Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Kilka pytań na temat 156

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Taśalfa
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Zakopane
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Postów
    89

    Domyślnie

    siema
    1.koszt to koło 4 tysi
    2.skręt moim zdaniem mały (chyba jak w kazdej alfie)
    3.wyciszenie jak na te lata samochodów 7 w skali do 10
    4.zawieszenie wielowahaczowe jak dla mnie ok, swietnie sie prowadzi w zakretach

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Promień skrętu jest taki, że w niektórych zjazdach na parkingach w galeriach handlowych (Malta jego mać) trzeba na dwa razy kręcić. W ciasne miejsca parkingowe również, ale auto ma po jednym obrocie kierownicy w każdą stronę (przynajmniej 2.4).
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Taśalfa
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Zakopane
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Postów
    89

    Domyślnie

    no skret to niezbyt duzy maja alfinki
    a co do 147 i wyciszenia to fakt chyba najgorsze ;/ kolega ma 147 2002r 1.9 JTD i tragedia...w porownaniu moja a jego w srodku jadac pod duza gorke u niego w 147 jest halas w skali 10 daje 10 a w mojej 156 daje 5 takze tragicznego 156 nie ma wyciszenia w srodku

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 TS 1.8 140km
    Postów
    81

    Domyślnie

    Promień skrętu jest taki, że w niektórych zjazdach na parkingach w galeriach handlowych (Malta jego mać) trzeba na dwa razy kręcić. W ciasne miejsca parkingowe również, ale auto ma po jednym obrocie kierownicy w każdą stronę (przynajmniej 2.4).
    To w takim razie wygląda na to ze w 146 jest wiekszy promien niz w 156 o.O
    Skoro w 156 jest taki maly to jak dla mnie lepiej 166 skoro jest lepiej wygluszona.
    Zastanawia mnie jeszcze Lancia ;p Troszkę poważny samochodzik

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Duży promień skrętu=mała zwrotność. Mały promień skrętu=duża zwrotność - bo się trochę pojęcia wymieszały.

    1.9 JTD też ma duży, kąt obrotu kierownicy od oporu do oporu ma ok. 720 stopni, gdzie zwykle jest 900. Można się przyzwyczaić, choć czasem wydaje się, że przejdzie.....ale nie . Z drugiej strony, w czasie jazdy nie trzeba dużo machac, auto dobrze reaguje na minimalne ruchy kierownicy. To trochę jak w autach wyczynowych, w tin-topach kąt obrotu zwykle nie przekracza 540 stopni, open-wheelach jak np. F1 jest jeszcze mniejszy - coś koło 360 stopni - ciasny nawrót koło hotelu w Monaco kierowcy robią "na przekładkę", nie odrywając rąk od kierownicy.

    Zawieszenie jak dla mnie jest OK, fakt, czuć każdą dziurę, ale za to dobrze się prowadzi. Choć tutaj 159 jest zdecydowanie lepsza, prowadzenie tak samo dobre, a jechałem wczoraj brata 159 po "mojej" drodze do pracy, i się dziwiłem, co tak gładko .
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 11-06-2015 o 12:22

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 TS 1.8 140km
    Postów
    81

    Domyślnie

    Widze ze jedyne co bym w takim razie wybral to 159 bym musial troche na nia zbierac, chyba powaznie zastanowie sie nad Lancia Kappa bo podobno fajne i wygodne autko. Ktos mial?

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar schab
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Radziszów k. Krakowa
    Auto
    Alfa 159 SW 2,4 Q4
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jeva Zobacz post
    Widze ze jedyne co bym w takim razie wybral to 159 bym musial troche na nia zbierac, chyba powaznie zastanowie sie nad Lancia Kappa bo podobno fajne i wygodne autko. Ktos mial?
    Logiki w tym co piszesz - niewiele. Masz problem zawracaniem Alfą 156 , a zastanawiasz się nad kupnem Kappy. - To auto jest dłuższe od 156 o prawie 30 cm , rozstaw osi o ponad 10 cm - więc zwrotniejsze nie będzie . Produkcja zakończona w 2001 roku , więc szansa na znalezienie niezajeżdżonego egzemplarza - taka jak zobaczenia potwora w Loch Ness. Przy okazji - poziom cen części zdecydowanie wyższy ( bo auto określane jako klasa średnia wyższa ) a i z racji mniejszego popytu , bo jeżdżących aut jest coraz mniej.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Taśalfa
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Zakopane
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Postów
    89

    Domyślnie

    w alfie mozna sie zakochac
    ja swoja mialem juz 3 razy sprzedac i kupiec byl bo znajoma chciala zabrac i kasa juz szla ale powiedzialem ze jednak nie
    moze kiedys sprzedam ale napewno kolejna bd ALFA
    mozna im wybaczyc kilka drobiazgow

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Alfa 156 to raczej nie jest samochód do miasta więc promień skrętu chyba nie jest aż tak ważny, to samochód do dawania frajdy na trasach a nie po mieście... przynajmniej tak mi się wydaje jeżeli chodzi o wyciszenie to nie wiem jak u Was ale u mnie w 156 z 2003r w TS jadąc 160 w środku nic praktycznie nie słychać, powyżej tej prędkości tylko silnik ładnie mruczy bo obroty już wysokie...

    Zresztą nie o to chyba w Alfie chodzi? może nie są to auta mega komfortowe, idealnie dopracowane "chodzi o duperele", praktyczne itp. ale siadając do tego samochodu człowiek czuje się jak by miał milion dolarów co gorsza alfa odchodzi coraz bardziej od tego swojego ducha... jak ktoś chce mieć auto "typowe" ze schowkami w środku, ładnie resorujące dziury mające praktyczne wnętrze jak i dobry promień skrętu to niech kupi skode, fiata czy francuza
    Ostatnio edytowane przez kwintus ; 11-06-2015 o 17:54

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Lybra dla dziadków a nad kappa sie zastanawia. Dzizas[emoji6] Jak dla mnie Alfa 156 ma dwie zalety. Zajefajny motor V6 i ładny wygląd jak swoje lata. Tylko dlatego ja mam. Zawieszenie moze i fajne, ale jak jeździsz po równych autostradach i serpentynach. Na dziurach jest po prostu nietrwałe i niekomfortowe. Do tego ergonomia kabiny to pojęcie abstrakcyjne. Jak lubisz sobie wypić colę czy kawę - zapomnij, nie ma gdzie wstawić. Podłokietnik za nisko, ale to pewnie zależy od kierownika. Miałem Lybre o była naprawdę wygodna. Zmieniłem głownie dla V6.
    Jeśli zainteresujesz sie Lybra przestudiuj dokładnie Lancia klub Polska. To sa juz naprawdę stare auta i baaardzo trudno o rokujący egzemplarz.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Pytań kilka na temat AR 159
    Utworzone przez Szajner w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 21:36
  2. [145] Kilka pytań na temat napraw kilku usterek ;)
    Utworzone przez Kuleski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 19:20
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 07:46
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 17:41
  5. Kilka pytań na temat Alfy 156 1.9 JTD
    Utworzone przez litoman w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 09:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory