o szczególową analizę samego akumulatora czy IBS-a to za wiele informacji nie uzyskamy -tzn może nie bezposrednio ale posrednio i owszem ponieważ analizując logi możemy się bardzo dużo dowiedzieć np. na temat powodów nie zadziałania S&S, ale informacji jest dużo więcej . Te wszystkie dane są zliczane przez BCM i w każdej chwili można je odczytać . W załączniku fragment loga z AlfaOBD, pozostawiłem tylko informacje dotyczące samego S&S. Co prawda log jest z przed 2 lat i jeszcze na starym fabrycznym aku (wiadomo ile jest wart) ale mniej wiecej chodzi mi zobrazowanie jakimi danymi możemy dysponować , szczególnie interesujacym parametrem będzie ostatni powód wstrzymania wyłaczenia silnika przez S&S. Jeśli zczytamy log , pojezdzimy jakis czas i zczytamy ponownie to metodą porównawczą liczników stanów możemy mniej wiecej określić przyczynę dlaczego S&S nie działa lub działa rzadko

    Załącznik 163745

  7. #207
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    tx555 napisz jakim oprogramowaniem trzeba dysponować by takie logi czytać.

  8. #208
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    AlfaOBD wersja na pc lub andro . Ja głównie używam to drugie z tej racji że tel mam zawsze pod ręką
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 17-04-2015 o 23:49

  9. #209
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    przynajmniej coś widać...
    Alternator nie naladowany ... Bateria napiecie rozruchu niedostat.: 308
    kolego tx555 nie masz naładowanego alternatora, znajdz dobrego elektryka, bo nie łatwo naładować alternator. a tutaj logi kolegi bubu321
    Battery voltage: 11,7 V ... Battery voltage insufficient for startup: 63 --> tutaj problem.
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 18-04-2015 o 11:35

  10. #210
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    kolego tx555 nie masz naładowanego alternatora,
    Przepraszam ale o co chodzi z tym alternatorem i jego naładowaniem?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ładowanie akumulatora z auta z system Start & Stop.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 96
    Ostatni post / autor: 07-10-2017, 14:18
  2. [MiTo] Start & Stop
    Utworzone przez piotr_c w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 10:32
  3. [MiTo] system start&stop coś nie halo
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:03
  4. [159] System start stop
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 22:03
  5. [MiTo] Start/Stop
    Utworzone przez jjokocha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory