Strona 15 z 19 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 185

Temat: 1.9 JTD 16V+ vs. 2.2 JTS

  1. #141
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    takie coś znalazłem:
    Charakterystyka silnika 2.2 JTS 185 KM
    Skrzynia biegów:
    1 3,818 (42/11)
    2 2,353 (40/17)
    3 1,571 (55/35)
    4 1,146 (47/41)
    5 0,943 (33/35)
    6 0,861 (31/36)
    RM 3,545 (39/11)
    Przełożenie przekładni głównej 4,176 (71/17)

    Charakterystyka silnika 1.9 JTDm 16V 150 KM
    Skrzynia biegów:
    1 3,818 (42/11)
    2 2,158 (41/19)
    3 1,302 (56/43)
    4 0,959 (47/49)
    5 0,744 (32/43)
    6 0,614 (27/44)
    RM 3,545 (39/11)
    Przełożenie przekładni głównej 3,650 (73/20)


    ...)
    Pozostaje jeszcze znalezienie maksymalnej prędkości obrotowej silników, rozmiaru kółek i można będzie czarno na białym policzyć prędkość auta na poszczególnych biegach.

    a tutaj kalkulator dla tych którym nie chce się liczyć ręcznie:
    http://www.teammfactory.com/gear-calculator

    Dodano po 20 minutes:

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Dla porównania - pierwszy lepszy filmik - niestety bez obrotomierza... Ale 80-120 zajmuje jakieś 5-6 sekund. https://www.youtube.com/watch?v=9drFfVW1z9M
    Na filmie to raczej 5.5-6.0 s i to z tego co widzę na III biegu


    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Mierzyłem ostatnio swoją po trzy razy dla każdej próby. Starałem się wybrać prosty i równy kawałek ekspresówki.
    80-120 na 4. biegu: średnio 6.65 s
    60-100 na 3. biegu: 4.7 s
    W dieslu III-ka kończy się przed 120 km/h (tak mi się wydaje) - trzeba doliczyć czas na zmianę biegów, ale i tak pewnie wynik będzie podobny do tych 5.5-6.0 s

    magil może sprawdzić
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 21-04-2015 o 09:32 Powód: Dodano

  2. #142
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Podejrzewam, że dosięgnę 120 km/h na trójce. Ale aż tak bardzo mnie to nie ciekawi Nie chcę JTS-a dla osiągów, które jak widać nie są przecież kiepskie.

    No dobra, podpuściłeś mnie
    80-120 km/h na 3. biegu wyszło mi ułamek poniżej 5,5 s. Jak wcześniej, trzy próby na równej nawierzchni. 120 km/h przy 4500 obr/min.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 21-04-2015 o 17:48
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #143
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    No dobra, podpuściłeś mnie
    80-120 km/h na 3. biegu wyszło mi ułamek poniżej 5,5 s. Jak wcześniej, trzy próby na równej nawierzchni. 120 km/h przy 4500 obr/min.
    Który Alfaholik mógłby sobie odmówić?

  4. #144
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    80-120 km/h na 3. biegu wyszło mi ułamek poniżej 5,5 s. Jak wcześniej, trzy próby na równej nawierzchni. 120 km/h przy 4500 obr/min.
    I teraz będziesz to porównywał z wynikiem 2.2 JTS z fabryczną charakterystyką? Grow a pair i znajdź sobie kogoś z remapem AutoDelty do porównania

  5. #145
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    I teraz będziesz to porównywał z wynikiem 2.2 JTS z fabryczną charakterystyką? Grow a pair i znajdź sobie kogoś z remapem AutoDelty do porównania
    temat ma w tytule: "1.9 jtdm+ vs 2.2 jts"

    jeśli ktoś miałby kupować 2.2 jts z zamiarem wydawania funduszy na frukty AD to chyba lepiej już kupić fabryczne 3.2 V6.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 22-04-2015 o 08:27

  6. #146
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    temat ma w tytule: "1.9 jtdm+ vs 2.2 jts"

    jeśli ktoś miałby kupować 2.2 jts z zamiarem wydawania funduszy na frukty AD to chyba lepiej już kupić fabryczne 3.2 V6.
    Magila 1.9 z tego co widzę nie jest fabryczna, więc porównywanie jego wyników z 2.2 JTS jest odrobinę niepoważne. I nie mówię o fruktach AD, które podwajają wartość auta, tylko o prostym remapie

  7. #147
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Magila 1.9 z tego co widzę nie jest fabryczna, więc porównywanie jego wyników z 2.2 JTS jest odrobinę niepoważne.
    Wcale nie, celowo założyłem taki temat Doszliśmy do kilku ciekawych wniosków, np. skrzynie różniące się przełożeniami, co bezpośrednio wpływa na osiągi i frajdę z jazdy.
    Nie mam zamiaru wychwalać JTDm po remapie jaki to on nie jest dynamiczny, szybki i zwinny w porównaniu do 2.2 JTS. Bo taki nie jest i mi już jakiś czas temu przestał dawać frajdę z jazdy. Największym plusem 2.2 JTS jest to, że siedzi w budzie 159. Ostatnio przeglądam ogłoszenia Accord VII 2.4 i Subaru Legacy (wpadł mi w oko niedawno, moim zdaniem też nieźle się prezentuje). Po prostu nie chcę więcej diesla
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #148
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Achaj
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Kraśnik
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V Distinctive 2006
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zeperfs.com podaje dla stockowego 1.9 150 KM:
    80-120 km/h na 4. biegu: 7.7 s
    Mierzyłem ostatnio swoją po trzy razy dla każdej próby. Starałem się wybrać prosty i równy kawałek ekspresówki.
    80-120 na 4. biegu: średnio 6.65 s
    60-100 na 3. biegu: 4.7 s

    Dla 2.2 JTS 80-120 na 4. biegu podają 8 s.
    magil - jak mierzyłeś te przyśpieszenia ? Np 60 - 100 na 3, dałeś buta w podłogę od równych 60kmh czy ciut wcześniej ? Jestem świeżo po chipie i nagrałem telefonem właśnie 60-100 na 3 biegu, tylko dałem buta w podłogę gdzieś ok 55kmh i teraz jak mierzę stoperem to wychodzi mi 3.8-4.0 sek w zależności jak mi się wciśnie A moc i moment podobny.

  9. #149
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wcale nie, celowo założyłem taki temat Doszliśmy do kilku ciekawych wniosków, np. skrzynie różniące się przełożeniami, co bezpośrednio wpływa na osiągi i frajdę z jazdy.
    Tylko informacja o skrzyniach i przełożeniach to nie są wnioski a fakty I zrobił się z wątku bębenek do podbijania dieslowskiego ego u niektórych zamiast sensownej dyskusji, porównanie przyspieszenia na poszczególnych biegach między wyznaczonymi prędkościami to NIE JEST porównanie elastyczności...

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Subaru Legacy (wpadł mi w oko niedawno, moim zdaniem też nieźle się prezentuje).
    Siedziałeś w środku?

  10. #150
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Achaj Zobacz post
    Jestem świeżo po chipie i nagrałem telefonem właśnie 60-100 na 3 biegu, tylko dałem buta w podłogę gdzieś ok 55kmh i teraz jak mierzę stoperem to wychodzi mi 3.8-4.0 sek w zależności jak mi się wciśnie
    Dokładnie tak jak napisałeś.
    Może masz "lepszy" program Celowo poprosiłem @sdero o nie wylewanie siódmych potów z tej jednostki, żeby jej zbytnio nie wysilać. Dane jakie podałem pochodzą z hamowni Vtech, co moim zdaniem mija się z rzeczywistością.
    Na jakiej hamowni sprawdzałeś?

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Siedziałeś w środku?
    Nie, ale nie omieszkam. A Ty siedziałeś?
    Tj. moim zdaniem Honda lepiej się prezentuje i ma lepszy motor. 2.5 litrowa benzyna z Subaru nie ma najlepszych opinii. Tylko 4 x 4 kusi

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    I zrobił się z wątku bębenek do podbijania dieslowskiego ego
    Jak zaznaczyłem wcześniej, nie mam takiego zamiaru.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory