Strona 25 z 114 PierwszyPierwszy ... 15161718192021222324252627282930313233343575 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 1137

Temat: Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.

  1. #241
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Nie ma czujnika temperatury oleju
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #242
    Użytkownik Świeżak Avatar Tschoob
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 , Giulietta QV TCT
    Postów
    30

    Domyślnie

    to na pierwszych stronach co to sa za odczyty z MESa ? Kolega Bubu o tym pisal...

  3. #243
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Kolega wlyszkow nawet opisywał zachowanie temperatury oleju u siebie, więc coś tam chyba jest. Był też wątek o tym, że w starych wersjach MESa odczyt był zawyżony o (bodajże) 30 stopni... Ale to wszystko dotyczyło przedliftowej Julki.

    U mnie w MY14 1.4 MA też MES nie odczytuje temperatury oleju. Więc albo muszę nowszego ogarnąć, albo coś zmienili przy facelifcie. :<

  4. #244
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    ... podjedz do najblizszego ASO- zapytaj osobiście i zdaj relacje na forum, bedziesz miał informację pewną i z pierwszej ręki . Ja oczywiście bez problemu mogę to samo zrobić ale co za sens skoro i tak nie uwierzysz.....
    Dziecinada - ile masz lat kolego? - bo teksty z piaskownicy przedszkolnej... Owszem byłem dzisiaj w ASO i przy okazji spytałem o sitko w śrubie na wejsciu magistrali smarowania turbiny. Generalnie sitko jest stosowane we wszystkich uturbionych silnikach z koncernu fiata i jest, jak się zapcha, najczęstszą przyczyną padania turbosprężarek, bo są pozbawione smarowania. Nie ma żadnych zaleceń serwisowych co do kontroli stanu tego sitka. W szczególnych przypadkach kiedy jest demontowane i sitko nosi ślady uszkodzenia serwis zaleca raczej jego usuwanie niż zastępowanie nowym, bo sytuacja powtórzy się na 100% - wystarczy zwiększenie obrotów (a tym samym i ciśnienia oleju) na zimnym silniku (szczególnie w autach niegarażowanych w sezonie zimowym). Oczywiści i tak decyduje klient - jak chce może otrzymać nową śrubę. Niezależnie czy sitko jest usuwane, czy śruba wymieniana konieczne jest odpowietrzenie układu smarowania turbosprężarki (procedura podobna do napełniania turbiny olejem), bo uszkodzenia łożysk przy zapowietrzonym układzie również są przyczyną padu turbosprężarek. Kto panowie odpowietrzał układ po wykręceniu śruby?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #245
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    serwis zaleca raczej jego usuwanie niż zastępowanie nowym
    A jak serwis to robi skoro nie występuje śruba bez sitka?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #246
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    A co to ma za znaczenie jak to robią? - usuwają i tyle, śrubę z usuniętym sitkiem można wkręcic bezproblemowo, ostatecznie mogą założyć śrubę z powrotu oleju ma takie same wymiary zewnętrzne
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #247
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Rzeźbić zawsze można sobie samemu ale ASO mogłoby opracować i przetestować 'autoryzowany' sposób skoro coś polecają.
    Przykładowo, Subaru w US też miało problem z takimi zapychającymi się nietrwałymi sitkami do MY2010 ale jednak zamiast zachęcać serwisy do rzeźby albo wypuścić na rynek śrubę bez sitka - skrócili oficjalne o połowę okres wymiany oleju do 6000km / 4 m-cy (co pierwsze nastąpi):
    http://store.forcedperformance.net/m.../02-106-08.pdf

    Dodano po 8 minutes:

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kto panowie odpowietrzał układ po wykręceniu śruby?
    Przecież po wykręceniu śruby górnej z sitkiem jest w łożysku turbiny pełno oleju i on nigdzie nie spływa - trzyma go zawór za odpływem - w końcu po to jest. Jak się ma łożysko zapowietrzyć?
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 28-04-2015 o 12:47 Powód: Dodano
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #248
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    A co da skrócenie terminu wymiany oleju jeśli w zimie i na zimnym silniku ktoś będzie musiał przyspieszyć? - rozrywa to siteczko. Ja to tutaj na odpływie:
    http://fiat-bg.com:7080/navi?SGS_COD...&DRW_NUM=2%7C0
    żadnego zaworu nie widzę. Zresztą olej w łożysku może i jest ale przewód i samą śrubę masz pustą. Napisałem jaka jest procedura odpowietrzania zalecana przez producenta po odkręceniu tej śruby. Polega na przelaniu turbiny olejem. W tym celu bez odpalania należy zakręcić rozrusznikiem, aż olej wypłynie z przewodu zasilającego. Przewód przykręcić. Odkręcić (poluzować) przewód powrotu przy turbinie i powtórzyć kręcenie bez odpalania, aż wypłynie olej.
    Rozumiem, że masz większą wiedzę w tym zakresie niż inżynierowie fiata. Dla pocieszenia: z sitkami borykają się też w innych markach:
    http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=176&t=70499
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #249
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Kto panowie odpowietrzał układ po wykręceniu śruby?
    To po wymianie oleju też odpowietrzają turbo?

    pzdr, tadzikpl

  10. #250
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał tadzikpl Zobacz post
    To po wymianie oleju też odpowietrzają turbo?

    pzdr, tadzikpl
    A ty żyjesz w przeświadczeniu, że cały olej z silnika zawsze spuszczasz?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Czyszczenie odmy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-10-2024, 19:50
  2. Czyszczenie odmy olejowej
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 18:55
  3. Czyszczenie odmy jak ?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 11:23
  4. Czyszczenie odmy w JTD - pytanie
    Utworzone przez bastan w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 07:57
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory