Nie ma czujnika temperatury oleju
Nie ma czujnika temperatury oleju
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
to na pierwszych stronach co to sa za odczyty z MESa ? Kolega Bubu o tym pisal...
Kolega wlyszkow nawet opisywał zachowanie temperatury oleju u siebie, więc coś tam chyba jest. Był też wątek o tym, że w starych wersjach MESa odczyt był zawyżony o (bodajże) 30 stopni... Ale to wszystko dotyczyło przedliftowej Julki.
U mnie w MY14 1.4 MA też MES nie odczytuje temperatury oleju. Więc albo muszę nowszego ogarnąć, albo coś zmienili przy facelifcie. :<
Dziecinada - ile masz lat kolego? - bo teksty z piaskownicy przedszkolnej... Owszem byłem dzisiaj w ASO i przy okazji spytałem o sitko w śrubie na wejsciu magistrali smarowania turbiny. Generalnie sitko jest stosowane we wszystkich uturbionych silnikach z koncernu fiata i jest, jak się zapcha, najczęstszą przyczyną padania turbosprężarek, bo są pozbawione smarowania. Nie ma żadnych zaleceń serwisowych co do kontroli stanu tego sitka. W szczególnych przypadkach kiedy jest demontowane i sitko nosi ślady uszkodzenia serwis zaleca raczej jego usuwanie niż zastępowanie nowym, bo sytuacja powtórzy się na 100% - wystarczy zwiększenie obrotów (a tym samym i ciśnienia oleju) na zimnym silniku (szczególnie w autach niegarażowanych w sezonie zimowym). Oczywiści i tak decyduje klient - jak chce może otrzymać nową śrubę. Niezależnie czy sitko jest usuwane, czy śruba wymieniana konieczne jest odpowietrzenie układu smarowania turbosprężarki (procedura podobna do napełniania turbiny olejem), bo uszkodzenia łożysk przy zapowietrzonym układzie również są przyczyną padu turbosprężarek. Kto panowie odpowietrzał układ po wykręceniu śruby?
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
A co to ma za znaczenie jak to robią? - usuwają i tyle, śrubę z usuniętym sitkiem można wkręcic bezproblemowo, ostatecznie mogą założyć śrubę z powrotu oleju ma takie same wymiary zewnętrzne
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Rzeźbić zawsze można sobie samemu ale ASO mogłoby opracować i przetestować 'autoryzowany' sposób skoro coś polecają.
Przykładowo, Subaru w US też miało problem z takimi zapychającymi się nietrwałymi sitkami do MY2010 ale jednak zamiast zachęcać serwisy do rzeźby albo wypuścić na rynek śrubę bez sitka - skrócili oficjalne o połowę okres wymiany oleju do 6000km / 4 m-cy (co pierwsze nastąpi):
http://store.forcedperformance.net/m.../02-106-08.pdf
Dodano po 8 minutes:
Przecież po wykręceniu śruby górnej z sitkiem jest w łożysku turbiny pełno oleju i on nigdzie nie spływa - trzyma go zawór za odpływem - w końcu po to jest. Jak się ma łożysko zapowietrzyć?
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 28-04-2015 o 12:47 Powód: Dodano
A co da skrócenie terminu wymiany oleju jeśli w zimie i na zimnym silniku ktoś będzie musiał przyspieszyć? - rozrywa to siteczko. Ja to tutaj na odpływie:
http://fiat-bg.com:7080/navi?SGS_COD...&DRW_NUM=2%7C0
żadnego zaworu nie widzę. Zresztą olej w łożysku może i jest ale przewód i samą śrubę masz pustą. Napisałem jaka jest procedura odpowietrzania zalecana przez producenta po odkręceniu tej śruby. Polega na przelaniu turbiny olejem. W tym celu bez odpalania należy zakręcić rozrusznikiem, aż olej wypłynie z przewodu zasilającego. Przewód przykręcić. Odkręcić (poluzować) przewód powrotu przy turbinie i powtórzyć kręcenie bez odpalania, aż wypłynie olej.
Rozumiem, że masz większą wiedzę w tym zakresie niż inżynierowie fiata. Dla pocieszenia: z sitkami borykają się też w innych markach:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=176&t=70499
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
To po wymianie oleju też odpowietrzają turbo?Napisał Maciek-156
pzdr, tadzikpl
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)