Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 43

Temat: EGR czy coś innego 2.0 jtdm

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie EGR czy coś innego 2.0 jtdm

    Witajcie,

    Pytanie do posiadaczy wersji 2.0 jtdm. Czy miał ktoś z Was problem z szarpaniem w zakresie od 1500-2000/1800-2000 obr./min przy lekkim dodawaniu gazu? Całemu zjawisku towarzyszy nagły spadek ciśnienie doładowania i wrażenie jakby turbina szybko rozkręciła się i zwolniła, po czym ciśnienie znowu zaczyna rosnąć - czasami problem występuje, a czasami nie. Przy mocnym wciśnięciu gazu nie ma tego zjawiska a samochód idzie płynnie do 4000 obr./min. EGR był czyszczony jakieś 2 mc. temu, przycinał się (ciężej chodził) w jednym miejscu. Na chwilę pomogło, aktualnie problem z poszarpywaniem wrócił. Samochód ma udokumentowany mały przebieg bo ok 86 tyś. Większość jazda po miesicie. Czasami ma tak, że jak mocno się wciśnie od samego dołu to początkowo jedzie słabo a po chwili katapulta. Miałem podobnie w Stilo przy czym własnie przez EGR kopcił jak spalinowóz SM42, po zaślepieniu w Stilonie zrobił się mocniejszy z dołu i nie było już takiej różnicy w rozwijaniu mocy i praktycznie 0 dymu. Co do obecnego pacjenta, podejrzewam, że EGR jest sprawcą tych problemów. Wiele przesłanek na to wskazuje, DPF wypala się co 300km - więc dość często (źle pracujący EGR = duże dymienie), słabo jedzie do 1500, mocno od 1700. Błędów nie ma żadnych. Przepustnica czysta. Rura wydechowa czysta 0 sadzy, ale to raczej świadczy że DPF dobrze zbiera syf. Dodam, że DPF w zależności od czasu po wypaleniu jest zatkany od 40-95%.

    Pytanie moje jest takie, czy odpinając przepływkę ECU zablokuje też EGR (gdzies na forum było takie info) - tak mógłbym sprawdzić czy to faktycznie EGR.
    Mam już zaślepkę do EGR, planuje wyprogramować EGR (jeśli to on).
    Czy ktoś z Was usuwał w 2.0jtdm EGR i może podzielić się doświadczeniami (plusy/minus)?

    Z góry wielkie dzięki

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    czy odpinając przepływkę ECU zablokuje też EGR
    Tak.

    Zaślep EGR pełną blachą to się przekonasz. Moim zdaniem to właśnie jego wina.
    Jeśli znów będzie zabity sadzą, warto sprawdzić z jakiego powodu.
    Wiele osób wyprogramowało EGR z 2.0 i sobie chwali ten zabieg
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Może nie był zabity jakoś bardzo sadzą, ale się przycinał. Po umyciu było chwile lepiej, ale nie rozwiązało to problemu. W tego co wiem 1,9 jest zupełnie inny EGR niż w 2.0. Swoją drogą jeśli się przycinał i nie domykał, lub zbyt szybko się otwierał (skokowo) to silnik musi przydymić bo nagle zmienia się i ilość powietrza i ciśnienie w dolocie, stąd moje przypuszczenie, że jak nie domaga EGR to bardzo szybko zaczyna się gromadzić sadz a w DPF i częściej się wypala.

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    miałem to ( szarpnięcie ) - zdecydowanie odczuwalne na II
    na innych biegach nie kojarze i nie czułem

    wypalanie dpf wg FES mimo braku korków - 300-400km


    na szczęście to już za mną :-)

    dpf 2.0 ------------
    201kkm
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1434055738391.jpg
Wyświetleń:	567
Rozmiar:	54.9 KB
ID:	169567  
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 12-06-2015 o 11:50








  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    U mnie też się czasem pojawiają małe szarpnięcia, zazwyczaj na II biegu, jak delikatnie dodaję gazu mniej więcej pomiędzy 1500 a 2000 obrotów.

    Na szczęście zapisałem się na kolejną edycję chipa u kolegi Cinka, więc myślę, że uleczymy auto z tych przypadłości

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    U mnie tez to wystepowało ale CInek temu zaradził i nie mam juz tego problemu, DPF.egr off i wszystko jest teraz OK

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    A jak u Was z dynamika silnika po usunięciu EGR i DPF. Jest jakaś zauważalna różnica - wg. mnie powinno być na plus, bo turbo dmucha całość bezpośrednio do silnika, a przy wywalonym DPF spaliny maja łatwiej z ujściem z układu. Pytam bo słyszałem różne opinie a najlepiej spytać kogoś kto zbadał to własnym pacjencie

    Zastanawiam się na razie nad wywaleniem samego EGR, przebieg samochodu jest mały więc teoretycznie DPF powinien być w miarę ok. Pytam o DPF bo u mnie po wymuszonym wypalaniu przed wymiana oleju był zapchany w 40% (a ponoć o dziwo max to 130%). Nie wiem jak było u Was?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    A jak u Was z dynamika silnika po usunięciu EGR i DPF. Jest jakaś zauważalna różnica - wg. mnie powinno być na plus, bo turbo dmucha całość bezpośrednio do silnika, a przy wywalonym DPF spaliny maja łatwiej z ujściem z układu. Pytam bo słyszałem różne opinie a najlepiej spytać kogoś kto zbadał to własnym pacjencie
    Autko minimalnie lepiej sie zbiera ale nie mialem za bardzo jak tego sprawdzic poniewaz zaraz po usunieci dpfu(jakies 30km) byl chip a po chipie wiadomo rwie jak pojebane

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    A jak u Was z dynamika silnika po usunięciu EGR i DPF. Jest jakaś zauważalna różnica - wg. mnie powinno być na plus, bo turbo dmucha całość bezpośrednio do silnika, a przy wywalonym DPF spaliny maja łatwiej z ujściem z układu. Pytam bo słyszałem różne opinie a najlepiej spytać kogoś kto zbadał to własnym pacjencie

    Zastanawiam się na razie nad wywaleniem samego EGR, przebieg samochodu jest mały więc teoretycznie DPF powinien być w miarę ok. Pytam o DPF bo u mnie po wymuszonym wypalaniu przed wymiana oleju był zapchany w 40% (a ponoć o dziwo max to 130%). Nie wiem jak było u Was?
    Nie polecam usuwania DPF po pierwsze wyjazd za granice może sie skończyć bardzo kosztownie gdy zostaniesz poddany kontroli, a i niebawem i u nas wszyscy będa szukać na gwałt filtra. No ale wybór nalezy do Ciebie.
    Kolego DPF w 2.0 jest bardzo mały jazda po mieście powoduje, że się często wypala i nie ma powodu do obaw, natomiast jak Ci si ę zacina EGR to masz winowajcę swoich problemu.

    Poniżej ciekawy artykuł jak sobie z tym poradzić.


    http://mojafirma.infor.pl/moto/napra...-naprawic.html

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Na tą chwilę nie chce usuwać DPF, bo wg mnie działa dobrze. Pytanie czy jak odepnę przepływkę i komputer przejdzie w tryb awaryjny to spowoduje to wyłączenie EGR (ponoć tak jest, ale nie wiem, czy ktoś to sprawdzał?). Co do chwilowego zaślepiania to zbyt dużo pracy przy tym - bo znajduje się z tyłu silnika dość nisko.

Podobne wątki

  1. Akumulator czy coś innego???
    Utworzone przez Ka-Ka w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 18:51
  2. radio z innego 147
    Utworzone przez czyrek w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 07:40
  3. [GTV] wał? czy moze cos innego?
    Utworzone przez r0d1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 11:23
  4. EGR, MAF czy coś innego ??? 2.4 JTD 136 kM
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory